Barcelona lufthavn til centrum
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-01-09 22:21

Hvorledes kommer man nemmest fra lufthavnen til centrum (vist nok det de
kalder Rambla´en). Går der tog, hurtigbusser eller?

Kurt

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-01-09 16:56

On Jan 27, 1:20 pm, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> Hvorledes kommer man nemmest fra lufthavnen til centrum (vist nok det de
> kalder Rambla´en). Går der tog, hurtigbusser eller?

Jeg har aldrig været i Barcelona, så jeg kan ikke diske op med
personlige erfaringer, men et hurtigt kig på

http://en.wikipedia.org/wiki/Barcelona_Airport#Transport

afslører, at der kører tog fra lufthavnen, og at man via den vej kan
forbinde til byens metro. Lur mig, om ikke sidstnævne lægger vejen
forbi centrum.

--
Michael Knudsen

Fra : ks

Dato : 28-01-09 08:44

On Tue, 27 Jan 2009 22:20:59 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>Hvorledes kommer man nemmest fra lufthavnen til centrum (vist nok det de
>kalder Rambla´en). Går der tog, hurtigbusser eller?
>
>Kurt

Der går tog hver halve time og Aerobusser til centrum af Barcelona
hvert 10 minut:

http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/airport/barcelona-airport-transport.html

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-01-09 08:54

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message
> Hvorledes kommer man nemmest fra lufthavnen til centrum (vist nok det de
> kalder Rambla´en). Går der tog, hurtigbusser eller?

Det er nemt nok fra Barcelona lufthavn, som andre allerede har skrevet. Vær
opmærksom på at det er Girona du lander i hvis du kommer med RyanAir.

Keller

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-01-09 22:17

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er nemt nok fra Barcelona lufthavn, som andre allerede har skrevet.
> Vær opmærksom på at det er Girona du lander i hvis du kommer med RyanAir.

Det bliver med transavia, så jeg må lige finde ud af, hvor de lander, men
når de skriver Barcelona, er det vel den, som hedder Barcelona airport. Men
jeg fandt øvrigt selv samme link som ks, og der står alt om tog, metro og
hurtigbusser m.m., så det burde række. Jeg kan også se, at en taxa heller
ikke koster en bondegård. Tak for svarene til alle.

Kurt

Fra : Anette

Dato : 29-01-09 02:05

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> om tog, metro og hurtigbusser m.m., så det burde række. Jeg kan også
> se, at en taxa heller ikke koster en bondegård. Tak for svarene til

Hvsi du bladrer lidt længere ned på deres Barcelona side, så fortæller de
at:
Barcelonas internationale lufthavn ligger sydøst for byen. Flere
busselskaber tilbyder ture til byen.
Hvert 15. minut kører der en bus fra hver terminal ind til byen, til det
centralt beliggende Plaça Catalunya
Det er supernemt at finde rundt fra Barcelonas lufthavn.

God tur - og nyd den smukke by

/ Anette

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-09 22:42

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> Hvorledes kommer man nemmest fra lufthavnen til centrum (vist nok det de
> kalder Rambla´en). Går der tog, hurtigbusser eller?
>
> Kurt

Der går en bus hele tiden og den er ikke særlig dyr. Vist nok 3-4 Euro -
den stopper på Plaça Catalunya, som ligger forenden af Rambla. Turen
tager omkring 15 - 20 minutter

Herfra går det let ned af bakke mod havnen og hvis du har et hotel i
området kan du godt gå.

Har du nogle planer om hvad du skal se i Barcelona?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-09 23:17

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> området kan du godt gå.
>
> Har du nogle planer om hvad du skal se i Barcelona?

Nej ikke helt. Men jeg kan se, at der er en masse oplysninger på det link,
som tidligere har været i tråden. Vi er en flok på 8 som skal afsted, så det
er ikke sikkert, at vi alle vil se det samme. Men umiddelbart ser Gaudi
parken spændende ud. Domkirken, Casa Batllo, måske nogle af de store
sportsstadions. Jeg mener også at have hørt om en meget smuk Botanisk have,
men det er måske Gaudi parken.
Men vi er åbne over for alt, da vi har hørt, at der skulle være rigtig meget
at se.
En måneds tid efter, skal vi iøvrigt til området igen på ferie i Blanes ved
Costa Brava. Der skal der også mindreårige børn med, så der skal vi også en
tur til Barcelona, så hvis der er forslag til steder hvor børn ikke vil kede
sig ihjel, så kom bare frem med dem.

Kurt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-09 23:18

> [...]

> tur til Barcelona, så hvis der er forslag til steder hvor børn ikke vil kede

Hvordan er fordelingen af gruppen?

Skal I bo på hotel eller?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-09 00:53

> Hvordan er fordelingen af gruppen?
>
> Skal I bo på hotel eller?
>
> --
Ved første besøg er vi 4 par i midten af halvtredserne og det bliver nok på
hotel.
Anden gang er det konen og mig og datter og svigersøn og 3 børn fra 8-13 år.
Det bliver i en bungalow på en campingplads.

Kurt