Rom - et godt centralt hotel/pension?
Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-01-09 12:51

Hej
Jeg skal hjælpe to veninder med at planlægge en tøsetur til Rom i april.
De vil gerne flyve fra Billund. Jeg kan ikke finde direkte flyvninger (andre
der har mere held end jeg?) men KLM flyver via Amsterdam, så det er ok.
Er der nogen, der har ideer til et godt hotel? Det skal ikke være luksus,
bare et sted at sove, men dog med eget bad/toilet og morgenmad. De vil gerne
bo centralt og i gåafstand til så meget som muligt - og hvor er så det?

Gode ideer modtages gerne .
Tak for hjælpen

hilsen Pernille

--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Jørgen

Dato : 25-01-09 13:59

Hvis de ellers kan leve med at skulle være hjemme inden kl. 23.00 så er
klosterpensionerne ganske udemærkede steder, og et lidt anderleds
alternativ.

Har selv boet på klostret Il Rosario, som lå meget centralt, og var
superhygligt med nogen rigtig søde og hjælpsomme nonner. Samtidig er
fordelen også, at de ikke koster alverden, og pengene går til et godt
formål.

Il Rosario bestilte vi i gennem Andiamo rejser læs mere her:
http://www.andiamo-roma.dk/indkvartering/2/monti/149/il_rosario/

Bare husk det der med at man skal være hjemme kl. 23.00, hvis man ikke kan
leve med det, skal man nok finde et hotel.

God tur Jørgen

Fra : blue

Dato : 25-01-09 16:46

http://www.cimber.dk/ flyver direkte

Fra : b mouritzen

Dato : 25-01-09 17:17

Kennet og Pernille skrev:
> [...]
> bo centralt og i gåafstand til så meget som muligt - og hvor er så det?

Hvis du med den centrale del af byen, mener den historiske, så er dette
hotel et fund til prisen - og burde have mere end 2 stjerner.
http://www.hotelpomezia.it/index-eng.html
Ligger lige bag ved Campo dei Fiori og indenfor gå-afstand ligger det
klassiske Rom med alle "highligts'ene", Vi brugte kun busser/tog, da vi
ankom og fire dage senere skulle hjem igen.
VH Bente