Stævning - forudsætning ændret.
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 31-01-09 22:44

Hej

Jeg har stævnet den person, som jeg har købt en ejendom af, da vedkommende
har brudt oplysningspligten, for et 10 år gammelt påbud fra kommunen. Jeg
har været hos kommunen for at få kopi af alle papirer (bl.a. det gamle
påbud) og få lidt data. Derefter har jeg fået tilbud fra firma, på at få
opgaven udført.
Det beløb har jeg så stævnet sælger for.

Men nu har kommunen ændret mening, og mener ikke at det behøve at være så
omfattende, det har min modpart fået oplyst af kommunen.

Jeg har ikke nået at konfrontere kommunen med det, har blot fået beskeden
fra min egen advokat.

Hvis kommunen virkelig har ændret mening, så bliver jeg sku lidt "træt".
Oprindeligt er jeg sådan set ligeglad med hvad der skal til for at gøre
huset lovligt. Da jeg bare vil sikre mig, ikke at stå i samme situation, når
jeg engang skal sælge. Men jeg finder det urimeligt at kommunen sådan ændre
holdning undervejs.

Så nu får jeg nok bare en regning fra min advokat for ingenting

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : alexbo

Dato : 01-02-09 07:19

"Henrik Nielsen" skrev

> [...]

> Men nu har kommunen ændret mening, og mener ikke at det behøve at være så
> omfattende, det har min modpart fået oplyst af kommunen.

Det kunne du sikkert også selv have fået oplyst, hvis du havde spurgt.

Jeg synes det ville have været klogere at høre kommunen om det gamle påbud
stod ved magt og hvad det så fald indebar.
Når du så havde det på skrift, kunne du henvende sig til sælger, for at høre
hvordan han stiller sig til sagen.

Det ville have været ganske gratis.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-02-09 18:27

"Det kunne du sikkert også selv have fået oplyst, hvis du havde spurgt"

Som jeg skrev, så var det det første jeg gjorde. Hvor de også var så flinke
at udlevere al den gamle korrespondance. Jeg mødte op personligt.

Fra : alexbo

Dato : 01-02-09 20:04

"Henrik Nielsen" skrev

> Som jeg skrev, så var det det første jeg gjorde. Hvor de også var så
> flinke at udlevere al den gamle korrespondance. Jeg mødte op personligt.

"Gamle korrespondance" læser jeg ikke som et svar på om kommunen fastholder
et krav.
Men du ved bedst selv hvad du har spurgt om.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stein

Dato : 02-02-09 15:21

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> "Det kunne du sikkert også selv have fået oplyst, hvis du havde spurgt"
>
> Som jeg skrev, så var det det første jeg gjorde. Hvor de også var så
> flinke at udlevere al den gamle korrespondance. Jeg mødte op personligt.

Hvem snakker du med.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-02-09 09:03

"Hvem snakker du med"

Teknisk forvaltning.

Jeg har forsøgt kontakt til kommunen hele ugen, til den person som har
sagen, dog uden held endnu. Da de (i mandags) hørte der var lagt sag an, har
de været svære at træffe lige siden. Men jeg har ikke opgivet endnu