Suicide doors
Fra : Thomas

Dato : 24-01-09 11:13

Hej NG

Jeg blev lige refreshed på et spørgsmål ,jeg har ville stille længe, da jeg
lige så et bilprogram på discovery nu her, med en lincoln med selv samme

Jeg har altid selv haft den opfattelse, at det hed selvmords-døre, fordi at
man ville blive mast, ved den mindste påkørsel bagfra, når man steg ud.

Jeg så et program for flere år siden, hvor de egentlig ikke vidste hvorfor
det blev kaldt selvmordsdøre, men jeg mener at deres konklussion var noget
med at man kunne falde nemmere ud ??

Nogen derude, der har den "officielle" forklaring på suicide doors ?

Mvh

Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-01-09 11:40

> [...]
> med at man kunne falde nemmere ud ??
>
> Nogen derude, der har den "officielle" forklaring på suicide doors ?

Måske denne http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_door ,

Mvh Niels

Fra : alexbo

Dato : 24-01-09 12:20

"Thomas" skrev

> Nogen derude, der har den "officielle" forklaring på suicide doors ?

Hvis man ikke har lukket den rigtigt og lige åbner for at smække bliver man
flået ud af bilen.
Det samme selvfølgelig hvis man forsøger at gribe den hvis den åbner af sig
selv.

Håndtaget til at åbne med sidder naturligvis helt fremme, så hvis døren
bliver presset op af vinden har man fat helt ude og hvis man ikke får
sluppet hives man simpelthen ud af bilen, og det går stærkt.

Løsningen er at bruge den inderste hånd, række hen over én selv for at åbne
døren, så har man fat næsten vinkelret i stedet for på langs af døren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas

Dato : 25-01-09 12:00

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> åbne
> døren, så har man fat næsten vinkelret i stedet for på langs af døren.

Tak til jer begge.

Jeg kom i tanke om at det var i det program på Discovery, hvor de bygger en
yellow Cab om, til en Las Vegas begivenhed , med suicide doors, hvor de
diskuterede hvorfor det hed suicide doors.

Men nu kan jeg se det for mig. Det er vel ligefør at døren også vil
blive revet af, hvis den åbnes med fx 80 km /t for at smække den helt til ?

Mvh

Thomas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-01-09 14:03

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men nu kan jeg se det for mig. Det er vel ligefør at døren også vil
> blive revet af, hvis den åbnes med fx 80 km /t for at smække den helt til

Tjah - havde en bekendt, der for år tilbage tog biltoget sydpå med 2
kammerater. Dengang måtte man opholde sig i bilen - desværre kørte de
bagtlæns gennem tyskland
Ham, der sad på forreste passagersæde, fandt undervejs ud af at han ville ha
noget luft, så han lukkede døren op.
Det viste sig at være en rigtig dårlig ide - kun en solid jernstolpe lige ud
for døren forhindrede den i at klappe op i forskærmen og de måtte alle 3
hive som gale for at lukke den igen. Alle løse genstande i bilen roterede om
ørerene på dem.
Jeg tror ikke du kan sælge en bil med suicide doors til nogle af de 3 i dag

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder