|
| Ny bil med lakskade, hvad så ?? Fra : PD |
Dato : 26-01-09 21:17 |
|
Hej.
Hvordan griber man så den her bedst muligt an:
Vi skulle hente vores nye bil idag, men da vi kom ind i butikken så jeg med
det samme en stor misfarvning på kølerhjelmen...
Det lignede nærmest en fugleklat der havde siddet og misfarvet lakken, men
det så ud som om det lå dybere nede i lakken, eller i selve metal-malingen
faktisk...
Vi blev enige om at de hurtigst muligt var nød til at rette den fejl, og så
gik vi igen og uden at betale for bilen, som vi jo heller ikke fik med os
hjem...
- og det var også ok med sælger at vi ikke betalte der...
Men hvad nu ??
Slutsedlen er jo skrevet, og bilen er jo indregistreret i vores navn...
Hvis de ikke retter den fejl, kan/skal vi så hæve købet ??
Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny original-farvet hjelm
hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2 måneder, eller kan man få bilen
og aftale at holde eks. 25.000.- til 50.000.- tilbage til fejlen er udbedret
??
Hvad siger alle i bil-kyndige ??
| |
Ukendt (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-09 21:25 |
|
"PD" <pd@unpm.dk> skrev i meddelelsen
news:497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny original-farvet
> hjelm hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2 måneder, eller kan man
> få bilen og aftale at holde eks. 25.000.- til 50.000.- tilbage til fejlen
> er udbedret ??
Få lavet en skriftlig aftale om at de vil udbedre fejlen så snart det er
muligt, og så kør i bilen indtil da. Enten dét eller et klækkeligt afslag.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Lasse P (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Lasse P |
Dato : 26-01-09 22:07 |
|
Hej.
>> Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny original-farvet
>> hjelm hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2 måneder, eller kan man
>> få bilen og aftale at holde eks. 25.000.- til 50.000.- tilbage til fejlen
>> er udbedret ??
> Få lavet en skriftlig aftale om at de vil udbedre fejlen så snart det er
> muligt, og så kør i bilen indtil da. Enten dét eller et klækkeligt afslag.
Ok, jeg vil se hvad de siger, og så finde ud af hvad vi gør ved det...
- men det var lige lidt vigtigt at vide hvad man reelt har af muligheder...
Så længe jeg ikke har betalt en krone, så er det jo ihvertfald forhandlers
problem, men så har jeg jo samtidig ingen bil så længe...
- så det er en lidt svær en...
| |
Lasse P (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Lasse P |
Dato : 26-01-09 22:17 |
|
UPS !!
Jeg fik tændt en anden PC her...
Jeg kan se at navnet ikke matcher det jeg havde tidligere...
Men det er mig.... PD... sorry...!
| |
Klaus G. (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 26-01-09 21:30 |
|
> Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny original-farvet
> hjelm hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2 måneder, eller kan man
> få bilen og aftale at holde eks. 25.000.- til 50.000.- tilbage til fejlen
> er udbedret
Enhver lakskade kan laves af en god autolaker. En sådan opgave burde tage
under 1uge at udføre.
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Lasse P (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Lasse P |
Dato : 26-01-09 22:09 |
|
Hej.
> Enhver lakskade kan laves af en god autolaker. En sådan opgave burde tage
> under 1uge at udføre.
Men dog alligevel en uges tid ??
Jeg ved at han ville få klargøringen/værkstedet til at springe på bilem
omgående imorgen tidlig...
- og jeg ved også at de har deres egen autolaker...
Nå men jeg vender tilbage med nyt når jeg ved mere...
| |
Per Beer Hansen (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 26-01-09 22:15 |
|
"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> skrev i meddelelsen
news:497e2680$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
>> Enhver lakskade kan laves af en god autolaker. En sådan opgave burde tage
>> under 1uge at udføre.
>
> Men dog alligevel en uges tid ??
>
> Jeg ved at han ville få klargøringen/værkstedet til at springe på bilem
> omgående imorgen tidlig...
> - og jeg ved også at de har deres egen autolaker...
Hvis det kun er en kølerhjelm der skal males om, så burde det snildt kunne
klares på en dag, selvfølgelig afhængigt af hvor meget andet arbejde
værkstedet har i forvejen.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Klaus G. (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 27-01-09 18:44 |
|
> Men dog alligevel en uges tid ??
Nejnej, det var bare for at være "på den sikre side" og sammenlignet med de
tal der blev slynget ud til at starte med, så er en uge jo ingenting :)
Da bagkofangeren skulle omlakeres på min Fabia. Så afleverede jeg bilen
søndag aften, så værkstedet kunne gå igang mandag morgen. Onsdag middag
kunne jeg hente bilen igen. Og det var ikke engang specielt hurtigt.
En kølerhjelm kan være lidt bøvlet, fordi den skal justeres ind. Sådan en
plastik kofanger er bare at klikke på plads jo :)
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
alexbo (26-01-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-01-09 21:33 |
|
"PD" <pd@unpm.dk> skrev i
> Hvordan griber man så den her bedst muligt an:
> Hvad siger alle i bil-kyndige ??
Muligvis kan de finde en lignende hjelm fra en anden ny bil så kan du få
den, din malede hjlem kan de så sætte på den anden bil.
mvh
Alex Christensen
| |
Lasse P (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Lasse P |
Dato : 26-01-09 22:12 |
|
Hej...
> Muligvis kan de finde en lignende hjelm fra en anden ny bil så kan du få
> den, din malede hjlem kan de så sætte på den anden bil.
Seriøst ??
Det lyder som en fin løsning for mig, det ville glæde mig, for så har jeg
nok bilen hurtigt...
- vi har jo ingen bil pt. så vi mangler den meget...
Men jeg tænker at det er ALT for stort et arbejde for dem, så det vil vel
ikke være en løsning de vil foreslå ??
| |
alexbo (26-01-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-01-09 22:22 |
|
"Lasse P" skrev
>> Muligvis kan de finde en lignende hjelm fra en anden ny bil så kan du få
>> den, din malede hjlem kan de så sætte på den anden bil.
> Seriøst ??
Hjelmen skal af alligevel, det er meget nemmere at male en løs hjelm end at
dække en hel bil af.
Det tager ikke mange minutter at tage en motorhjelm af, fire bolte og en
sprinklerslange, måske en gasfjeder.
mvh
Alex Christensen
| |
PD (26-01-2009)
| Kommentar Fra : PD |
Dato : 26-01-09 22:27 |
|
Hej.
> Hjelmen skal af alligevel, det er meget nemmere at male en løs hjelm end
> at dække en hel bil af.
> Det tager ikke mange minutter at tage en motorhjelm af, fire bolte og en
> sprinklerslange, måske en gasfjeder.
Ok...
- det lyder jo ikke så slemt når du siger det på den måde...
| |
Mogens (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 26-01-09 22:29 |
|
"PD" <pd@liamonu.dk> skrev i en meddelelse
news:497e2abd$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> - det lyder jo ikke så slemt når du siger det på den måde...
Du skal altså være en ret go "forhandler", hvis du kan få bilsælgeren
overtalt til at udføre et bytte ift. en anden ny vogn !
| |
Ivan Madsen (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 26-01-09 22:41 |
|
On Mon, 26 Jan 2009 21:29:28 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:
>
>"PD" <pd@liamonu.dk> skrev i en meddelelse
>news:497e2abd$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> - det lyder jo ikke så slemt når du siger det på den måde...
>
>Du skal altså være en ret go "forhandler", hvis du kan få bilsælgeren
>overtalt til at udføre et bytte ift. en anden ny vogn !
>
Så kan man sælge ørkensand i Sahara )
| |
alexbo (26-01-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-01-09 23:17 |
|
"PD" <pd@liamonu.dk> skrev
> Ok...
> - det lyder jo ikke så slemt når du siger det på den måde...
Set fra forhandlerens side slipper han for at du står og stirrer på den
malede hjelm for at finde en farveforskel.
Den næste køber kigger slet ikke på sin hjelm den ser jo fin ud, fuldstændig
som hvis din bil var blevet malet inden du fik den.
Jeg kender sælgere der af sig selv ville have byttet hjelmen mens du
ventede,
hvis han havde en anden bil så kigger i lige begge på hjelmen, er den i
orden så ordner vi papirarbejdet mens mekanikeren skifter hjelm.
Din hjelm hen til maleren, næste dag er den tilbage.
mvh
Alex Christensen
| |
Per Beer Hansen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 27-01-09 16:18 |
|
"PD" <pd@liamonu.dk> skrev i meddelelsen
news:497e2abd$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
>> Hjelmen skal af alligevel, det er meget nemmere at male en løs hjelm end
>> at dække en hel bil af.
>> Det tager ikke mange minutter at tage en motorhjelm af, fire bolte og en
>> sprinklerslange, måske en gasfjeder.
>
> Ok...
> - det lyder jo ikke så slemt når du siger det på den måde...
Afhængigt af skadens omfang, så er det ikke sikkert at hjelmen skal
afmonteres før rep.
Mange værksteder kan udføre det de kalder "spot-repair", hvor de kun
reparerer lige på det sted, hvor skaden er, men som sagt, det afhænger helt
og holdent af skadens omfang.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Tom (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-01-09 19:13 |
|
"PD" <pd@unpm.dk> skrev i en meddelelse
news:497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Hvordan griber man så den her bedst muligt an:
>
> Vi skulle hente vores nye bil idag, men da vi kom ind i butikken så jeg
> med det samme en stor misfarvning på kølerhjelmen...
> Det lignede nærmest en fugleklat der havde siddet og misfarvet lakken, men
> det så ud som om det lå dybere nede i lakken, eller i selve metal-malingen
> faktisk...
>
> Vi blev enige om at de hurtigst muligt var nød til at rette den fejl, og
> så gik vi igen og uden at betale for bilen, som vi jo heller ikke fik med
> os hjem...
> - og det var også ok med sælger at vi ikke betalte der...
>
> Men hvad nu ??
> Slutsedlen er jo skrevet, og bilen er jo indregistreret i vores navn...
> Hvis de ikke retter den fejl, kan/skal vi så hæve købet ??
>
> Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny original-farvet
> hjelm hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2 måneder, eller kan man
> få bilen og aftale at holde eks. 25.000.- til 50.000.- tilbage til fejlen
> er udbedret ??
>
> Hvad siger alle i bil-kyndige ??
Du får under alle omstændigheder ikke en ny/anden hjelm fra Japan. Den
bliver bare omlakeret.
I flg. FDM så bliver henved 5% af alle nybiler omlakeret før de når første
kunde, har jeg læst i en artikel engang. Om tallet vitterligt er så stort
skal jeg ikke kunne sige, men det er meget normalt at nybiler skal have
repareret en skade.
Enhver maler har et så stort sortiment af lakker stående og kan blande dem
sådan at de kan matche enhver farve der findes....måske lige pånær flip-flop
lakker og lign.
Det er dog ikke altid at maleren rammer farven lige godt og det kan ofte kun
ses i kraftigt sollys. Så før du henter bilen bør du se godt efter når det
er lyst.
--
Tom
| |
Hans Mouridsen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 27-01-09 19:23 |
|
Hej
On 26/01/09 21.16, in article
497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "PD" <pd@unpm.dk> wrote:
> Det lignede nærmest en fugleklat der havde siddet og misfarvet lakken, men
> det så ud som om det lå dybere nede i lakken, eller i selve metal-malingen
> faktisk...
Jeg havde et ligende problem, da jeg skulle hente en fabriksny 207'er. Der
var også plamager på kølerhjemen - kunne godt lignne noget fra en fugleklat.
Det kunne hverken vaskes eller fjernes med lakrens, så jeg var godt gal i
skralden. Forhandleren brugte 5 min, hos en prof. Autolaker - så var
kølerhjelmen som ny. Han kunne nogle triks, med en varmepistol ;)
Forhandleren mente det stammede fra transportfolien, så måske du har et
lignende problem?
Mvh
Hans
| |
PD (27-01-2009)
| Kommentar Fra : PD |
Dato : 27-01-09 20:21 |
|
Hej...
> Forhandleren mente det stammede fra transportfolien, så måske du har et
> lignende problem?
Lige nøjagtig....!!!
Det tog deres autolaker 1,5 min at få den fejl væk...
- så vi har hentet bilen idag, og den var helt perfekt nu...
Klargøringen havde overset det, og det har så samtidig betydet at de får
nogle nye lamper op, så de kan se de fejl...
Men det viste sig nemlig også her at Mazda havde udsendt nogle
retningslinier for disse fejl, og at det netop er fugt under
transport-folien der kan lave de matte mærker i lakken...
Tak til jer alle for jeres hjælp...
| |
Klaus G. (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 27-01-09 21:34 |
|
> Tak til jer alle for jeres hjælp...
Så gik det jo ikke så slemt alligevel.
Så en anden gang, lad lige være med at tage sorgerne på forskud ;)
Indtil videre lyder det til at du har en rigtig god forhandler, men at du
altid forventer det værste. Kom nu bare ud og kør nogle km i den lækre nye
bil og glæd dig over den deeeejlige føelse at køre en sprit ny bil. Der
findes ikke noget bedre...næsten! ;)
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Klaus D. Mikkelsen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-01-09 22:12 |
|
"Klaus G." skriver:
>
> Indtil videre lyder det til at du har en rigtig god forhandler, men at du
> altid forventer det værste. Kom nu bare ud og kør nogle km i den lækre nye
> bil og glæd dig over den deeeejlige føelse at køre en sprit ny bil. Der
> findes ikke noget bedre...næsten! ;)
Og husk så at når du parkerer den i garagen er det bare en brugt bil som
alle andre
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
PD (27-01-2009)
| Kommentar Fra : PD |
Dato : 27-01-09 22:32 |
|
Hej.
> Så en anden gang, lad lige være med at tage sorgerne på forskud ;)
Jeg tager ikke sorger på forskud, men det skader ikke at være godt forberedt
og vide lidt om hvad man har ret og pligt til ved en sådan handel...
- det er ikke hver dag jeg køber ny bil, så mange ting ved jeg simpelthen
bare ikke noget om...
Så derfor er jeg rigtig glad for de råd og vejlidninger jeg har fået her i
NG...!
> Der findes ikke noget bedre...næsten! ;)
hmmm....
- jeg kan ellers nemt komme i tanke om flere ting....
ha ha...
hej hej...
Iøvrigt sjovt nok at trække dankortet igennem på 303.000.-...
| |
Christian B. Andrese~ (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-01-09 00:48 |
|
On Jan 27, 7:13 pm, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "PD" <p...@unpm.dk> skrev i en meddelelsenews:497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
>
>
> > Hej.
>
> > Hvordan griber man så den her bedst muligt an:
>
> > Vi skulle hente vores nye bil idag, men da vi kom ind i butikken så jeg
> > med det samme en stor misfarvning på kølerhjelmen...
> > Det lignede nærmest en fugleklat der havde siddet og misfarvet lakken, men
> > det så ud som om det lå dybere nede i lakken, eller i selve metal-malingen
> > faktisk...
>
> > Vi blev enige om at de hurtigst muligt var nød til at rette den fejl, og
> > så gik vi igen og uden at betale for bilen, som vi jo heller ikke fik med
> > os hjem...
> > - og det var også ok med sælger at vi ikke betalte der...
>
> > Men hvad nu ??
> > Slutsedlen er jo skrevet, og bilen er jo indregistreret i vores navn...
> > Hvis de ikke retter den fejl, kan/skal vi så hæve købet ??
>
> > Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny original-farvet
> > hjelm hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2 måneder, eller kan man
> > få bilen og aftale at holde eks. 25.000.- til 50.000.- tilbage til fejlen
> > er udbedret ??
>
> > Hvad siger alle i bil-kyndige ??
>
> Du får under alle omstændigheder ikke en ny/anden hjelm fra Japan. Den
> bliver bare omlakeret.
> I flg. FDM så bliver henved 5% af alle nybiler omlakeret før de når første
> kunde, har jeg læst i en artikel engang. Om tallet vitterligt er så stort
> skal jeg ikke kunne sige, men det er meget normalt at nybiler skal have
> repareret en skade.
Kan heller ikke undre når man ser hvordan de kører ombord på skibene
eller transportlastbilerne.
Eller hvordan transportlastbilerne kører.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
Mogens (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-01-09 17:05 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ba713bd7-277c-4c21-b449-d4c7478affc4@l37g2000vba.googlegroups.com...
> Kan heller ikke undre når man ser hvordan de kører ombord på skibene
> eller transportlastbilerne. Eller hvordan transportlastbilerne kører.
Det er jo blot en bil....................................................
| |
Uffe Bærentsen (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 29-01-09 22:08 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> On Jan 27, 7:13 pm, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>> "PD" <p...@unpm.dk> skrev i en
>> meddelelsenews:497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>>
>>
>>
>>> Hej.
>>
>>> Hvordan griber man så den her bedst muligt an:
>>
>>> Vi skulle hente vores nye bil idag, men da vi kom ind i butikken så
>>> jeg med det samme en stor misfarvning på kølerhjelmen...
>>> Det lignede nærmest en fugleklat der havde siddet og misfarvet
>>> lakken, men det så ud som om det lå dybere nede i lakken, eller i
>>> selve metal-malingen faktisk...
>>
>>> Vi blev enige om at de hurtigst muligt var nød til at rette den
>>> fejl, og så gik vi igen og uden at betale for bilen, som vi jo
>>> heller ikke fik med os hjem...
>>> - og det var også ok med sælger at vi ikke betalte der...
>>
>>> Men hvad nu ??
>>> Slutsedlen er jo skrevet, og bilen er jo indregistreret i vores
>>> navn... Hvis de ikke retter den fejl, kan/skal vi så hæve købet ??
>>
>>> Hvis de siger at det vil tage eks. 2 mdr. at få en ny
>>> original-farvet hjelm hjem fra Japan, skal vi så undvære bilen i 2
>>> måneder, eller kan man få bilen og aftale at holde eks. 25.000.-
>>> til 50.000.- tilbage til fejlen er udbedret ??
>>
>>> Hvad siger alle i bil-kyndige ??
>>
>> Du får under alle omstændigheder ikke en ny/anden hjelm fra Japan.
>> Den
>> bliver bare omlakeret.
>> I flg. FDM så bliver henved 5% af alle nybiler omlakeret før de når
>> første
>> kunde, har jeg læst i en artikel engang. Om tallet vitterligt er så
>> stort
>> skal jeg ikke kunne sige, men det er meget normalt at nybiler skal
>> have
>> repareret en skade.
>
> Kan heller ikke undre når man ser hvordan de kører ombord på skibene
> eller transportlastbilerne.
> Eller hvordan transportlastbilerne kører.
Der er en hel del der skal have en eller flere små reparationer inden de
forlader fabrikken.
Mht. farveforskel, så burde den ikke være der, da det jo er nøjagtig samme
lak
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Armand (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-09 22:34 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> On Jan 27, 7:13 pm, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>> "PD" <p...@unpm.dk> skrev i en meddelelsenews:497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> I flg. FDM så bliver henved 5% af alle nybiler omlakeret før de når første
>> kunde, har jeg læst i en artikel engang. Om tallet vitterligt er så stort
>> skal jeg ikke kunne sige, men det er meget normalt at nybiler skal have
>> repareret en skade.
>
> Kan heller ikke undre når man ser hvordan de kører ombord på skibene
> eller transportlastbilerne.
> Eller hvordan transportlastbilerne kører.
>
Alle importørerne har et autolakeri i forbindelse med deres hovedlager!
For de oversøiske mærkers vedkommende er det største problem efter
sigende når bilerne står for tæt pakket på skibet og berører hinanden
når de giver sig i affjedringen i hård sø!
Jeg synes at det bliver mere almindeligt at biler har
beskyttelsesplastik på de primære flader ved levering hos forhandleren,
eller er det primært de Europæisk producerede og derfor
jernbane-transporterede at det drejer sig om !?
--
Armand.
| |
Uffe Bærentsen (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 30-01-09 19:27 |
|
Armand wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>> On Jan 27, 7:13 pm, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>>> "PD" <p...@unpm.dk> skrev i en
>>> meddelelsenews:497e1a2a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk... I flg.
>>> FDM så bliver henved 5% af alle nybiler omlakeret før de når
>>> første kunde, har jeg læst i en artikel engang. Om tallet vitterligt er
>>> så
>>> stort skal jeg ikke kunne sige, men det er meget normalt at nybiler skal
>>> have repareret en skade.
>>
>> Kan heller ikke undre når man ser hvordan de kører ombord på skibene
>> eller transportlastbilerne.
>> Eller hvordan transportlastbilerne kører.
>>
> Alle importørerne har et autolakeri i forbindelse med deres
> hovedlager! For de oversøiske mærkers vedkommende er det største
> problem efter sigende når bilerne står for tæt pakket på skibet og
> berører hinanden når de giver sig i affjedringen i hård sø!
>
> Jeg synes at det bliver mere almindeligt at biler har
> beskyttelsesplastik på de primære flader ved levering hos
> forhandleren, eller er det primært de Europæisk producerede og derfor
> jernbane-transporterede at det drejer sig om !?
Måske for at beskytte mod flyverust?
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
N/A (29-01-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 29-01-09 22:34 |
|
| |
Folmer Rasmussen (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 30-01-09 19:19 |
|
On Mon, 26 Jan 2009 21:16:52 +0100, "PD" <pd@unpm.dk> wrote:
>Vi blev enige om at de hurtigst muligt var nød til at rette den fejl, og så
>gik vi igen og uden at betale for bilen, som vi jo heller ikke fik med os
>hjem...
>- og det var også ok med sælger at vi ikke betalte der...
>
>Men hvad nu ??
>Slutsedlen er jo skrevet, og bilen er jo indregistreret i vores navn...
>Hvis de ikke retter den fejl, kan/skal vi så hæve købet ??
>--
Jeg er begyndt at tolke dine indlæg derhen, at du er mest interesseret
i at få handelen annuleret.
Er du blevet ramt af krisen?
Det vil normalt kunne lade sig gøre, hvis du holder sælger fri af de
udgifter han må have haft.
Det kan godt dreje sig om et større beløb.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
|
|