Brug flash på en php side.
Fra : 39_6tv_Thomas

Dato : 31-01-09 15:29

Hej NG.

Jeg vil gerne afspille en flashfilm, men jeg vil samtidig gerne gemme
alle informationer omkring hvilken flashfilm som afspilles og hvor
denne ligger.

Flere muligheder har været oppe og vende . bla at man kunne tvinge
brugeren til at åbne et nyt vindue og skjule adressen, højreklik osv..
så bruger ikke havde mulighed for gemme eller finde filen, men kom fra
den ide.

En anden ting var php - den "kryptere" koden osv... men hvordan får
jeg spillet flashfilen inden for php tagen?

<Jeg er total ny til php>

Med venlig hilsen og tak.
Thomas.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-01-09 23:56

39_6tv_Thomas sendte dette med sin computer:
> [...]
>
> En anden ting var php - den "kryptere" koden osv... men hvordan får
> jeg spillet flashfilen inden for php tagen?

Bare lige et par løse kommentarer.
Hvis du vil afspille en flash-film, er du vel temmelig nødt til på
forhånd at vide hvor den er og hvad den hedder? Ellers har jeg da lidt
svært at se hvordan du vil få fat i den..
Du kan ikke tvinge brugere (som reelt er besøgende på din hjemmeside)
til noget som helst. Det eneste du kan, er at jage dem væk, ved at
forsøge at tvinge dem til noget.
At skjule adressen er suspect. Det er en teknik der anvendes af sites
der gør andet og mere end de burde.
Man kan ikke afspille noget i et php tag. Man skriver scripts i php
tags. Scripts som leverer HTML der kan vises af browseren.

Der er vist en flash-gruppe. Der kan du sikkert bedre få svar på dne
spørgsmål.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : 39_6tv_Thomas

Dato : 01-02-09 00:43

On 31 Jan., 23:55, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> [...]
> tags. Scripts som leverer HTML der kan vises af browseren.
>
> Der er vist en flash-gruppe. Der kan du sikkert bedre få svar på dne

Tak Tak og det jeg mente var at brugerne ikke måtte kunne downloade
eller kunne se hvor min flashfilm er placeret.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-02-09 09:51

39_6tv_Thomas forklarede:

> Tak Tak og det jeg mente var at brugerne ikke måtte kunne downloade
> eller kunne se hvor min flashfilm er placeret.

Godt så. At skjule oplysninger, er ikke helt det samme som at gemme
dem...
Prøv i dk.edb.internet.webdesign.flash der er større chance for et
brygbart svar.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-02-09 15:04

39_6tv_Thomas wrote:

> det jeg mente var at brugerne ikke måtte kunne downloade
> eller kunne se hvor min flashfilm er placeret.

Du kan godt skjule filnavnet på den så den ikke er lige til at snuppe.
Men du kan ikke hindre at folk downloader den indirekte, for hvis den
kan vises i din browser, kan den også hentes ned på den ene eller den
anden måde. Fx vil den nok havne i cachen.

$file = 'myflash.swf';

header('Content-type: application/x-shockwave-flash');
ob_clean();
flush();
readfile($file);
exit;

Ovenstående vil sende flashen til browseren uden at folk vil vide hvad
den hedder.

Martin

Fra : N/A

Dato : 02-02-09 15:04