Uretmæssigt brug af titel
Fra : -V-

Dato : 31-01-09 16:55

En person i min omgangskreds har uretmæssigt markedsført sig som cand.
polyt i forbindelse med nogle fondsansøgninger.

Jeg har læst lidt op på emnet (http://groups.google.com/group/
dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/a1c61395eb6e67ff/
b93c29b9f9a7dc97?lnk=gst&q=cand.+polyt#b93c29b9f9a7dc97), men er
stadig i tvivl om konsekvenserne for ham, hvis det kommer
ansøgningsmodtagerne for øre.

Er der nogle, der har realistiske bud på, hvad der kan ske?

PFT,

-V-

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-09 01:16

-V- <valdemarj@gmail.com> wrote in news:93e2160e-c3f9-43f1-a8d3-
62fa1d794873@y1g2000pra.googlegroups.com:

> Er der nogle, der har realistiske bud på, hvad der kan ske?

Det vil formentlig kunne politianmeldes som bedrageri, specielt hvis det
har haft betydning for om han har fået penge fra en given fond. Jeg vil tro
fondene efterfølgende vil kunne kræve pengene retur/erstatning men jeg er
ikke sikker på de konkrete muligheder.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-02-09 19:27

-V- wrote, On 2/1/09 12:54 AM:
> [...]
> ansøgningsmodtagerne for øre.
>
> Er der nogle, der har realistiske bud på, hvad der kan ske?

prøv meld det til politiet og se om de gør noget. de skal ihvertfald
tage stilling til det ved en anmeldelse.

Fra : -V-

Dato : 03-02-09 06:22

On Feb 1, 7:27 pm, Master Fat Bastard <master@fat_group.com> wrote:
> -V- wrote, On 2/1/09 12:54 AM:

Tak for svar, begge.

-V-

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 03-02-09 19:45

-V- wrote, On 2/3/09 2:22 PM:

> Tak for svar, begge.
>

> -V-
du skriver fondsansøgninger: Hvis der rent faktisk er uddelt penge, på
falsk baggrund (forkerte oplysninger), så er det mere alvorligt end hvis
intet er opnået fordi du opdagede de falske oplysninger...

Fra : N/A

Dato : 03-02-09 19:45

Fra : -V-

Dato : 07-02-09 07:51

On Feb 3, 7:45 pm, Master Fat Bastard <master@fat_group.com> wrote:
> du skriver fondsansøgninger: Hvis der rent faktisk er uddelt penge, på
> falsk baggrund (forkerte oplysninger), så er det mere alvorligt end hvis
> intet er opnået fordi du opdagede de falske oplysninger...

Der er ikke uddelt penge endnu, og det er tvivlsomt om der bliver det
- af den ene eller den anden grund.

-V-

Fra : C. Overgaard

Dato : 08-02-09 14:51

On 1 Feb., 00:54, -V- <valdem...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ansøgningsmodtagerne for øre.
>
> Er der nogle, der har realistiske bud på, hvad der kan ske?

Man må se på fra hvilken læreanstalt titlen påstås at være anskaffet
og checke fakta der. Der er mange steder i verdenen at en titel kan
anskaffes med mindre indsats end her i landet og vi lever en
globaliseret verden, hvor at vi som virksomhed bliver slået ud fordi
at andre har fået deres ingenør, MBA eller can.merc. titel på
"udsalg". Men generelt er det en strafbar handling at misbruge en
beskyttet titel.

Mvh
C.Overgaard