Sger råd til bilkøb (Suzuki Liana)
Fra : Ole Tranberg

Dato : 25-01-09 11:00

Hej

Jeg er på udkig efter vores første bil. Vi har haft kig på lidt af
hvert, og umiddelbart efter en ny.
Men i weekenden faldt vi over en Suzuki Liana fra 2005, der har kørt
18.000 til en pris på 110.000.
Prøveturen fik fint og vores umiddelbare indtryk er at det er en
behagelig bil.

Det er en lidt størrere bil, end hvad vi ellers har set efter (fx
peugeot 207), men til gengæld er der ikke så meget usikkerhed mht. om
bagagerummet er stort nok. Da det er vores først bil, har vi lidt
svært ved at vurdere behovet.

Umiddelbart virker det som et rimelig godt tlibud - det er naturligvis
ikke det samme, som at købe en bil fra ny, men til gengæld er det
forventede værditab væsentligt mindre.
Det jeg umiddelbart vil savne i denne, i forhold til en nyere bil, er
bedre benzinøkonomi, bedre sikkerhed og bedre/nyere komfort.

Jeg har ikke kunnet finde mange anmeldelser af Suzuki Liana. Hvad
siger I, har I nogle erfaringer og er der noget vi bør være
opmærksomme på ved den model?

Og hvad med prisen på den vi fandt - er det et godt tilbud eller er
der sammenlignelige alternativer vi bør overveje?

Håber på nogle gode kommentarer.

Mvh.
Ole

Fra : TDN

Dato : 25-01-09 19:29

"Ole Tranberg" <oletranberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Her er en test af en Liana fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/5A16BF9D-7360-4A87-9C63-702B723163C4/0/1827.pdf

Nu skriver du ikke om jeres behov/ønsker men en Liana var da nok noget af
det sidste jeg ville overveje. For kr. 110.000 er der masser af muligheder
med det brugtmarked der er nu. Man kan vel nærmest købe en Mondeo eller en
anden mellemklasse bil i næsten et år eller 2 ældre for de penge med mere
kvalitet, størrelse og komfort.

Mht. pris må du lige fortælle om det er en 1.6 med masser af udstyr eller en
skrabet 1.3. Men en 1.6 med masser af udstyr og lavt km.tal står åbentbart
til ca. 110.000 ved forhandler, men de priser må kunne presses.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 19:32

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skriver du ikke om jeres behov/ønsker men en Liana var da nok noget af
> det sidste jeg ville overveje.

Min tidligere kollega har gennem en række år ejet een. Hans erfaring er
følgende:
1) Den går aldrig i stykker
2) Den koster INTET at have på værksted til service
(han bor i Nordsjælland)

Fra : TDN

Dato : 25-01-09 19:38

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> følgende:
> 1) Den går aldrig i stykker
> 2) Den koster INTET at have på værksted til service

Jeg nævner ikke den er dårlig eller dårlig kvalitet, men jeg aldrig vil
overveje den hvis jeg stod med kr. 110.000 kr til en bil. Ligesom jeg kender
dig så godt at det heller er parametere du går op i når man tænker på dine
tidligere valg af biler , men det er da rart at den er billig i drift,
men det er der også andre biler der er, derfor var det rart at høre om
behov/ønsker.

Mvh
Thomas

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 25-01-09 19:36

Ole Tranberg skrev den 25-01-2009:
> [...]
>
> Og hvad med prisen på den vi fandt - er det et godt tilbud eller er
> der sammenlignelige alternativer vi bør overveje?

Jeg har haft sådan fra ny, i næsten 5 år.
Dit behov for plads kan jeg ikke vurdere, men den passer perfekt til
os.
Der kan være 2 hunde, et barnesæde, en barnevogn og så os, i den, uden
problemer.
Den er behagelig at køre i, alt er hvor det skal være, uden at der er
for meget lir.
Vi har en 1.6, hvis muligheden havde været der, fik jeg den amerikanske
udgave med 2.3L motor, men det går jo ikke i DK.
Den er lidt tørstig, og ikke speciel kvik, men til vores behov passer
den bare helt perfekt.
Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke med jagten, og give dig mine
varmeste anbefalinger for dit valg af bil.
Kai

Fra : Ole Tranberg

Dato : 25-01-09 12:15

On 25 Jan., 19:38, "TDN" <tdnfjernde...@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> tidligere valg af biler , men det er da rart at den er billig i drift,
> men det er der også andre biler der er, derfor var det rart at høre om

Behovet er lidt svært at definere fuldt ud, da det som sagt er vores
første bil.
Da vi begge normalt cykler til arbejde, kommer den mest til at blive
brugt i fritiden, når vi skal besøge venner og familie (dvs. køreture
på omkring 20-30 km og også til ture til Fyn og Jylland - vi bor i
København), til ferier og til storindkøb.
Den skal kunne rumme en lille hund og også babyudstur (babysæde og
sikkert også barnevogn og hvad der ellers bliver behov for, når man
får børn).

Som fortalt var udgangspunktet en mindre bil, men jeg begyder at kunne
se idéen med en der har mere plads.

Da det er vores første bil, kommer forsikringsprisen naturligvis også
til at betyde en del.

Mvh.
Ole