4x35 fraud
Fra : vejling@gmail.com

Dato : 28-01-09 03:54

Hej Jura

Jeg har konstateret at 3x35 har bonnet mig for 517,- for en taxatur
lørdag nat.
Jeg skrev nedenstående til dem og vil vældig gerne have jeres
vurdering. Hvis jeg nu er sprunget ud af taxaen ved Andy's pub (det
tvivler jeg på men kan ikke udelukke det - jeg var ikke helt ædru) har
chaufføren da lov til at fortsætte turen uden mig ?

Venligst

/Jan V

...."Jeg talte med jer telefonisk i dag omkring indsigelse mod at der
er hævet 517,- fra min konto, for en tur jeg ikke mener at have
foretaget. Det drejer sig højest sandsynligt om natten til lørdag d
24. Da har jeg taget en Taxa fra Toga bar på Højbro plads og
sandsynligvis bedt chaufføren køre mig til mit hjem på Nørrebro.

Hændelsesforløbet er sikkert, at da vi kommer forbi Andy's pub på
Gothersgade, vil jeg gerne ind og have en "godnatøl" og beder om at
blive sat af. Jeg giver altid mit kort til chaufføren i starten af en
tur og jeg er uklar på om jeg har signeret en kvittering efter at være
blevet sat af ved Andys pub (jeg tror det ikke for jeg er ikke i
besiddelse af en sådan).
Jeg tror imidlertid chaufføren har fortsat turen på mit kort og har
stoppet taxameteret ved 517,- Jeg fik oplyst at turen strakte sig til
3.14 lørdag nat, men som det fremgår af kvitteringen vedhæftet denne
mail var jeg på Andy's pub kl 02:50 med det kort som taxaturen er
betalt med.

Hvad er min stilling (rent juridisk - i praksis) hvis hændelseforløbet
er som beskrevet ovenfor? Taxachaufføren skal naturligvis have
betaling for turen Togabar - Andy's pub. Kan jeg imødse en
tilbagebetaling af det meste af beløbet?"...

Turen er foretaget med mit VisaKort 4571 XXXX XXXX XXXX

Fra : Carsten

Dato : 28-01-09 12:29

<vejling@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg har konstateret at 3x35 har bonnet mig for 517,- for en taxatur
>lørdag nat.

Den er meget nem. Du beder 3x35 (det er vel 4x35 ?) om at fremvise en kopi
af den kvittering hvorpå du har underskrevet for en tur på kr. 517,00. Hvis
ikke de kan det, så har de uretmæssigt hævet på dit dankort.

...at du så skylder dem "et udefineret beløb" for den tur du rent faktisk
måtte have foretaget lørdag nat er en anden sag.

Carsten

Fra : oz3bto

Dato : 28-01-09 14:14

[...]

..------------------------------------------------------.

UANSET om du har opgivet en anden adresse som den du hopper af på så må
chaufføren ikke fortsætte turen
Du kan dog i din brandert måske bedt chaufføren at vente hvorefter hsan har
holdt udenfor med meteret igang og da den er nået 517kr har han opgivet
turen og er kørt derfra

Fra : Towli

Dato : 28-01-09 14:45

Tak begge

Hvad du skriver nedenfor oz3bto, stemmer vel ikke helt overens med Carsten's
svar, idet de jo stadig ikke kan fremvise en underskrevet kvittering af den
tur med beløbet 517,- (?) -(og således er beløbet uretsmæssigt opkrævet
heller hvordan?)

/Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-09 15:16

vejling@gmail.com skrev:

> [...]
> sandsynligvis bedt chaufføren køre mig til mit hjem på Nørrebro.

> Jeg tror imidlertid chaufføren har fortsat turen på mit kort og har

Hvad vil en tur fra Toga bar til dit hjem normalt cirka koste?

Jeg er i øvrigt enig med Carsten i at du har en nem sag.

--
Bertel

Fra : J

Dato : 28-01-09 15:24

> Hvad vil en tur fra Toga bar til dit hjem normalt cirka koste?
>
> Jeg er i øvrigt enig med Carsten i at du har en nem sag.
>
> --

Men det er en skam, at det er nået dertil, at man anses som [potentiel]
lovovertræder, fordi man vil betale med kontanter.

Fra : alexbo

Dato : 28-01-09 16:46

<vejling@gmail.com> skrev

> [...]
>betaling for turen Togabar - Andy's pub. Kan jeg imødse en
>tilbagebetaling af det meste af beløbet?"...

Hvis ikke du kvitteret på en bon er hele beløbet hævet uretmæsigt,
men du er så til gengæld stukket af fra en taxiregning.

Jeg vil foreslå du afventer Taxiselskabets redegørelse og prøver at finde en
fornuftig løsning.
Bare du lige har i hovedet at de har muligheden for at anmelde dig for
bedrageri.

Nu synes jeg beløbet 517 kr. er for stort til en tur Højbro Plads- Nørrebro,
jeg synes i det hele taget der er meget stort beløb for en taxa inden for
Københavnsområdet.

mvh
Alex Christensen