Starter Mac OS X...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-01-09 16:59

Jeg har fået et problem.

Da jeg startede min iBook op, kom systemopdatering med et tilbud om, at
jeg kunne installere en opdatering til QuickTime, det sagde jeg ok til,
og processen gik i gang men der må være et eller andet der er gået
galt, for den blev ved i meget lang tid med at installere opdateringen,
efter en halv time valgte jeg at lave en hård genstart.

Men nu kan maskinen ikke starte op, den står bare med vinduet "Starter
Mac OS X..." hva' gør man ved sådan et problem...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-01-09 18:04

Niels Riis Ebbesen:

> [...]
>
> Men nu kan maskinen ikke starte op, den står bare med vinduet "Starter
> Mac OS X..." hva' gør man ved sådan et problem...

Jeg fandt denne her på dansk:

<http://www.æbletræet.dk/index.php?title=Tastaturgenveje#Mac_opstart>

Hvis du holder Shift nede lige efter at boot processen starter kommer du
ind i Sikker tilstand. Så kan du muligvis finde fejlen.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-01-09 19:18

On 2009-01-24 18:03:51 +0100, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> said:

> Hvis du holder Shift nede lige efter at boot processen starter kommer du
> ind i Sikker tilstand. Så kan du muligvis finde fejlen.

Det virker ikke, Mac'en kommer ikke længere i opstarten.

Kan man installere et nyt system oveni det gamle.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-09 19:26

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det virker ikke, Mac'en kommer ikke længere i opstarten.
>
> Kan man installere et nyt system oveni det gamle.

Det bliver du vist nødt til ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-01-09 22:53

On 2009-01-24 19:26:28 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Det bliver du vist nødt til ...

Det er klaret, og fire efterfølgende opdateringer, det ser ud til at
jeg har fået bevaret alle indstillinger, kan man bare smide mappen med
det gamle system ud...

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-09 22:58

> [...]

> Det er klaret, og fire efterfølgende opdateringer, det ser ud til at
> jeg har fået bevaret alle indstillinger, kan man bare smide mappen med

Hvis du har fået alle nødvendige ting over i en anden mappe, så ja.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk