Vedligeholdese på en MX5
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 28-01-09 19:44

Da det er ved at være 5-6 år siden jeg solgte min sidste bil (Golf2
1.6), kan jeg ikke mere huske hvor meget vedligeholdesesbudegget var.

Jeg overvejer at anskaffe mig en MX5 her til sommer og vil lave et
budget først, og skulle derfor gerne have et cirka beløb på vedligeholdelse.

Bilen bliver fra ca 91-95 og vil blive kørt ca 10.000 km om året. Da min
far er gammel mekaniker, vil nogle reperationer blive betalt med øl

Jeg regner med beløbet er ca. 10.000 kr om året (slid, dæk ect. benzin
og forsikring er der fundet tal på). Vil dette beløb være urealistisk (+/-)?
Jeg ved godt det kommer meget an på standen når bilen er så gammel, men
det jeg er ude efter er også kun et cirka beløb.

Er det en der evt ved hvor stor bagagerummet er på en MX5 målt i fx
rammer øl fra tyskland?

Hilsen Lasse

Fra : Brian H

Dato : 28-01-09 19:51

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> far er gammel mekaniker, vil nogle reperationer blive betalt med øl
> Jeg regner med beløbet er ca. 10.000 kr om året

Hvis den har lidt til fælles med dens søskende af ca samme årgang så er det
nok ikke helt galt. 626'eren fra omkring 93/94 og frem er en god og stabil
vogn.
Hvilken motor ligger der i sådan en MX5?

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 28-01-09 20:06

>Hvilken motor ligger der i sådan en MX5?

Den findes både i en 1,6 og en 1,8. Jeg regner med det bliver 1.6'eren
pga bedre benzinøkonomi og vægtafgift.

-Lasse

Fra : TDN

Dato : 28-01-09 20:06

> [...]
> det jeg er ude efter er også kun et cirka beløb.
>
> Er det en der evt ved hvor stor bagagerummet er på en MX5 målt i fx rammer

Her er lidt forskelligt fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/48541EC2-0DFB-4BAA-BE9C-53E7A063742E/0/008019.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/3DBF04EF-0825-4C97-9B2B-8438E0397C7E/0/2425.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6DDC7E02-3CE6-4061-8363-9BFEC4B836B3/0/9091.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/CB716F1F-E79E-4C78-B360-F0DED461B271/0/54.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-09 21:50

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> wrote in message
> [...]
> det jeg er ude efter er også kun et cirka beløb.
>
> Er det en der evt ved hvor stor bagagerummet er på en MX5 målt i fx rammer

MX5'eren er en meget driftssikker bil. Den ligger på top10 over de mest
driftssikre biler.
Jeg kan ikke lige finde en kilde til at understøtte påstanden.

Der er solgt enormt mange mx5'ere og derfor er det let at skaffe (billige)
dele til den og da det er en billig frisk for-sjov-bil findes der meget
ekstraudstyr og tuningsdele til den.

Stil evt. dit spørgsmål her og få kvalificerede svar:
http://www.five-speed.dk/
http://www.mx5club.dk/

Mvh Kim

Fra : KASO

Dato : 29-01-09 08:21

"KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> driftssikre biler.
> Jeg kan ikke lige finde en kilde til at understøtte påstanden.

Det mener jeg så også at have læst - men i dette tilfælde vil det være en
14-18 år gl. bil - og så er det et lotteri - bl.a. afhængig af, hvordan
de(n) tidligere ejer(e) har kørt og vedligeholdt bilen.

Mht. bagagerummet, tror jeg du skal vælge at udregne det i Yankie bars
istedet for rammer øl....

(Der kan ikke stå en dansk ølkasse i "bagagerummet" - der kan være nogle
bæreposer - og det er stort set dét....)

Fra : Christian

Dato : 29-01-09 16:04

Jeg mindes at jeg kunne have to i bagagerummet, to stk. i mellemrummet bag
nakkestøtterne og to stk. under sidemandens fødder (-:

Fin bil i øvrigt - den vil du blive glad for.

Mvh
Christian

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 29-01-09 16:41

>Jeg mindes at jeg kunne have to i bagagerummet, to stk. i mellemrummet bag
>nakkestøtterne og to stk. under sidemandens fødder (-:

6 kasser i alt lyder da også meget bedre end jeg havde håbet på.

-Lasse

Fra : KASO

Dato : 29-01-09 19:56

> 6 kasser i alt lyder da også meget bedre end jeg havde håbet på.
>
> -Lasse

Ikke kasser - rammer..... (dåser)....

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 29-01-09 20:15

>Ikke kasser - rammer..... (dåser)....

Ja, selvfølgelig. Skrev bare forkert

-Lasse

Fra : Leo_Jensen

Dato : 29-01-09 14:21

On 29 Jan., 20:14, Lasse Hoelgaard <sn...@fedt.dk> wrote:

> Ja, selvfølgelig. Skrev bare forkert
>
> -Lasse

Nå, tilbage til emnet eller hvad ? Jeg tror godt den kan holdes
kørende for 10.000 om året, Den er som tidligere nævnt baseret på
noget temmelig pålidelig mekanik. Find en 'rustfri', få den
undervognsbehandlet 1-2 gange i løbet af de første par år og du er
kørende længe for små penge. Især hvis den kommer under tag, kaleschen
holder nok ikke evigt ude under åben himmel ??

Leo