Hvad er titlen ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-01-09 14:47

ja den er svær - fordi jeg kan kun eksakt huske at sangen i den var
fier & rain - den er nok fra 1990 / 91 - den handler om en famillie
der er på livslang flugt fra fbi efter de i derres ungdom som milijø
aktivister har sprængt en fabrik i lufter den producerede våben eller
sådan noget jeg har ikke set den siden - de har et barn der vælger
at blive i stedet for at flygte - er der nogen der har et bud på hvad
det kan være for en film ?

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)

Fra : Holst

Dato : 25-01-09 14:55

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> sådan noget jeg har ikke set den siden - de har et barn der vælger
> at blive i stedet for at flygte - er der nogen der har et bud på hvad

Tjah, et minut på IMDb foreslog følgende film:

http://www.imdb.com/title/tt0096018/maindetails

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-01-09 15:26

Holst wrote:

> Tjah, et minut på IMDb foreslog følgende film:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0096018/maindetails

Går der noget fra dig, hvis du også nævner titlen?

Per V
--
"This is not the end. It is not even the beginning of the end - but it
might be the end of the beginning" W.S.Churchill efter El Alamein

Fra : Holst

Dato : 25-01-09 17:12

Per Vadmand wrote:

> Går der noget fra dig, hvis du også nævner titlen?

Næh, men jeg husker den ikke. Du kunne jo kigge på linket.

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-01-09 17:40

Holst wrote:

> Næh, men jeg husker den ikke. Du kunne jo kigge på linket.

Jeg kan ikke gå direkte herfra til linket, men skal omvejen af at skrive det
ind i browseren. Det er jeg ikke ene om. (Det er noget med opsætningen).
Derfor ville det være almindelig høflighed lige at skrive titlen, så man
kunne se, om man gad have ulejligheden med at tjekke linket.

Per V

Fra : Holst

Dato : 25-01-09 17:55

Per Vadmand wrote:

> [...]
> Derfor ville det være almindelig høflighed lige at skrive titlen, så man
> kunne se, om man gad have ulejligheden med at tjekke linket.

Fremhæv linket, tryk CTRL-C, gå til browseren, klik i adressefeltet,
tryk CTRL-V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-01-09 18:41

Holst wrote:

> Fremhæv linket, tryk CTRL-C, gå til browseren, klik i adressefeltet,
> tryk CTRL-V.

Nu har du spildt tre indlæg på at forsvare, at du ikke gider skrive titlen.

Per V

--
Måske var løsningen at give alle afghanske kvinder en kevlar-vest og et
stormgevær - og så farvel, Taleban!

Fra : Holst

Dato : 25-01-09 18:56

Per Vadmand wrote:

> Nu har du spildt tre indlæg på at forsvare, at du ikke gider skrive titlen.

Hvis du blot havde formået at opsætte din computer ordentligt, havde jeg
ikke behøvet spilde min tid.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-01-09 11:09

Holst wrote:

> Hvis du blot havde formået at opsætte din computer ordentligt, havde
> jeg ikke behøvet spilde min tid.

Jeg er ikke enig. Jeg ville da heller ikke poste en filmanmeldelse som et
link, men poste det i ren tekst - evt. med et link til
dokumentation/yderligere information. Linksvar er faktisk ret irriterende.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-09 02:49

3140 Abildgaard skrev:

> Jeg er ikke enig. Jeg ville da heller ikke poste en filmanmeldelse som et
> link, men poste det i ren tekst - evt. med et link til
> dokumentation/yderligere information. Linksvar er faktisk ret irriterende.

Deri er jeg ikke enig, det er ret praktisk for os, der har fået opsat
pc'en rigtigt fra starten.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : PerX ...

Dato : 07-02-09 00:13

In article <497ca422$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Nu har du spildt tre indlæg på at forsvare, at du ikke gider skrive titlen.

Det er Gøg og Gokke på månen!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-01-09 19:45

Per Vadmand skrev:

> Går der noget fra dig, hvis du også nævner titlen?

Ukommenterede links er en *pestilens*. Og de er en
*hån* mod de usenetbrugere, der har opkaldsmodemer
og derfor læser nyhedsgrupperne offline, og så skal
foretage et ekstra opkald (som koster penge) hvis de
er blevet nysgerrige.

--
Herluf

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-01-09 21:06

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> og derfor læser nyhedsgrupperne offline, og så skal
> foretage et ekstra opkald (som koster penge) hvis de

Har du kendskab til hvor mange (releativt) der endnu har en
opkaldsforbindelse?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Holst

Dato : 25-01-09 21:15

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> og derfor læser nyhedsgrupperne offline, og så skal
> foretage et ekstra opkald (som koster penge) hvis de

Tjah ... skal vi også tillade hestevogn på motorvejen? Helt ærlig burde
den slags folk se at få opgraderet deres forbindelse til en nutidig af
slagsen.

Vælger man at anvende gammelt udstyr af den ene eller anden nostalgiske
grund, må man også være bevidst, at det kan give nogle problemer, når
resten af verden for længst har udskiftet sådant gammelt udstyr - det er
vel snart ti år siden jeg fik min bredbåndsforbindelse.

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-01-09 21:19

Holst wrote:

> [...]
> problemer, når resten af verden for længst har udskiftet sådant
> gammelt udstyr - det er vel snart ti år siden jeg fik min

Læs: Jeg er en arrogant skiderik, der er ligeglad med folk, der ikke er så
smarte som jeg.

Per V

Fra : Holst

Dato : 25-01-09 21:36

Per Vadmand wrote:

> Læs: Jeg er en arrogant skiderik, der er ligeglad med folk, der ikke er så
> smarte som jeg.

Absolut ikke.

Men dog er jeg lidt ligeglad med gamle idioter, der kommer med dumsmarte
bemærkninger som "Går der noget fra dig, hvis du også nævner titlen?".

Ville vedkommende virkelig vide titlen, så havde han nok skrevet "Da jeg
ikke formår at sætte min computer korrekt op, vil du så ikke være venlig
at nævne titlen?".

Så havde jeg med sikkerhed klikket på mit postede link og fortalt dig
titlen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-01-09 09:57

Holst wrote:

> [...]
> venlig at nævne titlen?".
>
> Så havde jeg med sikkerhed klikket på mit postede link og fortalt dig

Virkelig?

Per V

Fra : Holst

Dato : 01-02-09 15:58

Per Vadmand wrote:

> Virkelig?

Naturligvis! Jeg er normalt meget hjælpsom, hvis folk efterspørger
hjælp. For eksempel kan du jo blot et par indlæg væk se, at jeg hjælp OP
med at finde frem til en film, som muligvis var den, han søgte. Jeg
havde skam også gerne hjulpet dig.

Fra : PerX ...

Dato : 07-02-09 00:15

In article <497d7ad1$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Virkelig?

Kom nu, der var lidt trol over det ;)

Fra : PerX ...

Dato : 07-02-09 00:15

In article <497cc947$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Læs: Jeg er en arrogant skiderik, der er ligeglad med folk, der ikke er så
> smarte som jeg.

Flertallet bestemmer, det kaldes demokrati.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-09 10:18

PerX ... wrote:
> In article <497cc947$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> perve@post.tele.dk says...

> Flertallet bestemmer, det kaldes demokrati.

Vrøvl - og det ved du, da vi har diskuteret det før. Flertalsdiktatur er
ikke demokrati.

Per V
--
Forbyd telefonspam!

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-01-09 11:11

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> og derfor læser nyhedsgrupperne offline, og så skal
> foretage et ekstra opkald (som koster penge) hvis de

Det er også et ganske overflødigt museklik klik yderligere.

Fra : PerX ...

Dato : 07-02-09 00:14

In article <497cb336$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
herlufholdtFJERN@privat.dk says...

> [...]
> og derfor læser nyhedsgrupperne offline, og så skal
> foretage et ekstra opkald (som koster penge) hvis de

De 3 har samme muligheder som jeg har når Danmark går digital:

Følg med eller hold kæft.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 01-02-09 05:11

Holst wrote:
[klip]
> Tjah, et minut på IMDb foreslog følgende film:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0096018/maindetails

Uden at blande mig i den øvrige debat - kunne du overtales
til at fortælle, hvordan du søger på det foreliggende grundlag ?
Altså ud fra de givne oplysninger.

Spørger blot af nysgerrighed, da jeg gerne vil lære at bruge imdb,
men den synes for mig som den mest uoverskuelige, langhårede
og brugeruvenlige site.

Mange spørger i dette forum om titler (incl mig selv) - det kunne måske
ændres, hvis de erfarne var lidt hjælpsomme til at øse lidt af deres viden
med hensyn til at søge på imdb ?

Det kunne jo så også tænkes, at den erfarne bruger af imdb i en anden
sammenhæng i en anden gruppe er novicen, som kan bruge en håndsrækning
med et problem, hvor imdb-novicen så tilfædigvis viser sig at være experten,
som løser problemet...

Kim

Fra : Holst

Dato : 01-02-09 16:07

Kim Schroeder wrote:

> Uden at blande mig i den øvrige debat - kunne du overtales
> til at fortælle, hvordan du søger på det foreliggende grundlag ?
> Altså ud fra de givne oplysninger.

Det gør jeg gerne.

Der var jo ikke ret mange præcise oplysninger, der blev givet. Der var
blot "fier & rain", som jeg tænkte måtte være "fire & rain".

Jeg indtastede så "fire and rain" i IMDb's søge felt og fik siden:

http://www.imdb.com/find?s=all&q=fire%20and%20rain

Det interessante er nu at hoppe helt ned i bunden, hvor man finder:

More Searches For: fire and rain

* Titles | Names | Companies | Plot Keywords | IMDb Site
Features | Characters | Plot Summaries | Biographies | Quotes
| more »

Og her vælger jeg naturligvis "more »" og kommer frem til siden:

http://www.imdb.com/SearchAll?fire%20and%20rain

På denne side vælger jeg naturligvis "soundtrack listing" og kommer frem
til følgende side:

http://www.imdb.com/SearchSongs?fire%20and%20rain

Her står der en håndfuld film nævnt. Jeg kigger hurtigt på årstallene og
sammenholder dem med oplysningerne i det oprindelige indlæg. De to
første (Beverly Hills 90210 og The Simpsons) springer jeg hurtigt over.
Det efterlader kun filmen "Running on Empty (1988)", som jeg umiddelbart
aldrig har hørt om. Den klikker jeg så på og får siden:

http://www.imdb.com/title/tt0096018/soundtrack

Hvor jeg i menuen til venstre klikker på "main details" og får følgende
side:

http://www.imdb.com/title/tt0096018/maindetails

En hurtig gennemlæsning af "Tagline" afslører, at det meget muligt er
denne film, der blev efterspurgt.

Jeg CTRL-C fra adreselinjen og poster det i nyhedsgruppen med CTRL-V.

> Spørger blot af nysgerrighed, da jeg gerne vil lære at bruge imdb,
> men den synes for mig som den mest uoverskuelige, langhårede
> og brugeruvenlige site.

Ja, det er ikke altid helt nemt at finde rundt i.

> Mange spørger i dette forum om titler (incl mig selv) - det kunne måske
> ændres, hvis de erfarne var lidt hjælpsomme til at øse lidt af deres viden
> med hensyn til at søge på imdb ?

Nogen gange kan jeg finde en titel ud fra få oplysninger, men mindst
lige så ofte opnår jeg intet resultat. Det er naturligvis altid et
spørgsmål om, hvor meget tid man gider bruge på en sådan søgning. Har
jeg ikke fundet en titel inden for 2 minutter eller så - nok mindre, så
gider jeg ikke bruge mere tid på det.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 02-02-09 01:30

Meget udbytterigt - tak for gennemgangen

Kim

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 00:06

On Mon, 2 Feb 2009 01:29:51 +0100, "Kim Schroeder" <prip@iname.com>
wrote:

>Meget udbytterigt - tak for gennemgangen

meto

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 00:05

On Sun, 1 Feb 2009 05:11:08 +0100, "Kim Schroeder" <prip@iname.com>
wrote:

>Uden at blande mig i den øvrige debat - kunne du overtales
>til at fortælle, hvordan du søger på det foreliggende grundlag ?
>Altså ud fra de givne oplysninger.

ja det må du sgu nok sige jeg havde skudt produktions året 3 år
forkert kunne faktisk kun titel sangen og huske meget lidt af
handlingen ... nå har lige købt den glæder mig sgu til at se den igen
:) efter 18 år ... Running on Empty (1988)

Release Date:9 September 1988 (USA) more

Genre:Drama more

Tagline:In 1971, Arthur and Annie Pope blew up a napalm lab to protest
the war... Ever since then they have been on the run from the FBI.
They chose their lives. Now their son must choose his.

Plot:The eldest son of a fugitive family comes of age and wants to
live a life of his own. full summary | add synopsis

Plot Keywords:Vietnam War | Underground | Bombing | Student Radical |

Musician more

Awards:Nominated for 2 Oscars. Another 3 wins & 6 nominations more
User Comments:a heartbreaking and wonderful film more

Christine Lahti ... Annie Pope / Cynthia Manfield

River Phoenix ... Danny Pope / Michael Manfield

Judd Hirsch ... Arthur Pope / Paul Manfield
Jonas Abry ... Harry Pope / Stephen Manfield

Martha Plimpton ... Lorna Phillips
Ed Crowley ... Mr. Phillips
L.M. Kit Carson ... Gus Winant
Steven Hill ... Donald Patterson
Augusta Dabney ... Abigail Patterson
David Margulies ... Dr. Jonah Reiff
Lynne Thigpen ... Contact at Eldridge St.

Marcia Jean Kurtz ... School Clerk

nr fier an rain er skide godt købte LP en hvor det var på - menjeg kan
ikke lige huske hvad han heder ham der lavede den ...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-02-09 07:43

Kim Schroeder skrev:

> [...]
> ændres, hvis de erfarne var lidt hjælpsomme til at øse lidt af deres viden

Det er vel ikke noget problem, at folk spørger om filmtitler i en
filmgruppe. Det vil altid være nemmere for nogle at spørge her end
selv at søge, og så længe der er folk, der svarer, går det jo fint.
Holst viste sin hjælpsomhed ved at give det svar, der blev
efterspurgt.

Men hvis man selv vil bruge IMDb til søgninger, kan man for eksempel
klikke på 'more' ved søgefeltet, hvor der er forskellige muligheder.
Prøv også at klikke videre til 'browsable sections'. Det er ofte
brugbart at søge på handlingsreferater og nøgleord, og med 'power
search' kan mange søgninger kombineres. Dertil kommer, at man kan
bruge Google til at se, hvor på IMDb bestemte ord optræder sammen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-02-09 23:58

On Sun, 25 Jan 2009 14:55:29 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Tjah, et minut på IMDb foreslog følgende film:
>
>http://www.imdb.com/title/tt0096018/maindetails

Hvordan fan gjorde du det ???
nå knap 10 $ på www.amazon.com

var ved at se om der var en der havde den oprindelige version af
dommedag nu - jeg synes delux er en oplevelse men det oprindelige cut
er det bedste ...

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-01-09 21:58

In news:m5ron4ldr607jhiltukft1h22ss2na94og@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
> [...]
> sådan noget jeg har ikke set den siden - de har et barn der vælger
> at blive i stedet for at flygte - er der nogen der har et bud på hvad

Den hedder "Running On Empty" og er fra 1988.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-01-09 10:55

Tove Krieger skrev:

> Den hedder "Running On Empty" og er fra 1988.

Hvilket jeg også ville have svaret, dog uden "", og ikke blot have
nævnt et navnløst link til IMDb. Desuden ville jeg have fortalt, at
filmen tilsyneladende ikke har været vist kommercielt i Danmark. Kan det
være en tv-station som du har set den på, Bo?

--
Jørgen Grandt

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 00:09

On Mon, 26 Jan 2009 10:55:17 +0100, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
>filmen tilsyneladende ikke har været vist kommercielt i Danmark. Kan det
>være en tv-station som du har set den på, Bo?

jeg lejede den på whs i en for længst afdød whs video udlejlning i
Åkirkeby på Bornholm :) i april 1991

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-02-09 00:38

Bo M. Mogensen skrev:

> jeg lejede den på whs i en for længst afdød whs video udlejlning i
> Åkirkeby på Bornholm :) i april 1991

Åkirkeby, siger du! Ak ja, byen med et af landets mest sindsoprivende
sjove og spændende centre:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

--
Jørgen Grandt

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-02-09 01:59

On Tue, 3 Feb 2009 00:38:21 +0100, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

>Åkirkeby, siger du! Ak ja, byen med et af landets mest sindsoprivende
>sjove og spændende centre:
>http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

ha ha jaee
http://www.grandts.dk/images/Temp/050730-08.jpg

Det er jo ikke New York eller knude punktet for ø en s turisme
men der er nu på mange måder meget rart - indrømmet der er ingen ting
af noget ... en pølse vog og et pizza ria og det er ligesom det ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 00:08

On Sun, 25 Jan 2009 21:58:05 +0100, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

>In news:m5ron4ldr607jhiltukft1h22ss2na94og@4ax.com,
>Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
>

>Den hedder "Running On Empty" og er fra 1988.

har du set den ? DEN ER FED så hut jeg visker ... jeg må indrømme
sådan noget pladder romantik drama thrillers og film om helt
almindelige mennesker - ja det er sgu lige mig :)

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-01-09 19:28

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Har du kendskab til hvor mange (releativt) der endnu har en
> opkaldsforbindelse?

Mange inkl. mig selv. Det er blevet meget populært efter intro af 3G mobiler.

--
Højt Skum
Henrik Madsen