DR netradio og Ipod Touch
Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-01-09 17:44

Jeg overvejer at købe en Ipod Touch og sådan en speaker docking station som
skal udgøre det for underholdningen i mit soveværelse.

Derfor er det meget vigtigt for mig at kunne høre radio.

Ved nogen hvordan Ipoden håndterer netradio? Vil jeg kunne modtage alle de
forskellige DR stationer der er. Med widget på pcen er der 35-36 forskellige
DR netstationer og dem ville jeg gerne kunne høre på Ipoden osse.

Er det muligt?

Hvad er alternativet ellers?

På forhånd tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-01-09 11:53

sniper_Nolight <noname@hotmail.com> wrote:

> Hvad er alternativet ellers?

Den billigste netbook du kan finde.

Jeg tror ikke der findes en løsning til at få DR på Ipod/iPhone da det
jo er noget wma snask de sender ud.

--
Mvh Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-01-09 15:23

> Jeg tror ikke der findes en løsning til at få DR på Ipod/iPhone da det
> jo er noget wma snask de sender ud.

ok. rart lige at få det på plads inden jeg smider de mange penge. Jeg må
overveje hvad jeg finder på.

Tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 26-01-09 08:38

sniper_Nolight wrote:
> Jeg overvejer at købe en Ipod Touch og sådan en speaker docking station som
> skal udgøre det for underholdningen i mit soveværelse.
>
> Derfor er det meget vigtigt for mig at kunne høre radio.

Der findes masser af iPod landingspladser med FM-radio, kan du bruge det
eller _skal_ det være netradio ?

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-09 15:44

> Der findes masser af iPod landingspladser med FM-radio, kan du bruge det
> eller _skal_ det være netradio ?

FM er fint, jeg ville bare gerne høre alle de forskellige special stationer
som DR Rock og den slags.
--
sniper_Nolight

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-01-09 08:57

sniper_Nolight wrote:

> FM er fint, jeg ville bare gerne høre alle de forskellige special stationer
> som DR Rock og den slags.

Så er det jo bare et spørgsmål om prisen er rigtig:
http://dabshop.dk/goodmans_dab_fm_ipod_radio-p-1319.html

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-01-09 10:37

"Jesper Hartoft" <news01@UDhartoft.net> skrev i en meddelelse

> Så er det jo bare et spørgsmål om prisen er rigtig:
> http://dabshop.dk/goodmans_dab_fm_ipod_radio-p-1319.html

Se nu ligner det noget.

Den kan vel osse tage nyere ipod touch den station der? Så får jeg da hvad
jeg ønsker mig.

Den er noteret.
--
sniper_Nolight

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-01-09 21:40

sniper_Nolight <noname@hotmail.com> wrote:

> Så får jeg da hvad
> jeg ønsker mig.

Du ønskede netradio men får DAB. Det er tæt på, men ikke helt.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-01-09 23:59

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Du ønskede netradio men får DAB. Det er tæt på, men ikke helt.

kvaliteten er nok (teoretisk) bedre end netradio ...

/thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-01-09 10:52

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> kvaliteten er nok (teoretisk) bedre end netradio ...

Det er osse ret vigtigt... lige nu har jeg en transistor radio... eller sån
en lille cd/radio afspiller thingy, men den er kun optimal med mine
sennheiser headphones i, så jeg vil gerne have noget der lyder ordentligt
uden headphones osse. Jeg kiggede først på den der bose docking station, men
så er der ikke DAB så den anden mulighed der ser lovende ud hvis højttalerne
er gode.
--
sniper_Nolight

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-01-09 00:17

> kvaliteten er nok (teoretisk) bedre end netradio ...

Det er ikke så meget kvaliteten jeg tænkte på, men der er nogle kanaler
på net som ikke er på DAB.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 29-01-09 10:17

On 24 Jan., 17:43, "sniper_Nolight" <non...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> forskellige DR stationer der er. Med widget på pcen er der 35-36 forskellige
> DR netstationer og dem ville jeg gerne kunne høre på Ipoden osse.

Med App'en "Wunder Radio" installeret på iPoden kan du (bl.a.) høre
DR's Netkanaler.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=292233889&mt=8

Lydkvaliteten er dog ikke noget at råbe hurra for.

Venlig hilsen
Henrik Rasmussen