Hvilket korstykke?
Fra : -= JF =-

Dato : 27-01-09 23:17

Hej!

Hvad hedder det store og 'voldsomme' korstykke der bruges til
åbningsscenerne i den serie der kører for tiden, hvor en korleder skal lære
en flok amatører fra Urbanplanen at synge?

--
Mvh. John

Fra : Michael Lund

Dato : 27-01-09 23:48

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvad hedder det store og 'voldsomme' korstykke der bruges til
> åbningsscenerne i den serie der kører for tiden, hvor en korleder skal
> lære en flok amatører fra Urbanplanen at synge?

Det er fra den russiske komponist Borodin's opera Fyrst Igor og det stykke
man hører fra den hedder Polovetserdanse.

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 27-01-09 23:52

Og her lige et link til musikken.

http://www.youtube.com/watch?v=fmptWExyKEw

Mic.

Fra : -= JF =-

Dato : 27-01-09 23:58

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Og her lige et link til musikken.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fmptWExyKEw

Lige præcis! Tak skal du have.

Jeg er normalt ikke til klassisk musik, men det her er sgu' flot!

--
Mvh. John