Et nok umuligt spørgsmål? Om pris for lægn~
Fra : Onix

Dato : 25-01-09 20:00

Hej NG

Er det nogen der har en ide om hvad det koster at få lagt 90 kvm gangske
almindelige SFsten ? Det skal være prisen for selve arbejdslønnen, sand,
afretning mv. men uden sten.

Hvilket cirka lejde ligger det i ??

Onix

Fra : Leonard

Dato : 25-01-09 22:04

Onix wrote:

> Er det nogen der har en ide om hvad det koster at få lagt 90 kvm
> gangske almindelige SFsten ? Det skal være prisen for selve
> arbejdslønnen, sand, afretning mv. men uden sten.

Hvor i landet er nok ret vigtigt, men i disse krisetider bør det ikke
koste mere end 80 kr. pr. kvm. i arbejdsløn, dertil et læs vasket grus
til afretning til en 1.000 kr-seddel.
Så under 9.000 kr.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-01-09 06:12

Leonard wrote:

> Hvor i landet er nok ret vigtigt, men i disse krisetider bør det ikke
> koste mere end 80 kr. pr. kvm. i arbejdsløn, dertil et læs vasket grus
> til afretning til en 1.000 kr-seddel.
> Så under 9.000 kr.

Det kommer vel an på om der også skal graves af, bortskaffes jord osv.

Stig Johansen

Fra : Leonard

Dato : 26-01-09 10:29

Stig Johansen wrote:

> Det kommer vel an på om der også skal graves af, bortskaffes jord osv.

Ja, alt det grove arbejde havde jeg ordnet inden brolæggeren skulle
rette af.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-01-09 11:24

On 26 Jan 2009 09:29:05 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Ja, alt det grove arbejde havde jeg ordnet inden brolæggeren skulle
>rette af.

Jeg har aldrig rigtig forstået hvorfor folk vil hyre brolæggeren til den
sjove del af arbejdet og så selv lave den hårde, trælse del af
opgaven......
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Leonard

Dato : 26-01-09 12:27

Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg har aldrig rigtig forstået hvorfor folk vil hyre brolæggeren til
> den sjove del af arbejdet og så selv lave den hårde, trælse del af
> opgaven......

For mig er den sjove del, den del jeg kan udføre med min minigraver
Det bliver ikke godt når jeg forsøger at rette af og lægge fliser, det
er ikke til at nå ordentlig mens jeg sidder i min kørestol. Har forsøgt.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-01-09 16:34

On 26 Jan 2009 11:27:15 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>For mig er den sjove del, den del jeg kan udføre med min minigraver

Ah, jeg havde helt glemt du var indehaver af det rigtige grej

>Det bliver ikke godt når jeg forsøger at rette af og lægge fliser, det
>er ikke til at nå ordentlig mens jeg sidder i min kørestol. Har forsøgt.

Ok, jeg kan se det fra din vinkel.
Men jeg støder nu stadig på mange som selv gerne gør alt forarbejdet, og
så bare hyrer brolæggeren til at rette af og lægge fliserne.
Jeg skal have lagt fliser omkring mit hus indenfor det næste års tid -
og hvis jeg endelig skulle hyre nogle til hjælp, så blev det med at
fjerne den støbte betonkant der er nu, samt at grave ud. Rette af og
lægge fliserne, det vil jeg selv have lov til .
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ivan

Dato : 26-01-09 19:03

> Jeg har aldrig rigtig forstået hvorfor folk vil hyre brolæggeren til den
> sjove del af arbejdet og så selv lave den hårde, trælse del af
> opgaven......

Nok fordi der er rigtigt mange der ikke kan gøre det rigtigt. Rigtig komp.
lægge med rigtige linier, forbant o.s.v.
Mon ikke det er det, jeg har set mange gør det selv jobs, det er ikke kønt
at kikke på. Kun mit bud på dit sp.