Hvem kan vise mig forskellen på Mazda5 200~
Fra : PD

Dato : 24-01-09 17:25

Hej.

Jeg vil lige prøve at lave et nyt indlæg...
- for måske sidder DU med netop det info jeg mangler, og så ville det være
dumt ikke at have fået spurgt rigtigt...

Nå, men:
Er der en kvik person her i NG der kan vise (på billeder) eller beskrive
kort i tekst, hvor foreskellene er på en Mazda5 Advance, model 2007, 2008 og
en model 2009 ??

2007 blev vist kaldt noget andet som eks. Comfort og Touring, og altså ikke
Advance...?

Baglygterne på 2008 og 2009 er vist begge "trekantet" med den hvide ramme
rundt om...

2008:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-5-2,0-DE-143-Advance-5d_ID196700883.htm

Så hvor ser man forskellen ??

En amerikansk side jeg har læst på om 2008 vs 2009, beskriver at der kun er
den forskel at 2009 leveres i yderligere to farver...

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 17:35

"PD" <pd@unpm.dk> skrev i en meddelelse

> Så hvor ser man forskellen ??

Hvis man klikker i menuen til venstre beskrives ændringerne:
www.mazda.dk/showroom/mazda5

Fra : PD

Dato : 24-01-09 17:43

Hej.

> Hvis man klikker i menuen til venstre beskrives ændringerne:
> www.mazda.dk/showroom/mazda5

Jo men "ny mazda 5" er jo den betegenelse de fik da de skiftede deres
modeller ud fra 2007 til 2008...
(Comfort og Touring blev til Go, Go Plus og Advance, ller er jeg helt galt
på den ?)

- der står ingen steder hvad der er ændret fra 2008 til 2009 så vidt jeg kan
se...

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 17:56

"PD" <pd@unpm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> - der står ingen steder hvad der er ændret fra 2008 til 2009 så vidt jeg
> kan se...

Hvis du ser her:

http://www.thecarconnection.com/photos/mazda_mazda5_2008#100032821

og går til bunden, her kan du se årgang 2009 - 2008 og 2007.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-01-09 23:25

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.thecarconnection.com/photos/mazda_mazda5_2008#100032821
>
> og går til bunden, her kan du se årgang 2009 - 2008 og 2007.

Det kan man vist ikke stole på, da den der er fotograferet som 2008 model er
nøjagtig samme bil, der står som 2009, så der er åbenbart ikke taget nye
fotos.
Spørgsmålet er nok også, om modellen på den side, som vist sælges i USA er
helt magen til dem, der sælges i Danmark. På bilbasen kan man se nogle til
salg fra 2008 og der bemærker jeg, at baglygter og tågelygtes bagved (i
kofangeren) er magen til den bil, som mazda danmark har på deres hjemmeside,
og det er vel nyeste model eller? De adskiller sig i hvertfald fra den bil,
som du linker til, idet både baglygter og tågelygter er anderledes.
Jeg har søgt lidt via Mazda officielle hjemmeside og alle bilerne i Europa
har tilsyneladende samme bag- og tågelygter som den Mazda Danmark har og som
angiveligt ligner 2008 modellen. Når man kommer ind på den amerikanske
hjemmeside har de bag- og tågelygter som i dit link.

Kurt

Fra : PD

Dato : 25-01-09 10:41

Hej.

Det du siger passer også meget godt med at jeg læste et sted, at den eneste
forskel på 2008 og 2009 var at 2009 kom i to farver mere end 2008....

Jeg har også studeret de billeder af baglygterne på den side BJ linker
til....
For mig ser det ud som om at det er baglygterne fra sports-modellen ??

Men tak til jer for at i har forsøgt at hjælpe mig, det er altså rigtigt
stort af jer...!

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 10:51

> Men tak til jer for at i har forsøgt at hjælpe mig, det er altså rigtigt
> stort af jer...!

Your welcome - sån er bilnørder jo

Fra : Mikael

Dato : 25-01-09 05:58

On 25 Jan., 10:41, "PD" <p...@unpm.dk> wrote:
> [...]
> For mig ser det ud som om at det er baglygterne fra sports-modellen ??
>
> Men tak til jer for at i har forsøgt at hjælpe mig, det er altså rigtigt

Du skal passe på med at kigge for meget på de amerikaske hjemmesider,
de har modeller og udstyr som ikke findes i DK. F.eks kan den i
2005/06 udgave kun fås med 2,3L og den kunne fås med automatgear. Den
havde cruisecontrol som standard. I DK kan man ikke i modellerne før
faceliftet (2008) få en benzinmodel med cruisecontrol fabriksmonteret.
Det findes heller ikke som originalt udstyr til eftermontering.

I USA er der også luftdyser til bagsæderne fra årgang 2008, det er der
heller ikke i DK.
I Danmark har man heller ikke mange muligheder for fabriksmonteret
udstyr, men du kan med fordel kigge på www.mazda.de for at se alt det
man kan få i resten af Europa hvor afgifterne ikke gør udstyret
latterligt dyrt.

Når du kigger på div. annoncer skal du være opmærksom på modelår og
hvornår bilen er indreg. Bilen kan sagtens være en 2006 model der blot
er indregistreret i 2008.

Mikael