Forbud om rygning i eget hjem, pga naboer.
Fra : kaz

Dato : 31-01-09 10:19

Om det kan forventes: ja.
Om det virkelig kan genneføres: ???

http://tinyurl.com/b3xqsw

Fra : Jubii

Dato : 31-01-09 10:30

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen
news:4984178d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Om det kan forventes: ja.
> Om det virkelig kan genneføres: ???
>
> http://tinyurl.com/b3xqsw

Det er en uskik med links. Trykker aldrig på links til evt. virus.

Fra : Brian H

Dato : 31-01-09 10:58

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen
> Om det kan forventes: ja.

I DK, nej!

> Om det virkelig kan genneføres: ???

Overhovedet ikke!

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-02-09 08:08

kaz skrev:
> Om det kan forventes: ja.
> Om det virkelig kan genneføres: ???
>
> http://tinyurl.com/b3xqsw

Boligselskabet DAB har planer om at lave en blok hvor der er total
rygeforbud. Der skulle så skrives i lejekontrakten at der var rygeforbud
i lejligheden. Hvordan det så praktisk vil blive hvis reglen ikke bliver
overholdt det er så en anden sag.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-09 09:25

Lars Raaby skrev:

> Boligselskabet DAB har planer om at lave en blok hvor der er total
> rygeforbud.

Ja, men det er reelt baseret på en aftale. Ved ordet "forbud" i
overskriften tænker jeg på en lov.

--
Bertel

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-02-09 21:25

Bertel Lund Hansen skrev:
> Lars Raaby skrev:
>

> Ja, men det er reelt baseret på en aftale. Ved ordet "forbud" i
> overskriften tænker jeg på en lov.

Hvis nu det står skrevet i deres husorden så kan det vel sammenlignes
med en lov.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Ralph

Dato : 01-02-09 14:50

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> i lejligheden. Hvordan det så praktisk vil blive hvis reglen ikke bliver
> overholdt det er så en anden sag.

Overtrædelse vil da hurtigt blive opdaget - og da det er en væsentlig
overtrædelse af lejeaftalen er opsigelse af lejeren vel en formsag.

--
Ralph

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-09 15:00

Ralph wrote:
> "Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Overtrædelse vil da hurtigt blive opdaget - og da det er en væsentlig
> overtrædelse af lejeaftalen er opsigelse af lejeren vel en formsag.

Jeg kan forestille mig at sådanne lejemål overvejende vil tiltrække
ikke-rygere med lugtesansen i behold. Der skal ikke megen lugt af
tobaksrøg f. eks. i en trappeopgang til at tobaksrygning opdages.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ralph

Dato : 01-02-09 15:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan forestille mig at sådanne lejemål overvejende vil tiltrække
> ikke-rygere med lugtesansen i behold. Der skal ikke megen lugt af
> tobaksrøg f. eks. i en trappeopgang til at tobaksrygning opdages.

Det er jo også det jeg skriver, min søn er bybud og kommer meget hjem til
ældre mennesker, en gang imellem kører jeg ham, og jeg kan ALTID lugte når
han har været i et rygerhjem.

--
Ralph

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-09 15:50

Ralph wrote:

> Det er jo også det jeg skriver

Ja, det gjorde du.

Er det forkert af mig at supplere og bekræfte hvad du skrev?

Fra : Ralph

Dato : 01-02-09 16:00

>Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det gjorde du.
> Er det forkert af mig at supplere og bekræfte hvad du skrev?

Nej, nej jeg troede bare du havde misforstået mig, derfor min præcisering

--
Ralph

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-09 16:07

Ralph wrote:

> Nej, nej jeg troede bare du havde misforstået mig, derfor min
> præcisering

Mjoah, det fører vist frem til konstateringen at de fleste debatter på
usenet former sig som masseslagsmål hvor alle er modstandere (eller
potentielle modstandere), og hvor samarbejde og synergi ikke eksisterer.

Som du ser, kan det altså gøres anderledes hvis man gør sig den
ulejlighed at bemærke det.

Fra : Ralph

Dato : 01-02-09 17:29

> Som du ser, kan det altså gøres anderledes hvis man gør sig den ulejlighed
> at bemærke det.

Netop derfor min smiley

--
Ralph

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-02-09 14:26

Lars Raaby wrote:

> [...]
> rygeforbud. Der skulle så skrives i lejekontrakten at der var rygeforbud
> i lejligheden. Hvordan det så praktisk vil blive hvis reglen ikke bliver

Medmindre overtrædelse vil blive sidestillet med en væsentlig
misligholdelse af lejeaftalen, kan DAB næppe gøre ret meget hvis lejeren
alligevel begynder at ryge.

--
Jesper Lund