Vino til fest
Fra : Bagmanden

Dato : 27-01-09 20:17

Hejsa gruppe.

Inspiration til køb af vino i box ønskes.

Jeg kan læse mig til at der er mange der omtaler boksvine rosende
og hvorfor ikke?

Når jeg kigger på hjemmesider fra danske /tyske butikker møder
jeg et hav af vine med navne jeg aldrig har hørt om, og når jeg
kigger på prisen på nogle af produkterne, så får jeg
associationer som: Chateau Migraene og Cote De Magnyl.... i
bedste fald blå tænder.

Her får jeg brug for jeres hjælp: En bedre rødvin (og gerne også
hvidvine), som man kan være bekendt at servere til gæsterne!

Hit me...
--
Bagmanden

Fra : Mogens

Dato : 27-01-09 21:04

Bagmanden wrote:
> [...]
>
> Her får jeg brug for jeres hjælp: En bedre rødvin (og gerne også
> hvidvine), som man kan være bekendt at servere til gæsterne!

Nogle gæster vil få kvababbelse bare ved det faktum at der serveres
bib-vine. Men jeg vil anbefale eks. "Il Cavallo, Nero d'Avola" fra Aldi
til kr. 99,- eller "Carmina Luna" fra Dagligbrugsen på evigt tilbud til
kr. 85,-

Fra : Gert Krabsen

Dato : 27-01-09 22:15

Mogens skrev:

> [...]
> bib-vine. Men jeg vil anbefale eks. "Il Cavallo, Nero d'Avola" fra Aldi
> til kr. 99,- eller "Carmina Luna" fra Dagligbrugsen på evigt tilbud til

Check også Føtex' Zinfandel - vores favorit..

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 27-01-09 22:23

On Tue, 27 Jan 2009 20:16:38 +0100, Bagmanden wrote:

> Inspiration til køb af vino i box ønskes.
>
> Jeg kan læse mig til at der er mange der omtaler boksvine rosende
> og hvorfor ikke?

Dette er ikke en konkret anbefaling til gæster, men i i min kummerlighed
har jeg smagt på forskellige billige boxvine. Dit kriterium er jo ikke en
billig pris, så jeg benytter bare tråden til en kommentar.

Løvbjerg have forleden en St. Antoni (tror jeg den hed) til 49 kr. for 3
liter. Begge varianter var næsten udrikkelige, men ned skulle de jo

Netto har i denne uge 5 liter Salento til 99 kr. og den er ikke dårlig.
Drikkelig, men ikke noget at råbe hurra for.

Den store, positive overraskelse var en Undurraga fra Dansk Supermarked
(Bilka, Føtex og Netto). 5 liter for en hund og faktisk rigtig god. Den
smager slet ikke billig. Føtex har den til prisen igen på fredag.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 27-01-09 22:46

On Tue, 27 Jan 2009 22:23:19 +0100, Mikkel Mikkelsen wrote:

> Den store, positive overraskelse var en Undurraga fra Dansk Supermarked
> (Bilka, Føtex og Netto). 5 liter for en hund og faktisk rigtig god. Den
> smager slet ikke billig. Føtex har den til prisen igen på fredag.

Sorry, det var en tanketorsk. Navnet er "Terrapura" og det er en cabernet
sauvignon fra Chile.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-09 23:29

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse

> Sorry, det var en tanketorsk. Navnet er "Terrapura" og det er en
> cabernet sauvignon fra Chile.

Til 20 kroner/literen, eller 15 kroner for en normal flaske. Tak for kaffe.
Jeg ville ikke servere en sådan "vin" for selv min værste fjende. Prøv du at
regne lidt på, hvad det koster at producere vin i Chile og fragte det over
Atlanterhavet, hvorefter der skal pålægges skat og afgifter. Og så er der
mindst syv led, der skal tjene penge i forløbet. Hvis "vinen" har set
skyggen af en Chilensk Cabernet Sauvignon-drue, er jeg villig til at æde min
gamle hat.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-01-09 11:47

Bagmanden skrev:

> Inspiration til køb af vino i box ønskes.

Min favorit er en Primitivo fra Syditalien "Doppio Passo".
I Coop koster en 3-liters box op til 149 kr., når den ikke
er på tilbud. I sidste uge var den på tilbud til 99 kr. I
denne uge kostede den 129 kr. i min lokale brugs.

--
Herluf :·)

Fra : Linde

Dato : 28-01-09 15:15

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen
> associationer som: Chateau Migraene og Cote De Magnyl.... i bedste fald
> blå tænder.

Hehe, Cote de Magnyl...blå tænder, i bedste fald?! De var sgu nye. Meget
morsomt, men der er sikkert nok nogle giftige nogle derude. Mine egne
favoritter er "Lindemans" shiraz, som de har i Netto. En herlig fyldig
fanden, der smager af en masse. Og fra Fakta, "Santa Carolina Reserva", på
syrah. Blød og lækker, og god sødme af bær. De ligger vist begge to omkring
130-140 for en bib.
Så var der også en sindssygt god en fra Superbest, som jeg købte omkring
nytår...men det var vist kun et tilbud og har alligevel glemt hvad den hed.
Spild af bogstaver at skrive det, egentlig.

Men Lindemans, der går du aldrig galt i byen(og ikke kun pga
navnesammenfaldet.

Mvh
Linde

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 28-01-09 16:59

On Wed, 28 Jan 2009 15:14:43 +0100, Linde wrote:

> Hehe, Cote de Magnyl...blå tænder, i bedste fald?! De var sgu nye

Jeg har fået /alt/ for meget "Chateau Pissat de Renard" gennem tiderne.
Skyl eventuelt efter med "Vin de Grenouilles" eller den nye årgang
"Pumpenheimer".

Fra : Linde

Dato : 28-01-09 18:04

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har fået /alt/ for meget "Chateau Pissat de Renard" gennem tiderne.
> Skyl eventuelt efter med "Vin de Grenouilles" eller den nye årgang
> "Pumpenheimer".

Hehehe, ganske festligt...men ud over pumpenheimer kunne jeg, med mit
kendskab til vin, sagtens tro det var vine på markedet, grenouilles er i
hvert fald legit! Næ, jeg faldt i gryden som barn, med serier som denne:
http://www.mejerist.dk/vin.jpg

Mvh
Linde

Fra : TDN

Dato : 28-01-09 20:40

> [...]
>
> Her får jeg brug for jeres hjælp: En bedre rødvin (og gerne også
> hvidvine), som man kan være bekendt at servere til gæsterne!

Min favrorit p.t. er LINDEMANNS Bin 50 Shiraz, 3 l. Kan fåes i Dansk
Supermarked. Plejer at give 135 kr. på tilbud og normalprisen er vist 179 kr
i Bilka.

Mvh
Thomas

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 13-02-09 23:05

<zillyink@6G9i3Fhotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Her får jeg brug for jeres hjælp: En bedre rødvin (og gerne også
>hvidvine), som man kan være bekendt at servere til gæsterne!

Anmelderrost (hvad man så end giver for det), men også fra en særdeles
respekteret producents hånd -- derudover falder rhônevinene generelt i
danskens smag --

http://www.bichel.dk/rouge-réméjeanne«-liter-p-364.html

Lidt under 300 for 5 liter.

---
Kasper Bergholt
Min del af Graillot 2007-allokationen i hus --
http://kasperbergholt.blogspot.com/