Missing sync for Palm OS
Fra : Per Andersen

Dato : 26-01-09 15:08

Jeg har her læst nogle 11 måneder gamle indslag om problemer med Missing
sync for Palm OS og at en del af dem lå hos Apple. Er der sket npgle
forbedringer siden da? Hos Apple eller med "Missing sync for Palm OS"
selv?
Elller er det måske bedre at bruge Palm software?
Jeg har 10.5.6 / Palm OS 4.1. (jeg har ikke brugt Plam´en i mere end et
års tid, - men skal til det igen, - så jeg er ikke up to date).

Hilsen Per

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-01-09 21:09

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> [...]
> Jeg har 10.5.6 / Palm OS 4.1. (jeg har ikke brugt Plam´en i mere end et
> års tid, - men skal til det igen, - så jeg er ikke up to date).

Jeg har version 6.04,som må være henved et år gammel. Jeg har lige
chekket, at der ikke er nogen opdateringer.

Med min Palm TX er den kommet til at virke ringere og ringere - måske i
takt med, at iCal eller MacOS er blevet fornyet.

Lige nu er det sådan, at når jeg syncer, lægger den nye eksemplarer af
gamle kalenderindskrivninger ind i stedet for at synce dem.

Jeg har spurgt en del gange her, om der kunne anbefales et alternativ.
Det er der hidtil ingen, der har kunnet svare på.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-09 09:55

> [...]

> Jeg har 10.5.6 / Palm OS 4.1. (jeg har ikke brugt Plam´en i mere end et
> års tid, - men skal til det igen, - så jeg er ikke up to date).

Jeg er af samme grund gået over til iPhone, hvor tingene stort set bare
virker.

Apple kunne dog godt sætte en facilitet ind, så man kunne abonnere på
kalendere, også på iPhone.

Og så i øvrigt sætte optionelle ugenumre på kalenderprogrammet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-01-09 16:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og så i øvrigt sætte optionelle ugenumre på kalenderprogrammet ...

Hvadbehager?

Vil du selv vælge, hvordan ugerne skal nummereres?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-09 18:32

> Hvadbehager?
>
> Vil du selv vælge, hvordan ugerne skal nummereres?

1. Der er mig bekendt to måder man kan nummerere ugerne på; den ene af
dem er mig bekendt standard her i Europa.

2. Jeg mener at visning af ugenumre skal kunne slås til og fra ved et
klik i et afkrydsningsfelt, i Indstillinger. Sammen med angivelse af
første ugedag [nogle bruger søndag andre mandag].

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-09 21:43

> [...]

> kalendere, også på iPhone.
>
> Og så i øvrigt sætte optionelle ugenumre på kalenderprogrammet ...

Ja, det er også min væsentligste motivering for at være på vej til at
anskaffe iPhone. Hele familien af Apples programmer er ved at være en
sammensvejset helhed, som Aplle ikke ønsker, at vi skal kunne synce med
andre produkter end deres egne.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-09 21:57

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> anskaffe iPhone. Hele familien af Apples programmer er ved at være en
> sammensvejset helhed, som Aplle ikke ønsker, at vi skal kunne synce med

Man kan nu sagtens sætte et alternativt kalender-program ind, som også
viser ugenumrene.

Vi mangler dog stadig en ordentlig understøttelse af to-dos, som går
videre til iCal på iPhone. Samt uge- og halvugevisninger ... i dag er
der kun liste, dag og måned.

Sig mig, tænker amerikanere aldrig i /uger/?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 27-01-09 22:22

> [...]

> anskaffe iPhone. Hele familien af Apples programmer er ved at være en
> sammensvejset helhed, som Aplle ikke ønsker, at vi skal kunne synce med

Hold your horses.. har du set den nye palm Pre, det bliver sgu stort
tror jeg og jeg vil æde min hat på at den bliver langt mere åben en en
Iphone, jeg har sgu droppet tanken om en Iphone, apple er ved at være
mere lukket en MS.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-09 22:55

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> tror jeg og jeg vil æde min hat på at den bliver langt mere åben en en
> Iphone, jeg har sgu droppet tanken om en Iphone, apple er ved at være

.... og klap hesten .. Pre'en er ikke ude endnu. Igen har haft den i
hænderne mere end 10 minutter og prisen er heller ikke fastlagt endnu.
Det vi ikke være første gang at Palm fucker en god idé op.

Det bedste der kan ske er at der er lidt konkurrence i markedet ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 28-01-09 18:10

> ... og klap hesten .. Pre'en er ikke ude endnu. Igen har haft den i
> hænderne mere end 10 minutter og prisen er heller ikke fastlagt endnu.
> Det vi ikke være første gang at Palm fucker en god idé op.

Har du set de videos der er af den ? Alle der har prøvet den er MEGET
begejstrede. Det er svært at tro det blot er snyd.

Men du har da ret, jeg synes blot det er svært at bevare pessimismen,
det ser meget lovende ud.

> Det bedste der kan ske er at der er lidt konkurrence i markedet ...

Ja der er ingen tvivl om at Apple har brug for at blive presset og det
tror jeg Pre kan gøre.

Jakob

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-01-09 00:19

> [...]
> det ser meget lovende ud.

> Ja der er ingen tvivl om at Apple har brug for at blive presset og det

Men hvor lang eller kort tid vil der så gå, før sync heller ikke
fungerer med den? Jeg syncede fint med min Palm TX i begyndelsen
(formindre end to år siden). Og så blev det bare værre og værre.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : jagge

Dato : 29-01-09 10:52

> Men hvor lang eller kort tid vil der så gå, før sync heller ikke
> fungerer med den? Jeg syncede fint med min Palm TX i begyndelsen
> (formindre end to år siden). Og så blev det bare værre og værre.

Jeg håber de har lært lektien. Det ser foriøvrigt ud til at de syncer
ret meget med "skyen" på samme måde som Iphone. Det jeg ikke kan lide
ved Iphone er at man får en ret kraftig fornemmelse af at Apple vil
styre præcis hvordan og til hvad man bruger den.

Og så er der bare elementer der er implementeret for dårligt. Jeg fatter
ikke at når Apple laver deres egen pda/telefon så skal der bare være
fuldstændig integration mellem osX og den med ALT hvad man kan tænke
sig. Sådan er det jo bare ikke.

På trods af Palms store mangler i nyere tid har de haft tradition for at
være ret åbne, og mange har udviklet til dem. Det tror jeg også vil ske
på Pre men det er selvfølige en tro.

Men den måde de eksempelvis har integreret mange forskellige online
tjenester på er sgu inovativt og godt tænkt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 12:51

> [...]

> ikke at når Apple laver deres egen pda/telefon så skal der bare være
> fuldstændig integration mellem osX og den med ALT hvad man kan tænke

Ja, hvorfor synkroniseres iPhones Notitser ikke med de tilsvarende i
MacOS X; de synkroniseres jo i forvejen med MobileMe.

Og så mangler der muligheden for at abonnere på CalDAV kalendere. Det
synes RemoteCal dog at løse ... kan downloades fra iTunes. Jeg har dog
endnu ikke fået det til rigtigt at lykkes, da jeg mangler lidt
userid/passwd information.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-09 04:57

> [...]

> tror jeg og jeg vil æde min hat på at den bliver langt mere åben en en
> Iphone, jeg har sgu droppet tanken om en Iphone, apple er ved at være

Og det er lang tid siden Palm har givet en ordentlig Mac-understøttelse
mht synkronisering.

Selv Missing Sync fungerer ikke ordentligt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 28-01-09 18:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og det er lang tid siden Palm har givet en ordentlig Mac-understøttelse
> mht synkronisering.

jeg er så enig at det er vildt. Jeg har været MEGET trofast palm bruger
har har nu en palm TX og er også irreteret over hvor ringe de har
implementeret sync. Skandaløst. Jeg havde absolut dømt dem ude, deres
udvikling de sidste 5 år har bare ikke været der. MENNNNN så sker der
dette. Den der Pre ser MEGET kompetetiv og MEGET færdig lavet ud. Så nu
er den absolut tilbage på listen.

> Selv Missing Sync fungerer ikke ordentligt.

Nej det er så ikke Palms skyld, men de kan bestemt lastes for deres egen
dårlige sync.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-09 19:11

> [...]

> er den absolut tilbage på listen.

> Nej det er så ikke Palms skyld, men de kan bestemt lastes for deres egen

Ja, når kun 1/3 af kontakterne kommer igennem til ens Treo, så kan man
let være lost - når man skal et bestemt sted hen.

Så jeg er gået på iPhone. 3G, 16 G hukommelse.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sebastian

Dato : 31-01-09 20:16

> [...]

> Jeg har 10.5.6 / Palm OS 4.1. (jeg har ikke brugt Plam´en i mere end et
> års tid, - men skal til det igen, - så jeg er ikke up to date).

isync og PalmOS er siden 10.5 noget hø.
Så hvorfor syncer du ikke "over the air"?

Jeg ved at ikke alle er glade for at betro Google personlige
oplysninger.

Du kan dog løbende lade iCal køre sammen med GoogleCal (se Googles
vejledninger) og bruge GooSync på din Palm. Det koster selvfølgelig
datatrofik.

rgds.

--
Sebastian Loeck