Billeje i USA (Florida)
Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-09 10:32

Der er tilsyneladende en masse muligheder for at tilkøbe både det ene og det
andet. Se f.eks.:
https://www.budget.com/budgetWeb/reservation/getrate.ex?rateCode=CF&carGroupCode=E&selectedBcd=U126500&page=2&position=5

Hvad bør man supplere med af de nævnte muligheder?
Er der andre selskaber ud over Budget, som kan anbefales?

Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-01-09 11:13

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad bør man supplere med af de nævnte muligheder?
> Er der andre selskaber ud over Budget, som kan anbefales?

Holidayautos var klart billigst da jeg lejede et automobil i USA i 2005 (jeg
benyttede faktisk holidayautos.de, da de var en lille smule billigere, men
der er også en .dk). Det dejlige ved dem er, at det hele er med - man skal
ikke bekymre sig om noget som helst, alt hvad der er behov for af forsikring
osv. er i orden. De har ikke selv biler, så man skal hente hos en af deres
samarbejdspartnere, i mit tilfælde var det Alamo.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-09 11:19

> [...]
>
> Hvad bør man supplere med af de nævnte muligheder?
> Er der andre selskaber ud over Budget, som kan anbefales?

Linket virker ikke, men det drejer sig om:
Loss damage waiver (LDW)
Supplemental liability insurance (SLI)
Personal accident and effects (PAE)
Emergency sickness program (ESP)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-01-09 13:19

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in

> Der er tilsyneladende en masse muligheder for at tilkøbe både det ene
> og det andet.

Det afhænger lidt af hvilke forsikringer du evt. har i forvejen.

Men jeg faldt for nylig over denne side, der giver gode forklaringer på
hvad de forskellige ting er:

http://www.insurance4carhire.com/faqs.asp?sessionID=868854320&curID=1
&langID=1&refID=100&pID=79

Fra : Steen Hansen

Dato : 27-01-09 16:38

On Tue, 27 Jan 2009 10:31:33 +0100, "Preben Andersen"
> [...]

>Hvad bør man supplere med af de nævnte muligheder?
>Er der andre selskaber ud over Budget, som kan anbefales?

Jeg har lige bestilt igennem avis.dk, som er billigere end avis.com.

Bestilt herigennem skulle du have alle de forsikringer der skulle være
nødvendige for billeje.

Jeg brugte også avis fordi deres udlejningekontor ligger i orlando
lufthavnen, og man derfor ikke skal til et lede efter en bus der køre
dig hen til den biludlejer du nu har valgt.

Steen

PS
Iøvrigt skal man passe på med at købe deres ekstra ydelser, såsom
børnestole, gps osv.

Prisen for f.eks at leje en børnestol - kun selepude - koster mere i
leje, på en uge, end en ny stol.

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-09 18:32

"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i meddelelsen

> Prisen for f.eks at leje en børnestol - kun selepude - koster mere i
> leje, på en uge, end en ny stol.

Det dropper jeg så. Jeg tror alligevel heller ikke at min søn på 20 og min
datter på 22 vil sidde i dem

Fra : Steen Hansen

Dato : 27-01-09 19:03

On Tue, 27 Jan 2009 18:31:43 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i meddelelsen

>Det dropper jeg så. Jeg tror alligevel heller ikke at min søn på 20 og min
>datter på 22 vil sidde i dem

Hvis det er betingelsen for at komme med hvad så ?

Steen

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-09 12:48

> Hvis det er betingelsen for at komme med hvad så ?

De siger sikkert ja tak

Fra : Armand

Dato : 27-01-09 20:15

Preben Andersen skrev:
> [...]
>

> Hvad bør man supplere med af de nævnte muligheder?
> Er der andre selskaber ud over Budget, som kan anbefales?

I USA gælder det om at have baglandet iorden hvis ikke man vil risikere
ruin p.g.a. et banalt uheld :-|
De gange vi har lejet bil i Florida/Georgia, har de billige selskaber i
den sidste ende været dyrest når alle forsikringer var blevet inkluderet
- Fokuser derfor på de større selskaber hvis lejer er "alt incl." - Vi
er således blevet vane-kunder hos Alamo/partn.!

--
Armand.

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-09 12:47

> [...]
> Fokuser derfor på de større selskaber hvis lejer er "alt incl." - Vi er
> således blevet vane-kunder hos Alamo/partn.!

Ja her blev det også Alamo, Full Zize, 17 dage med alle forsikringer, kr
5885,-

Fra : Stig Nielsen

Dato : 28-01-09 13:38

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja her blev det også Alamo, Full Zize, 17 dage med alle forsikringer, kr
> 5885,-
>
> --
> mvh
> Preben

Prøv www.ebiludlejning.dk her kan du får det samme for 3.700 kr.

Har brugt dem flere gange uden problemer og alle nødvendige forsikringer er
med.

Stig

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-09 15:14

"Stig Nielsen" <stig@abc.de> skrev i meddelelsen

> Prøv www.ebiludlejning.dk her kan du får det samme for 3.700 kr.
>
> Har brugt dem flere gange uden problemer og alle nødvendige forsikringer
> er med.

Det var billigt, men jeg kan ikke se hvilke forsikringer, der er med. Mit
tilbud fra Alamo omfatter CDW og LDW/LIS og en tank benzin.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 30-01-09 10:14

> [...]
>
> Det var billigt, men jeg kan ikke se hvilke forsikringer, der er med. Mit
> tilbud fra Alamo omfatter CDW og LDW/LIS og en tank benzin.

Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men det er alle dem der er nødvendige så
man ikke kan blive sagsøgt langt ind i Mojave-ørkenen hvis man laver en
bule.

Præcis de samme som AVIS og hvad de hedder også har med i deres all
inclusive tilbud.

Køber man flere end dem, kan man risikere at være dobbeltforsikret, fordi
man i forvejen har disse forsikringer i enten sin indboforsikring eller
rejseforsikring.

ebiludlejning bruger alle de andre udlejere, jeg og mine kolleger har
igennem de sidste par år hentet biler hos Alamo, Sixt og Avis når vi har
haft lejet hos dem.

Stig

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-01-09 10:40

> [...]

> ebiludlejning bruger alle de andre udlejere, jeg og mine kolleger har
> igennem de sidste par år hentet biler hos Alamo, Sixt og Avis når vi har

OK, tak for det.

Fra : Steen Hansen

Dato : 29-01-09 21:38

On Wed, 28 Jan 2009 12:47:13 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

>Ja her blev det også Alamo, Full Zize, 17 dage med alle forsikringer, kr
>5885,-

Det er i mine øjne meget dyrt, vi har lejet igennem avis, og skal give
630 $ (ca 3600 kr.) for 13 dage, dette incl. de nødvendige
forsikringer iflg. avis.dk

Som en anden skriver, så er mange af de andre tilkøbs forsikringen
ikke noget der direkte har med bilen at gøre, herunder bl.a. tyveri
forsikringer af de ejendele der ligge i bilen f.eks.

Steen

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 30-01-09 01:48

Når det gælder billeje i Florida, er det yderst sjældent at man kan
finde nogen der er billigere end www.yescarhire.com

Det er et engelsk firma, der samarbejder med Alamo, og 17 dage
Fullsize vil koste ca. 3.600 alt inklusive.

Pizzaman

Fra : Steen Hansen

Dato : 30-01-09 15:59

On Fri, 30 Jan 2009 00:47:55 -0800 (PST), saruman@ofir.dk wrote:

> [...]
>
>Det er et engelsk firma, der samarbejder med Alamo, og 17 dage
>Fullsize vil koste ca. 3.600 alt inklusive.

Og i vores tilfælde ville vi have sparet ca 500,00 men jeg er en
tøsedreng, og hvis jeg ingen reference har til udlejeren tør jeg ikke

Et er at kunne få sine penge igen ved dankort betaling, men at stå en
aften/nat med to små unger i en lufthavn - ja så skal jeg bare værre
sikker på at det hele falder i hak.

Alamo er sikkert et fornuftigt firma, men jeg kender det ikke.

Steen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 31-01-09 00:56

On Fri, 30 Jan 2009 15:58:47 +0100, Steen Hansen
<bruges_ikke@live.com> wrote:

>Alamo er sikkert et fornuftigt firma, men jeg kender det ikke.

Alamo har eksisteret i mange år og findes i stort set alle amerikanske
lufthavne sammen med Avis, Hertz, Dollar, Thrifty og hvad de nu hedder
allesammen. Dem kan du roligt leje bil hos.

--
Lars Ehlers

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-02-09 11:29

On Fri, 30 Jan 2009 15:55:49 -0800, Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote:

>Alamo har eksisteret i mange år og findes i stort set alle amerikanske
>lufthavne sammen med Avis, Hertz, Dollar, Thrifty og hvad de nu hedder
>allesammen. Dem kan du roligt leje bil hos.

Jeg har nu kigget lidt på deres priser, og hvis du skal have en ekstra
chauffør, som vi skal, vinder alamo med ca 300 kr + 1 tankfuld benzin,
men dette ene og alene på den lave pris på £. (Avis afregner i
dollars, mens Alamo afregner i pund)

Alle avis biler er tilgengæld tilmeldt sunpass systemet, men jeg kan
ikke finde nogen information om dette hos Alamo, så det er de
formentlig ikke.

Mvh
Steen Hansen