Skifte bank
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-09 01:38

Hej gruppe

Jeg bruger pt. Danske Bank og har mine lån, som følge heraf, hos RD.

Hvis jeg skifter bank, hvad sker der så med mine RD lån? Skal de også
flyttes, eller beholder jeg simpelthen disse hos Realkredit Danmark? Det
er et fastforrrentet boliglån. RD hører jo ind under Danske Bank
koncernen svjv.

Idag er det vel ret nemt at skifte bank - de klarer vel det hele stort set?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hauge

Dato : 01-02-09 01:44

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> flyttes, eller beholder jeg simpelthen disse hos Realkredit Danmark?
> Det er et fastforrrentet boliglån. RD hører jo ind under Danske Bank

Jeg har RD-lån og Sydbank som bank og det giver ingen problemer. Hvorfor
skulle det give problemer at hoppe væk fra DB?
Jeg er ikke blevet tvunget over i DB selvom jeg har taget RD lån.

Mvh Hauge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-09 01:49

Hej!

Hauge wrote:
> Jeg har RD-lån og Sydbank som bank og det giver ingen problemer. Hvorfor
> skulle det give problemer at hoppe væk fra DB?

Det skal det skam heller ikke nødvendigvis. Jeg spørger fordi jeg
vitterligt ikke ved det.

> Jeg er ikke blevet tvunget over i DB selvom jeg har taget RD lån.

Lyder godt. Så vil jeg ihvertfald holde muligheden for at skifte bank åben.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-02-09 02:05

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
> flyttes, eller beholder jeg simpelthen disse hos Realkredit Danmark? Det
> er et fastforrrentet boliglån. RD hører jo ind under Danske Bank

Læs din låneaftale/pantebrev hvis du vil være helt sikker, men jeg har
aldrig hørt om et tilfælde hvor et realkreditlån skulle indfries fordi du
efterfølgende skiftede bank.

--
Jesper Lund

Fra : Knut

Dato : 01-02-09 07:04

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> Læs din låneaftale/pantebrev hvis du vil være helt sikker, men jeg har
> aldrig hørt om et tilfælde hvor et realkreditlån skulle indfries fordi du
> efterfølgende skiftede bank.

Et sådant realkreditlån skal ikke skiftes og må ikke blive tvunget skiftet.
Der er principielt 'vandtætte' skodder mellem bank og realkredit - også selv
om moderselskabet er det samme.

Knut

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-09 18:15

Hej!

Tak for jeres svar. Overvejer fortsat at skifte bank, men intet er
endeligt bestemt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-02-09 20:40

Jeg har altid brugt RD. Og valgte så for ca. 2 år siden at flytte til DB,
for at få det hele samlet. Det var jeg så ikke tilfreds med og er for ca. 2
mdr siden flyttet fra DB igen. Det berører overhovedet ikke RD. Så flyt du
bare.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.