Koldt batteri
Fra : Elle

Dato : 28-01-09 22:34

Hej NG - jeg har været så åndssvag at stille min gamle G4 Book i kælderen i
et halvt år UDEN at tage batt. ud.

Og nu kan jeg ikke sparke det i gang. Det er helt nyt, men desværre nu koldt
og livløst. Kender nogen et batt-trick?

Hilsen Elle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-01-09 23:55

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> et halvt år UDEN at tage batt. ud.
>
> Og nu kan jeg ikke sparke det i gang. Det er helt nyt, men desværre nu koldt

lyser power ledningen gul (altså ser det ud som om den forsøger at lade)
?

hvis ja, så prøv at lade den stå lidt tid ...

/thomas

Fra : Elle

Dato : 29-01-09 07:21

Ja, den lyser orange et stykke tid - derefter grønt som om den lige skulle
sjatlade lidt. Men den tager ikke imod.

Elle

Fra : Esben

Dato : 29-01-09 20:31

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Ja, den lyser orange et stykke tid - derefter grønt som om den lige skulle
> sjatlade lidt. Men den tager ikke imod.

Prøv at tage batteriet ud og reset powermanageren. (Søg Apples sider for
hvordan det gøres på lige din model) Og start op uden batteri og hvis
det lykkes sæt batteriet i efterfølgende. (under vågeblus seføli)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-09 21:41

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Prøv at tage batteriet ud og reset powermanageren. (Søg Apples sider for
> hvordan det gøres på lige din model) Og start op uden batteri og hvis
> det lykkes sæt batteriet i efterfølgende. (under vågeblus seføli)

Med lidt held kan man supplere med at varme batteriet op på en radiator
til stuetemperatur for at få gang i elektronvandringen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-09 21:47

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Med lidt held kan man supplere med at varme batteriet op på en radiator
> til stuetemperatur for at få gang i elektronvandringen.

Ved nærmere eftertanke: jeg tror sørme jeg ville sætte computeren på
radiatoren, medens den lader.

Hver i øvrigt opmærksom på fremover, at lithium-batteriet iflg. Apple
(søg dér) lagres bedst ved 50% opladning.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Elle

Dato : 30-01-09 19:06

Tak for alle gode forslag. Desværre hjælper intet.
Hvilket er lidt kedeligt, når det er helt nyt (læs ubrugt, da det bare har
siddet i maskinen, som ikke har været i brug).

Men tak / elle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-09 20:29

Elle wrote:
> Tak for alle gode forslag. Desværre hjælper intet.
> Hvilket er lidt kedeligt, når det er helt nyt (læs ubrugt, da det bare har
> siddet i maskinen, som ikke har været i brug).

Hm, - jeg véd ikke, om det kan hjælpe, men jeg havde et lignende problem
med et nyt batteri i en Pismo. Jeg satte den så til og lod den stå i 3
døgn uden at røre den. Tilsyneladende var der ikke ladet på den, men der
var alligevel nok strøm til, jeg kunne starte maskinen uden
strømforsyningen sat til. Da den var startet op, satte jeg
strømforsyningen til og lod den stå i en times tid, hvorefter jeg
lukkede ned og lod den stå i et døgn. - Så var der pludselig masser af
strøm, og det har fungeret lige siden.

En anden ting. - Hvis batteriet er under to år, giver Apple faktisk
reklamationsret, så det er da en idé at kontakte dem og høre, hvordan du
skal forholde dig. Prøv at ringe på 70102007.

mvh. Erik Richard

Fra : Esben

Dato : 30-01-09 21:37

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Tak for alle gode forslag. Desværre hjælper intet.
> Hvilket er lidt kedeligt, når det er helt nyt (læs ubrugt, da det bare har
> siddet i maskinen, som ikke har været i brug).
>
> Men tak / elle

Ind og skille maskinen ad og koble backup batteriet af. Jeg har prøvet
det på maskiner at det ikke er det store batteri men det "lille" der er
problemet. Et forsøg værd...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Elle

Dato : 01-02-09 14:44

Tak igen for ­ måske endnu bedre råd.
Jeg har desværre kylet kvitt. ud, så der er ikke noget bytteri.

Jeg vil prøve at finde det interne batt. og se hvad det kan gøre.

Hilsen Elle

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 09:43

Træk strømstikket ud. Pil batteriet ud. Hold startknappen inde i 5 sek. Sæt
strømstik i. Tryk på startknap. Så starter maskinen. Sæt batteriet i igen
efterfølgende.

Hilsen
Svend Erik Jørgensen