Auberginer
Fra : Vibeke Hansen

Dato : 27-07-01 19:43

Er der nogen , der er god til at dyrke auberginer ?

Jeg kan ikke finde hemmeligheden, blomsten falder af og ingen frugt.
Hvad kan de lide bortset fra varme.

mvh
Vibeke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-07-01 22:50

Vibeke Hansen <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en
> Er der nogen , der er god til at dyrke auberginer ?
>
> Jeg kan ikke finde hemmeligheden, blomsten falder af og ingen frugt.
> [...]
Uden at kunne huske det nøjere, så er det noget med at kæle og pleje til man
har en rigtig sund og stor plante der er ved at komme i blomst. Derefter
tager man en stor brødkniv og skærer den af omtrent i jordhøjde. Nej, jeg
overdriver naturligvis, men det er vistnok noget derhenad. Hvordan er det nu
med peber? Svar må nok have et nyt emne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 28-07-01 15:48

> [...]
> har en rigtig sund og stor plante der er ved at komme i blomst. Derefter
> tager man en stor brødkniv og skærer den af omtrent i jordhøjde.

Det er i hvert fald det, man har lyst til, når den ikke vil -- jeg hopper på
det hvert år når jeg ser den i et gartneri og tænker - i år lykkes det,

jeg håbede at der var nogen der kunne det der.

mvh
Vibeke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-07-01 22:54

> jeg håbede at der var nogen der kunne det der.
>
> mvh
> Vibeke

Det er der også, de mangler blot at svare.

M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk