Problemer med kondens fra aftræksrør i bad~
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 18:09

Jeg har problemer med at der drypper kondensvand ned fra aftræksrøret i mit
badeværelse.

Konstruktionen er således:
Ca. 2,5m isoleret flexrør forbinder blæser i badeværelsesloft med taghætte.
Flexrøret er den slag man kan købe færdigisoleret. Ca. 2cm isolering rundt
om rør.
Der sidder et simpelt kontraspjæld i blæseren (blot en tynd plastfilm som
slet ikke slutter helt tæt).

Hvad gør man for at undgå kondensvand i røret?

- Isolere bedre?
- Montere kontraspjæld mellem flexrør og taghætte?
- Flytte taghætten så flexrøret kun skal være ca. 1m ? (denne løsning vil
jeg helst undgå, da det er en lidt større operation.
- ... andre ideer ?

Håber i kan give et par gode fif.

Med venlig hilsen
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 18:12

> Jeg har problemer med at der drypper kondensvand ned fra aftræksrøret i
> mit badeværelse.

Jeg vil lige tilføje at det også forekommer selvom badeværelset ikke har
været i brug i længere tid og at jeg generelt har lav fugtighed i boligen da
jeg lufter godt ud.

Mvh Kim

Fra : Klaus G.

Dato : 27-01-09 23:23

> Hvad gør man for at undgå kondensvand i røret?
Der kommer kondens, når den varme luft(fugtige) rammer noget koldt, i dette
tilfælde dit flexrør. Så mit bud er en bedre isolering på røret.

Også derfor at en dampspærre skal sidde på den varme side af isoleringen. Så
kan kulden ikke trænge ind til plastiken, hvilket ellers vil resultere i at
der vil dannes vand.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery