Bluetooth og stemmestyring
Fra : orum@it.dk

Dato : 24-01-09 16:36

Hej NG
Jeg er ved at købe ny bil (Ford) med bl.a. Bluetooth og
stemmestyring.
Nogen der har erfaringer med dette? Virker det - ordentligt?

/Dan

Fra : -=JF=-

Dato : 25-01-09 01:03

orum@it.dk skrev:

> Jeg er ved at købe ny bil (Ford) med bl.a. Bluetooth og
> stemmestyring.
> Nogen der har erfaringer med dette? Virker det - ordentligt?

Jeg bruger stemmestyring, dog ikke Fords indbyggede, og det med
skiftende held.

Når det virker, fungerer det således:
Når jeg skal ringe til nogen siger jeg højt 'Ring op'
Telefonen svarer med et bip.
Så siger jeg 'Peter'.
Telefonen svarer 'Peter', og ringer op.
Hvis jeg har flere numre til Peter, kommer der et bip efter at telefonen
har svaret, og så skal jeg sige 'mobil', 'hjem' eller 'arbejde' - og så
ringer telefonen op.

Dette kræver at man i forvejen har lagt stemme på Peter, og har man
flere Peter i telefonbogen, må man variere navnet.
Meget korte navne kan godt give problemer, så kender du Ib Møller skal
du ikke nøjes med fornavnet.

Det skiftende held kommer ind i billedet ved at systemet ikke er glad
for baggrundsstøj. Spiller du høj musik, kører du på motorvej, har et
vindue påent eller anden baggrundsstøj er systemet ikke godt.
I roligere omgivelser er det noget nær perfekt!

En anden ting jeg lige kommer til at tænke på er, hvis der kommer en høj
pludselig lyd i bilen, f.eks. høj latter eller et nys, kan systemet
nogle gange tro at det var kommandoen til at ringe op. Så muter den
radioen og efter et stykke tid siger den 'Navnet blev ikke genkendt.
Prøv igen'

I det store og hele er jeg ret glad for det!

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 09:02

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> orum@it.dk skrev:

> I det store og hele er jeg ret glad for det!

Jeg har også muligheden i min bil, og udstyret ligger på 1. pladsen vedr.
"Udstyr, der er komplet overflødigt" he he. Jeg kan bedre lide telefonbogen,
man bladrer i vha af rattets knapper mv.

Fra : -=JF=-

Dato : 25-01-09 10:55

Mogens skrev:

> Jeg har også muligheden i min bil, og udstyret ligger på 1. pladsen vedr.
> "Udstyr, der er komplet overflødigt" he he. Jeg kan bedre lide telefonbogen,
> man bladrer i vha af rattets knapper mv.

Min bil er ikke så avanceret at jeg har telefon integreret i rattet -
men tro mig, det er på ønskelisten til næste bil.

Jeg har en lille farveskærm siddende på instrumentpaneleet som jeg skal
bruge når jeg vil bladre... Ikke helt så praktisk.

Fra : Brian

Dato : 26-01-09 20:52

Mogens wrote:

> Jeg har også muligheden i min bil, og udstyret ligger på 1. pladsen
> vedr. "Udstyr, der er komplet overflødigt" he he. Jeg kan bedre lide
> telefonbogen, man bladrer i vha af rattets knapper mv.

Det endte jeg også med at konkludere. Stemmestyringen var sjov i 5 minutter,
men så indser man at det er nemmere lige at ringe lillemor op, eller trykke
videre til næste sang på CD'en, vha. ratstyringen.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 08:52

orum@it.dk skriver:

> Jeg er ved at købe ny bil (Ford) med bl.a. Bluetooth og
> stemmestyring.
> Nogen der har erfaringer med dette? Virker det - ordentligt?

I min gamle Nokia virkede stemmestyring fint, i min nuværende (E51) skal
man ikke selv lægge lyden ind der skal genkendes, hvilket resulterer i
at det praktisk taget ikek virker, eller at jeg skal til at
"plastacarmerikanisere" min tale.

Med hensyn til fabriskmonterede Bluetooth anlæg er det ikke sikkert at
de virker med alle typer telefoner. Både Audis og BMW's tidligere har
det bedst med Sony telefoner.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-01-09 13:33

Isang tao pinangalanan, orum@it.dk nagsulat:

>Hej NG
>Jeg er ved at købe ny bil (Ford) med bl.a. Bluetooth og
>stemmestyring.
>Nogen der har erfaringer med dette? Virker det - ordentligt?

Nej.. Sidst jeg havde det i brug, sad jeg og råbte og skreg:
"Så drej da for helv..."
Men bilen fortsatte bare ligeud, så jeg har skrottet det der
stemmestyring og holder mig til manuelstyring, det er meget sikrere.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : -=JF=-

Dato : 25-01-09 14:24

Claus Frørup skrev:

> stemmestyring og holder mig til manuelstyring, det er meget sikrere.

Gnæk gnæk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-09 16:17

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

> [...]
>Men bilen fortsatte bare ligeud, så jeg har skrottet det der
>stemmestyring og holder mig til manuelstyring, det er meget sikrere.

Nu er Joy jo ikke ligefrem stor nok, eller havende armbøffer a'la
Arnold, til at styre en skude som din ;)
--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-01-09 19:06

On Sun, 25 Jan 2009 13:32:49 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>Men bilen fortsatte bare ligeud, så jeg har skrottet det der
>stemmestyring og holder mig til manuelstyring, det er meget sikrere.

Den er sikkert indstillet til amerikansk PC så alt, hvad der ikke er
politisk korrekt bliver filtreret fra. Du skal derfor bede den om det på
et meget diplomatisk sprog...

Fly

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-01-09 19:20

Fly Christensen skrev:
> Den er sikkert indstillet til amerikansk PC så alt, hvad der ikke er
> politisk korrekt bliver filtreret fra. Du skal derfor bede den om det på
> et meget diplomatisk sprog...

Jeg har et program til telefonen der finder alle de telefoner omkring
mig der har åbnet for deres BT.

Måske man skulle se om der er/kunne laves et der finder alle de biler
omkring en der har stemmestyring og BT?

Det kunne jeg godt se det, for mig, praktiske i.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-01-09 15:00

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

klip
> [...]
>omkring en der har stemmestyring og BT?
>
>Det kunne jeg godt se det, for mig, praktiske i.

Åh....nej.... Hvad har jeg nu sat gang i?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.