En hilsen ....
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 30-01-09 19:13

OK !!!... -opdagede lige at min outlook newsreader jo kan læse og skrive
offline, så jeg har så'mænt' lige siddet her på min nattevagt og hygget mig
lidt med at læse de indlæg jeg var komme bagude med. - med kurs mod Sct
Helena....

Vi ligger lige nu (5. januar 01:00 UTC) på position: S31gr46min, E14gr35min.
Kursen er 335 grader og vi går godt 7 knob på en bagbord agten for tværs (ca
120 grader). Vindstyrken er ca 15-20 knob. Vi satte i eftermiddags en stage
fast i ganuaen, så ikke vi behøver ændre kurs når vinden en gang i mellem
drejer lidt mere agten og genuaen ellers blafrer.

Vi har været lidt i tvivl om taktikken. Man kan enten gå direkte på Sct.
Helena eller tage en lille 'omvej' tættere på den afrikanske kyst. Vi har
valgt den korte vej (direkte), men falder vinden for meget, så har de både
der er gåde langs den somaliske kyst en strøm fordel. Nu må vi se ....

Forventer at ramme Sct. Helena om 7-9 døgn og så må vi se om der er en
internetforbindelse, så jeg kan få denne tekst uploaded til gruppen.

De bedste hilsner herfra det syd atlantiske.
Bjarke

--
Travelblog: www.grevestrand.dk