Harddisk til Unibody macbook
Fra : jakobhyre@gmail.com

Dato : 29-01-09 03:24

Hej folkens,

Hvis jeg ønsker at skifte harddisk i min unibody macbook er der så
noget jeg skal været særlig opmærksom på eller kan jeg bare købe en
hvilkent som helst harddisk ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-09 11:28

<jakobhyre@gmail.com> wrote:

> Hej folkens,
>
> Hvis jeg ønsker at skifte harddisk i min unibody macbook er der så
> noget jeg skal været særlig opmærksom på eller kan jeg bare købe en
> hvilkent som helst harddisk ?

så længe det er 2.5" så er alt ok. Dog er jeg bange for at 500GB diskene
stadig er for høje .. men det er kun spekulation

/thomas

Fra : jakobhyre@gmail.com

Dato : 29-01-09 03:32

On 29 Jan., 11:28, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> så længe det er 2.5" så er alt ok. Dog er jeg bange for at 500GB diskene
> stadig er for høje .. men det er kun spekulation
>
> /thomas

Tak, jamen var også mere for at komme op på de 320 GB (:

Fra : jakobhyre@gmail.com

Dato : 29-01-09 07:25

er der noget med rpm jeg skal være opmærksom på

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-09 15:31

<jakobhyre@gmail.com> wrote:

> er der noget med rpm jeg skal være opmærksom på

næ .. du skal bare bestemme om du vil køre 7200 RPM og gå lidt ned i
batteritid, eller køre 5400 og have lidt mere batteritid.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-01-09 00:17

> næ .. du skal bare bestemme om du vil køre 7200 RPM og gå lidt ned i
> batteritid, eller køre 5400 og have lidt mere batteritid.
>
> /thomas

Efter at ha' studeret tests på Toms hardware endte jeg med en Seagate
momentus 7200.3 disk på 320gb i min macbook. Den er hurtig, stille og
bruger ikke mere strømend så mange andre diske.

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=006442b3f64f9110VgnVCM10
0000f5ee0a0aRCRD&locale=en-US

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-01-09 08:34

Martin Bredthauer skrev:

> Efter at ha' studeret tests på Toms hardware endte jeg med en Seagate
> momentus 7200.3 disk på 320gb i min macbook. Den er hurtig, stille og
> bruger ikke mere strømend så mange andre diske.

Jeg er blevet gjort opmærksom på at de også har en Momentus 5400.5 disk
på 320 Gb som bruger lidt mindre strøm, og som koster cirka 500 bobs i
handel og vandel.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=460354

Den er jeg fristet af (afhænger lidt af om jeg bliver træt af en fuld
disk inden der kommer en 500 Gb model)

Har du mulighed for at køre et eller andet der giver indtryk af diskens
hastighed?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-01-09 16:44

> Har du mulighed for at køre et eller andet der giver indtryk af diskens
> hastighed?

http://www.tomshardware.com/charts/2-5-hard-drive-charts/benchmarks,25.h
tml

--
Mvh Martin

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-01-09 10:20

On 2009-01-29 15:30:33 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> næ .. du skal bare bestemme om du vil køre 7200 RPM og gå lidt ned i
> batteritid, eller køre 5400 og have lidt mere batteritid.
>
> /thomas

Konklusionen er vist (iflg Toms hardwre guide) at det er hip som hap om
man bruger 7200 eller 5400 rpm i en disk ift. strømforbrug. Der er
stort set ingen forskel, men der er til gengæld noget mere performance
i en 7200 rpm disk.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-09 12:50

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> [...]
> man bruger 7200 eller 5400 rpm i en disk ift. strømforbrug. Der er
> stort set ingen forskel, men der er til gengæld noget mere performance

njaeh .. der _er_ forskel:

<http://www.tomshardware.com/charts/2-5-hard-drive-charts/Maximum-Power-
Consumption,684.html>

/thomas