Yaris retur til værkstedet (tilbagekaldels~
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-09 16:40

28-01-2009 Toyota Yaris servicekampagne

Toyota tilbagekalder 5.631 Toyota Yaris i Danmark med det formål at
fjerne lydisoleringen under de forreste sikkerhedsseler. Alle kunder med
en Toyota Yaris, som er omfattet af kampagnen, bliver indkaldt via
centralregistret.
Årsagen til kampagnen er, at der under selve sikkerhedsseleenheden
sidder en lille isoleringspude, som i tilfælde af en hård kollision og
en samtidig aktivering af bilens sikkerhedsselestrammer kan blive udsat
for en kraftig varmepåvirkning. Denne varmepåvirkning kan i yderste
konsekvens antænde isoleringspuden. Toyota understreger, at der ikke har
været hændelser som en konsekvens af dette i Europa.

Alle kunder med Toyota Yaris produceret i perioden fra november 2005 til
april 2007 vil modtage en indkaldelse til udbedring via
centralregistret. Reparationen vil tage ca. ½ time og består i, at den
pågældende isoleringspude fjernes.

Toyota beklager den ulejlighed, som kunderne vil have i forbindelse med
tilbagekaldelsen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-09 16:44

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Toyota tilbagekalder 5.631 Toyota Yaris i Danmark

Og i alt ca 1,3 mill biler på verdensplan - ud fra 2 tilfælde af brand
på verdensplan.

Der var vidst andre der kunne lære der....

Fra : orum@it.dk

Dato : 28-01-09 08:52

On 28 Jan., 16:43, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Der var vidst andre der kunne lære der....

Eller også er det Toyota, der har lært noget af de andre??

Fra : MVJ

Dato : 28-01-09 19:35

<orum@it.dk> skrev i meddelelsen
On 28 Jan., 16:43, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Der var vidst andre der kunne lære der....

Eller også er det Toyota, der har lært noget af de andre??
-----------------

Bare rolig - det passer ikke - ingen Toyotaer har fejl - BASTA - 112% iorden

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-09 17:53

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Og i alt ca 1,3 mill biler på verdensplan - ud fra 2 tilfælde af brand
> på verdensplan.

> Der var vidst andre der kunne lære der....

Syns det lyder helt ekstremt - men det er da tillidsvækkende at de gør det.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 29-01-09 00:35

> [...]
> "Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Og i alt ca 1,3 mill biler på verdensplan - ud fra 2 tilfælde af brand

De første 500.000 er i Japan så det er lokalt.
Jeg kan ikke finde noget om fejlen på udstødningen. Det drejer sig
vist om de danske versioner.

Benny

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-09 17:54

> Alle kunder med Toyota Yaris produceret i perioden fra november 2005 til
> april 2007 vil modtage en indkaldelse til udbedring via
> centralregistret.

Min er reg første gang august 2005 så den er nok ikke omfattet af fejlen :)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-01-09 19:15

On Wed, 28 Jan 2009 16:53:58 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Min er reg første gang august 2005 så den er nok ikke omfattet af fejlen
> :)

Nej, det er jo en smallsmall, men min (jan 06) er bigsmall og temmelig
sikkert omfattet.

Det er i øvrigt anden gang den skal indkaldes. Første gang var det noget
med at de var kommet til at sy sideairbaggen lidt for grundigt ind i
sædebetrækket og at nakkestøtterne kunne falde ned af sig selv.