Kristne og dødsstraf
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-07-01 22:58

Hvordan kan kristne være imod dødsstraf, når vi ikke ville have haft påske, hvis den
ikke havde eksisteret?

Hvor mange kristne her i landet (læs: medlemmer af folkekirken) er ikke glade for
påskeferien?

Med de venligste hilsener,

--
Anders Vind Ebbesen
"Al magt til Anders"

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-07-01 23:08

Anders Ebbesen <anders@ebbesen.org> skrev

> Hvordan kan kristne være imod dødsstraf,

"Du må ikke slå ihjel" -citat Jesus Kristus

>når vi ikke ville have haft påske, hvis den ikke havde eksisteret?

Jesus blev dømt til døden, nuvel. Men et af hans sidste ord var: "Tilgiv
dem, for de ved ikke, hvad de gør." Kristne slår ikke folk ihjel. Punktum.

> Hvor mange kristne her i landet (læs: medlemmer af folkekirken) er ikke
glade >for påskeferien?

Jeg er!

De bedste hilsner
Kevin Edelvang, som lige lancerer sin signatur:

--
Deus amat, ergo sum!
Besøg http://www.salmesiden.dk

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-07-01 23:35

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Anders Ebbesen <anders@ebbesen.org> skrev

> "Du må ikke slå ihjel" -citat Jesus Kristus

"Du må gerne slå ihjel" -citat Anders Ebbesen, min pointe er, at selvom en tilfældig
gut siger noget, behøver man jo ikke følge det i tid og evighed.

> Jesus blev dømt til døden, nuvel. Men et af hans sidste ord var: "Tilgiv
> dem, for de ved ikke, hvad de gør." Kristne slår ikke folk ihjel. Punktum.

Jeg går nu heller ikke ind for at slå folk ihjel, men har de kristne korstog ikke en
del liv på samvittigheden?

Fra : Erik

Dato : 28-07-01 00:06

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message

Punktum.

> Jeg går nu heller ikke ind for at slå folk ihjel, men har de kristne
korstog ikke en
> del liv på samvittigheden?

Hvem kalder menneskeslagtning for for kristendom ???

Erik

Fra : /arcana

Dato : 28-07-01 23:44

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message

> Jeg går nu heller ikke ind for at slå folk ihjel, men har de kristne
korstog ikke en
> del liv på samvittigheden?

Gaaaab. Nu igen?

/arcana