Hvem reparerer en skotrende
Fra : Holst

Dato : 25-01-09 21:20

En tur på loften inden for en af de seneste dage afslørede, at mine
skotrender sandsynligvis er lidt utætte. Og det er jo aldrig godt med
vandindtrængen.

Umiddelbart ville jeg ringe til min lokale tømrer for at få ham til at
kigge på det, men en af mine venner påstår, at det er blikkenslagerarbejde.

Så hvem ringer jeg til?

Fra : Carsten

Dato : 25-01-09 21:24

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg ringe til min lokale tømrer for at få ham til at
> kigge på det, men en af mine venner påstår, at det er

Hvis den skal skiftes = tømren

Hvis den skal (og kan) repareres = blik-tuden

Carsten

Fra : bannimann

Dato : 25-01-09 22:49

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den skal skiftes = tømren
>
> Hvis den skal (og kan) repareres = blik-tuden
>
> Carsten

Altså, som tidligere rørsmed/bliktud, så vil jeg altså mene, at det er
"tuden" du skal have fat i, uanset hvad - skotrender, inddækninger olign.,
ER blikkenslagerarbejde..

Fra : Klaus G.

Dato : 25-01-09 23:24

> Altså, som tidligere rørsmed/bliktud, så vil jeg altså mene, at det er
> "tuden" du skal have fat i, uanset hvad - skotrender, inddækninger olign.,
> ER blikkenslagerarbejde..
Alt efter omfanget af arbejdet, så er det somregl noget en tømre kan klare
også.

Så jeg ville ringe til en af de to type håndværkere man kender bedst og så
få ham til at lave det.

Der går ikke så meget "SID" i dag, så tværfagligheden trives helt fint :)

Der var jo engang, at hvis en smed skulle trække rør, f.eks. på et hospital,
så hver gang han kom til en gipsvæg, så kaldte han på en tømre, som skulle
lave et hul til ham. I dag tager smeden bare sin egen boremaskine frem og
kommer i sving :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per H

Dato : 26-01-09 00:22

måske , men de sender regningen videre.

per

Fra : bannimann

Dato : 26-01-09 09:37

> [...]
> hospital, så hver gang han kom til en gipsvæg, så kaldte han på en tømre,
> som skulle lave et hul til ham. I dag tager smeden bare sin egen

Haha, det er så ikke noget JEG kan nikke genkendende til. Vi har altid selv
boret, fræset de huller og riller vi skulle bruge og alle de vvs'ere jeg har
kendt igennem tiderne, har haft hele udstyret selv, dvs. kop-bor,
"liberty-bor", murfræsere osv., så den kender jeg altså ikke..

Men ja, idag ER faggrænserne blevet udvisket til en vis grænse, især
indenfor byggefagene - og nu bruger man jo heller ikke
bly-indækninger/render mere, så der er ikke noget der skal loddes - ikke med
mindre, det er et ældre hus.

Fra : Holst

Dato : 27-01-09 10:24

Carsten wrote:

> Hvis den skal skiftes = tømren
>
> Hvis den skal (og kan) repareres = blik-tuden

Tak. Det prøver jeg.