Bare 250 exemplarer for at komme på top-40~
Fra : Martin Bak

Dato : 30-01-09 19:25

Hvis nogen skulle tvivle på, at pladesalget er dalende:

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1118040.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik Laursen

Dato : 30-01-09 20:28

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Hvis nogen skulle tvivle på, at pladesalget er dalende:
>
> http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1118040.ece

Tallene for guld og platinum ved salg af CD single/maxi er jo også
latterligt lavt: 4000stk for guld, 8000stk for platinum.

--
Henrik Laursen

Fra : Steen

Dato : 31-01-09 10:40

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Hvis nogen skulle tvivle på, at pladesalget er dalende:
>
> http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1118040.ece

Antony and the Johnsons som er nummer tre, har jeg aldrig hørt om.
Springsteen som sikkert er nummer et i næste uge, har også dalene
billetsalg - dette års koncert er vist den første han har givet
herhjemme, uden at kunne sælge alle billetter den første dag

Fra : Max

Dato : 31-01-09 13:05

Hej Steen

> [...]
> billetsalg - dette års koncert er vist den første han har givet
> herhjemme, uden at kunne sælge alle billetter den første dag

Tingene ændre sig jo med tiden, vi bliver jo nærmest stopfodret
med koncerttilbud efterhånden og musikudgivelserne er jo også
talmæssigt enormt efterhånden, og med det store udvalg er det
klart at det fordeler tingene mere end før i tiden hvor der var
langt mellem de store koncerter og pladeudgivelser.

Historisk set er det sjovt at tænke på at f.eks. Beatels udgivelser
blev forudbestilt i antal der overgik antallet af pladespillere :)

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 01-02-09 15:37

Martin Bak skrev:
> Hvis nogen skulle tvivle på, at pladesalget er dalende:
>
> http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1118040.ece

Jeg er ikke i tvivl om at det er dalende, men kan det ikke hænge sammen
med at mange køber deres cder på internettet. Dem der er købt fra
udenlandske sider tæller ikke med i den statistik.

'Merriweather Post Pavillion' koster 99 DKK i Fona 2000