Nøgle efterlyses
Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 27-01-09 16:12

Jeg har en "gammel kommode" hvor der mangler nøgle til.

Havde fundet en nøgle til den, men den knak inde i låsen, så nu er jeg på
jagt igen.

Aner intet om str eller præsis udseende

Dette link http://www.tempo-krom.o2d.dk/data/images/Nøgle.JPG kan godt ligne
lidt med det hak der er i, men hvor det hak præsis skal sidde ved jeg ikke.

Har du nogle liggende er min postkasse klar til modtagelse og jeg skal nok
betale portoèn hvis det er

Hilsen
Bente Hansen, 5592 Ejby

Fra : Grethe Hoff

Dato : 27-01-09 16:18

"Bente Hansen - 5592" <engel76FJERN@DETTEejbynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke.
>
> Har du nogle liggende er min postkasse klar til modtagelse og jeg skal nok

Ta med billedet til en nøglemager, må ske han/hun kan hjelpe.
Men du skal også få ut den som knak....

Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 27-01-09 16:24

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i meddelelsen

> "Bente Hansen - 5592" <engel76FJERN@DETTEejbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Ta med billedet til en nøglemager, må ske han/hun kan hjelpe.
> [...]
Jeg har snakket med forskellige låsesmede og de kan ikk få dem mere :(

Mht den der knak, så mener flere af dem, at den sikkert falder ned eller
drejer med rundt, når jeg engang og hvis.... får fat på en

/Bente

Fra : Elmand

Dato : 27-01-09 16:45

> [...]
>
> Mht den der knak, så mener flere af dem, at den sikkert falder ned eller
> drejer med rundt, når jeg engang og hvis.... får fat på en

2 skruer, så er låsen ude.- Tag den med til en låsesmed eller større hælebar der
laver
nøgler.- De har normalt i 100 vis af dem.

Med venlig hilsen
Kurt Espersen

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 27-01-09 16:48

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hælebar der laver
> nøgler.- De har normalt i 100 vis af dem.

Nej, kan ikke tage låsen ud, da den er sat ned i skuffen oppefra
/Bente

Fra : Armand

Dato : 27-01-09 20:03

Bente Hansen - 5592 skrev:

> "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, kan ikke tage låsen ud, da den er sat ned i skuffen oppefra

Nå, Dérfor!

Prøv at dirke med et bøjet søm, og hvis tålmodigheden slipper op: Lok en
af familiens teenagere til det!

--
Armand.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 27-01-09 17:16

> [...]
> jeg ikke.
>
> Har du nogle liggende er min postkasse klar til modtagelse og jeg skal nok

Prøv at kontakte "Det Blå Marked" (åbent søndage) i Haslev. Der er der en
snedkermester, der har, er jeg sikker på, Danmarks største udvalg af gamle
låse og nøgler. Han bor privat midt på Sjælland, men desværre husker jeg
ikke navn eller adressen nøjagtigt.
Mvh
Aksel

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-01-09 17:28

> [...]
> jeg ikke.
>
> Har du nogle liggende er min postkasse klar til modtagelse og jeg skal nok

Nøglen du skal bruge hedder en møbelnøgle. Søg efter dem på Google. Her er
et eksempel:
http://www.sikringsforum.dk/shop/noegler-195c1.html
Sørg hos et velassorteret værktøjsfirma elelr isenkram. jeg vil tro Carl
Rasmussen eller lign. har dem.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/laasedoergrebtilbehoer/laasekasser/moebellaase/moebellaasmes665/#relprods

Eller.
http://www.kyner-beslag.dk/pdf/katalog%20april%202007%20web.pdf

Mvh Erik Andersen

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 27-01-09 17:51

> [...]
> http://www.sikringsforum.dk/shop/noegler-195c1.html
> Sørg hos et velassorteret værktøjsfirma elelr isenkram. jeg vil tro Carl

Takker...
Har søgt og fundet en side hvor en ligner og smidt en mail til dem :)

Hilsen Bente

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-09 01:07

Nu sletter du lige alt hvad du har læst intil nu ;)

Nøglen du søger hedder enten Chup eller Nute

Chup er en kam nøgle med tænder

Nute er en nøgle med side skær = fræsning ind i siden

Kik ind i låsen hvor der et søm som går ind i hullet på nøglen , ned af
kammen kan der være en udfrsning enten til højre eller til venstre i højre
side er nr 2 hvis hakket er oppe i toppen og nr 4 hvis det sidder i bunden ,
og modsat hvis det er til venster , de hedder Nute nøgler nr 2 og 4 bruges i
95 % tilfælde

Hvis der ikke er nogen hak , kan du næsten være sikker på at det er Chup
nøgle som går fra nr 1-6 og 3 og nr 5 er de mest alm

Der findes dog andre serier som dog ikke bruges meget i DK , og det er dem
der er svære at få fat i Dk

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 28-01-09 05:46

> [...]
> nøgle som går fra nr 1-6 og 3 og nr 5 er de mest alm
>
> Der findes dog andre serier som dog ikke bruges meget i DK , og det er dem

Der er det "søm", som der er skal ind i hullet på nøglen.
I venstre side er der det stk som skal passe i et "hul" på nøglen og det
sidder mm oppe fra den det "søm"

Puha, hvor er det svært at forklarer selv om det burde være simpelt

/Bente

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 28-01-09 10:56

Bente Hansen - 5592 wrote:

> [...]
> sidder mm oppe fra den det "søm"
>
> Puha, hvor er det svært at forklarer selv om det burde være simpelt

Ja, nøgler er lidt af en 'kunst'. - Jeg har et gammelt dækketøjsskab, og
dér er det en endnu mere tricky nogle, der skal bruges..-) - Men ud fra
dit billede, så prøv at bøje et søm noget lignende det, jeg laver
herunder...

______________
⎟__
__⎢
⎢__⎢

Jeg véd godt, det ikke er så nem at lave, men håber, du forstår idéen i
det...

mvh. Erik Richard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-09 11:39

> [...]
ikke.

> Har du nogle liggende er min postkasse klar til modtagelse og jeg skal nok

Hej Bente

Som en anden foreslår, skru låsen af, og nu er nøglebarer & hælebarer, måske
ikke lige det bedste sted, så mit forslag vil være at henvende dig, til
specielt, ældre isenkram butikker og eller værktøjshandler....

Altså stort set, alle de steder, hvor de førhen handlede med nøgler til de
gamle Københavner låse, og Rex nøgler.

Ellers er der det gamle låsefirma Abo, og jeg tror faktisk de findes
endnu.... De ligger måske inde med gamle nøgler, og de kan faktisk risikere,
at have leveret låsene til din kommode, selv om det nok var hængelåse de var
mest kendt for.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-09 16:36

Glem alt om det bøjet søm , da du ikke kan få plads til at komme rundt om
nøglestyret ( Sømmet inde i låsen som går i hullet i nøglen )

Jeg er næsten sikker hvis jeg læser det rigtigt at det er nr Nute 1

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Tau

Dato : 29-01-09 07:35

"Bente Hansen - 5592" <engel76FJERN@DETTEejbynet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg ikke.
>
> Har du nogle liggende er min postkasse klar til modtagelse og jeg skal nok

Låsen kan skrues ud af lågen/skuffen under forudsætning den er åben, hvis
ikke kan et bøjet søm få den lås op på 10 sekunder, medmindre der sidder en
stump aff nøglen inde i låsen.

vh
Poul

Fra : Hatting

Dato : 14-02-09 19:30

Hej.

Snak med en smed, så kan han da lave en ny til dig
Går ud fra at kromen ikke er noget problem for dig

Mvh
Søren