Krav om referat fra private organisationer~
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 28-01-09 18:44

Hej
jeg er ny på dk.videnskab.jura

Er der krav om at referat fra bestyrelsesmøde/generalforsamlig fra
private organisationer, foreninger eller klubber bliver offentliggjort?

Mange hilsner Niels

Fra : Knut

Dato : 28-01-09 19:11

Hvem skulle dog stille det krav?

Nej det findes ikke - men måske foreningens egne vedtægter har en sådan
bestemmelse!

Knut

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 28-01-09 21:14

Tak for svaret!
Niels

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-01-09 07:48

"Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev

> Er der krav om at referat fra bestyrelsesmøde/generalforsamlig fra private
> organisationer, foreninger eller klubber bliver offentliggjort?

Modtager foreningen offentlig støtte?
I så fald kan den der giver støtten tænkes at kræve et referat fra seneste
generalforsamling samt en kopi af vedtægterne.
Det har jeg i hvert fald oplevet som kasserer i en forening der modtog
støtte fra Odense Kommune.