mineralvand
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 27-07-01 20:23

Er det klogere at drikke mineralvand end postevand i Danmark?
I Saint Amand og Evian mineralvand er der noget flere mineraler, men er
det det værd? Der er jo intet usundt i postevand i Danmark?

S.

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 27-07-01 21:25

Jeg MENER at kunne huske at Rene ord for pengene testede det og fandt ud af
at det både var dyrere og dårligere at drikke mineral- end postevand. Noget
henad nogle bakterier i mineralvandet, som ikke var i postevand - men jeg er
IKKE helt sikker.

Dog ér der stor forskel på postevand i Danmark - eks. kan jeg smage forskel
på kaffe der hvor vi bor nu (Grejs) og der hvor vi boede før (Vejle)

--

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

70 22 72 99 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer

75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-08-01 09:48

"www.CRAZYNIGHT.dk" wrote:

> [...]
> henad nogle bakterier i mineralvandet, som ikke var i postevand - men jeg er

jepper.

Jeg drikker fx aldrig noget vand der har stået mere end 24timer (og
ja, jeg ved godt, at bakterier kan udvikle sig hurtigere, men jeg har
såen på fornemmeren, at 24timer er et ok-skæringspunkt)

> Dog ér der stor forskel på postevand i Danmark - eks. kan jeg smage forskel
> på kaffe der hvor vi bor nu (Grejs) og der hvor vi boede før (Vejle)

Hvor ligger Grejs????

Og derudover giver jeg dig ret.

Jeg kan godt forstå, at kjøvenhavnere drikker så meget mineralvand.
Postevandet i København smager IKKE godt.
I Thy og Sønderjylland, hvor jeg desværre er for lidt. Der er
postevand guffeliguf.

Særligt hjemme ved mine forældre. De har egen brønd, hvor de henter
vandet direkte fra grundvandet.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 03-08-01 09:51

Grejs er lige uden for Vejle. Grejsdalen er åbenbart (iflg. biologer) et
godt grundvandssted - jeg hørte en biolog sige følgende "Af de 100 reneste
kilder i Danmark, ligger de 75 i jorden omkring Grejs(dalen). Om det så
passer, aner jeg ikke |:)

:] Have a smiley day.....and a CrazyNight!
Kenneth Lund Petersen, koordinator

Fra : Bjarne Krog

Dato : 04-08-01 08:23

On Fri, 03 Aug 2001 10:48:20 +0200, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

> [...]
>ja, jeg ved godt, at bakterier kan udvikle sig hurtigere, men jeg har
>såen på fornemmeren, at 24timer er et ok-skæringspunkt)

Undskyld mig , men kommer der flere bakterier i vandet hvis det står i
en flaske i køleskabet (eller hvor det nu er du ikke vil have vandet
stående i mere end 24 timer) eller det ligger i vanddepotet på
vandværket??

Dette var ikke for at være grov , men for at vide forskellen.
---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-01 17:18

Bjarne Krog wrote:

> Undskyld mig , men kommer der flere bakterier i vandet hvis det står i
> en flaske i køleskabet

Ikke mig bekendt

> (eller hvor det nu er du ikke vil have vandet
> stående i mere end 24 timer)

Bare ved stuetemperatur.

jeg desværre ikke lige et køleskab på mit værelse, så jeg skal i
fælleskøkkenet hver gang jeg skal hente noget vand, så det gider jeg
ikke.

SÅ hellere bare lade vandet stå ude i maks 24t. og derefter smide det
ud.

Så snart jeg er flyttet i min nye andelslejlighed vil jeg naturligvis
ændre denne "procedure".

> Dette var ikke for at være grov , men for at vide forskellen.

"forskellen" er, at jeg taler om mineralvand/dansk vand. Som i
forretningerne altså ikke opbevares på køl.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Kat

Dato : 05-08-01 17:38

Bjarne Krog skrev:
> [...]
vandet
> stående i mere end 24 timer) eller det ligger i vanddepotet på

Jeg har engang lavet et forsøg med at dyrke fra en kulpodepind,
der var _kørt_ lidt rundt i et ellers rent køleskab, på en
agarplade.
Resultatet var ganske enkelt horribelt - FYLDT med bakterier.
Så en god køleskabshygiejne er da med til at holde alle varene
mere bakteriefrie.

--
/kat
---

Fra : Rado

Dato : 07-08-01 00:48

<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

> [...]
>ja, jeg ved godt, at bakterier kan udvikle sig hurtigere, men jeg har
>såen på fornemmeren, at 24timer er et ok-skæringspunkt)

Jeg har nu godtnok drukket mange forskellige mærker kildevand daglig
igennem mange år, og har aldrig oplevet nogen problemer. Heller ikke
hvis det har stået flere måneder ved stuetemperatur inden det blev
drukket.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 16:04

"Rado Amontillado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> igennem mange år, og har aldrig oplevet nogen problemer. Heller ikke
> hvis det har stået flere måneder ved stuetemperatur inden det blev

Hvis det ligefrem har stået måneder, ville jeg nu nok smide det i en
potteplante. Men jo renere vand er, des sværere er det for bakterier at
gro i - de skal jo også have næring. Jeg har som led i min
laborantuddannelse (i 1990) lavet undersøgelser af mange forskellige
vandtyper, både danskvand, kildevand og vandhanevand, og de havde alle
sammen et kimtal på nul - eller så lavt, at det ingen betydning havde.

Hvis man derimod lader en sukkerholdig sodavand stå lunkent et par dage, så
myldrer den!

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Rado

Dato : 20-08-01 22:00

On Tue, 7 Aug 2001 17:04:03 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>vandtyper, både danskvand, kildevand og vandhanevand, og de havde alle
>sammen et kimtal på nul - eller så lavt, at det ingen betydning havde.

Meget af det man køber i forretnjngerne har jo også en angivet
holdbarhed på flere måneder.

>Hvis man derimod lader en sukkerholdig sodavand stå lunkent et par dage, så
>myldrer den!

Jeg troede ellers der var så meget sukker i at det virkede
konserverende. :)

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 21-08-01 19:52

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
> On Tue, 7 Aug 2001 17:04:03 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>

> Meget af det man køber i forretnjngerne har jo også en angivet
> holdbarhed på flere måneder.

Det har øl og sodavand vist også.

> Jeg troede ellers der var så meget sukker i at det virkede
> konserverende. :)

Ja, det er lige før. Men svampe kan godt lide høje
sukkerkoncentrationer - det er bakterier derimod knap så vilde med.
Rent vand kan man ikke få ret meget til at gro i. Men hvis der ikke er låg
på, skal det ikke stå ret længe før jeg ikke gider drikke det.

/arcana

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 03-08-01 17:44

"www.CRAZYNIGHT.dk" <kenneth@crazynight.dk> skrev i en meddelelse
> Dog ér der stor forskel på postevand i Danmark - eks. kan jeg smage
forskel
> på kaffe der hvor vi bor nu (Grejs) og der hvor vi boede før (Vejle)
>
> Kenneth Lund Petersen

Var på kursus i Silkeborg og sørme om jeg ikke fik det blødeste bad jeg
nogensinde havde fået.
Meeeeeen at gå i bad i Silkeborg og omegn hver dag er vist lige lovlig dyrt
når man ikke lige bor i nærheden.

hamselv herfra

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:05

On Fri, 27 Jul 2001 21:23:17 +0200, "S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> wrote:

>Er det klogere at drikke mineralvand end postevand i Danmark?
>I Saint Amand og Evian mineralvand er der noget flere mineraler, men er
>det det værd? Der er jo intet usundt i postevand i Danmark?

Schauberger, en temmelig usædvanlig mand, der beskæftigede sig med
vand i alle mulige sammenhænge gennem hele sit liv, fremhævede at
kildevand har en helt anden energi end grundvand. Det har ikke så
meget med mineralerne at gøre som med den energi vandet besidder.

Læs evt. mere om det i "Det levende vand" af Olof Alexandersson - en
bog om Schauberger og hans ideer.

Kig evt. også her:

http://www.alivewater.net/

Så vidt jeg kan se er disse vandbelivningsapparater inspireret at
Schaubergers principper. Jeg har ikke prøvet dem selv, men overvejer
at anskaffe et.

--
Rado