veksling af penge GOA
Fra : Bjørn & Annette

Dato : 28-01-09 23:03

Da jeg skal på ferie til Goa er spørgsmålet om jeg skal veksle til us dollar
eller tage danske penge med
hvad kan bedst betale sig

Mange hilsner
Bjørn

Fra : Søren Blom

Dato : 29-01-09 02:36

"Bjørn & Annette" <malmberghansen@tiscali.dk> skrev
> Da jeg skal på ferie til Goa er spørgsmålet om jeg skal veksle til us
> dollar eller tage danske penge med
> hvad kan bedst betale sig

Det kan i hvert fald aldrig betale sig at tage danske penge med og i det
hele taget,s å skla du ikke have for mange redet penge på dig, brug Visa,
Marstercard eller noget helt tredie, så kan du hæve de penge du skal bruge i
lokal valuta i en ATM automat eller banker.

God ferie

Søren Blom

Fra : blue

Dato : 29-01-09 06:47

> Det kan i hvert fald aldrig betale sig at tage danske penge med

Hvorfor ikke?

Fra : Søren Blom

Dato : 29-01-09 10:03

"blue" <invalid@invalid.invalid> skrev

> Hvorfor ikke?

Du tager jo heller ikke sand med til Sahara. Dvs. at der er ingen fornuftig
grund til at tage en valuta med til et land på den anden side af jorden, som
kun kan bruges i Danmark. Det sted hvor du vælger at veksle, skal bekoste at
få sendt dansk valuta tilbage til Danmark, for de har ikke meget at bruge
den til i f.eks. Goa, dvs. at din kurs bliver lavere end hvis du bare kar et
international kreditkort som du hæver dine penge fra.

> Hvorfor ikke?

Du risikere ikke pludselig at miste alle dine penge ved tyveri osv.
Har du selv lyst til at gå rundt og passe på alle dine rejsepenge

--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : blue

Dato : 29-01-09 19:40

> Du tager jo heller ikke sand med til Sahara.

Det var godt nok en underlig sammenligning!

> [...]
> kurs bliver lavere end hvis du bare kar et international kreditkort som du

De fleste turiststeder er de udmærket bekendt med den danske valuta og har
rigeligt liggende - kursen er ofte også ganske udmærket. Skal man veksle til
en anden valuta inden man tager afsted koster det jo ekstra i
kursforskel/vekslegebyr. Hæver man på kreditkort skal man typisk betale
30-50 kr. pr. hævning.

> Du risikere ikke pludselig at miste alle dine penge ved tyveri osv.
> Har du selv lyst til at gå rundt og passe på alle dine rejsepenge

Nu er der ingen, der siger, at man skal *gå* rundt med pengene - der er
noget, der hedder safety box på de fleste hoteller.

Fra : alexbo

Dato : 29-01-09 21:12

"blue" skrev

> De fleste turiststeder er de udmærket bekendt med den danske valuta og har
> rigeligt liggende -

Det må da være til de lokale der har tænkt sig en tur til Danmark, der er
næppe nogen danskere der efterspørger dansk valuta på et turiststed.

Personligt tror jeg ikke at efterspørgslen fra Goanere ang. dansk valuta er
særlig stor.
Så hvad bankerne skal bruge danske penge til på Goa er svært at se.

mvh
Alex Christensen

Fra : ks

Dato : 29-01-09 18:24

On Thu, 29 Jan 2009 06:47:29 +0100, "blue" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor ikke?

Danske penge sedler er en dårlig ide, fordi de vil give en
forholdsvis dårligere kurs. Specielt efter at euroen er blevet indført
er det blevet en "lille" valuta og mere besværlig fysisk at holde styr
på for modtageren end de store valutaer såsom $ elller €.

>Hvorfor ikke?

Ja, jeg ville i alt fald have kontanter med til de første par dage.

Fra : bosol

Dato : 29-01-09 01:38

On 29 Jan., 00:03, "Bjørn & Annette" <malmberghan...@tiscali.dk>
wrote:
> Da jeg skal på ferie til Goa er spørgsmålet om jeg skal veksle til us dollar
> [...]

søg Google: valuta GOA og du får rigtig mange kvalificerede svar !