problem med form mail
Fra : Niffe

Dato : 26-01-09 18:06

hej jeg har et lille problem med min form mail. så jeg håber lidt
at der er en som kan hjælpe mig med at finde fejlen.

<form method="post"
action="http://fromhearttohand.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient"
value="nicolej_r@hotmail.com">
<input type="hidden" name="subject" value="Indmeldelse til from
heart to hand">
<input type="text" value="fornavn" name="fornavn" size="30"><br>
<input type="text" value="efternavn" name="efternavn"
size="30"><br>
<input type="text" value="addresse" name="addresse"
size="30"><br>
<input type="text" value="by" name="by" size="30"><br>
<input type="text" value="postnr." name="postnr" size="4"><br>
<input type="text" value="tlf.." name="tlf" size="10"><br>
<input type="text" value="mobil" name="mobil" size="10"><br>
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://fromhearttohand.dk/testsite/web/blivmedlem.htm">
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Slet alt">

</form>

På for hånd 1000 tak for hjælpen
Mvh
Nicolej Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-09 19:12

Niffe skrev:

> hej jeg har et lille problem med min form mail. så jeg håber lidt
> at der er en som kan hjælpe mig med at finde fejlen.

Det er lidt svært når du ikke siger hvad problemet er.

--
Bertel

Fra : Niffe

Dato : 27-01-09 00:05

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er lidt svært når du ikke siger hvad problemet er.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nåh ja. sorry :)
Når jeg forsøger at bruge scriptet, får jeg beskeden:
Error: Bad/No Recipient.
Og jeg synes ellers at jeg har fulgt anvisningerne på min udbyder
side.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-09 06:48

Niffe wrote:

> Når jeg forsøger at bruge scriptet, får jeg beskeden:
> Error: Bad/No Recipient.
> Og jeg synes ellers at jeg har fulgt anvisningerne på min udbyder
> side.

Det lyder som den besked, man de første par døgn får fra get2net's server,
når man tager et nyetableret cgi-kald i brug.

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-01-09 16:00

Erik Ginnerskov wrote:

> Det lyder som den besked, man de første par døgn får fra get2net's server,
> når man tager et nyetableret cgi-kald i brug.

Jeg synes nu mere det lyder som en fejl fra Perl-scriptet.
Uden at have kildekoden, vil jeg gætte på, at den angivne hotmail.com
adresse ikke falder ind under 'good receipents'.

Men det er nok noget der skal afklares med udbyderen.

Stig Johansen

Fra : Niffe

Dato : 27-01-09 22:53

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> adresse ikke falder ind under 'good receipents'.
>
> Men det er nok noget der skal afklares med udbyderen.

Okay det havde jeg lidt på fornemmelsen, jeg prøver lige med en af de mail
addresser jeg har fået med til domænet.

Fra : ScooterGrisen

Dato : 28-01-09 17:11

Fra: http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html

However, if you get any 'Error: Bad/No Recipient' messages when
running FormMail, you may have to revisit @recipients and make sure
you have correctly listed all domains or configured this variable.

@recipients is the most important variable you need to configure. It
is an array of regular expressions defining all valid recipients that
can be specified. In order for an e-mail to be sent to the recipient
defined in a form, the recipient e-mail address must match one of the
elements in the @recipients array.

Din e-mail adresse nicole...@hotmail.com er åbenbart ikke tilladt at
bruge.
Kunne det tænkes at du først skal have godkendt din e-mail hos din
udbyder/webhotel et sted sådan at de ved din e-mail er okay.

Hvis du ikke får det til at virke så kan du bruge http://www.hostedscripts.dk
Du kan eventuelt se eksempel og kode her og du må gerne kopier den
hvis du vil: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/kontakt.html