Spørgsmål om hegnslov
Fra : Onix

Dato : 24-01-09 12:01

Hej Juragruppe

Jeg har læst om hegnsloven, http://www.hegnsloven.dk/

Jeg har en forhave/indkørsel med naboer til begge sider (kæderækkehus, en
fuldmuretgarage adskiller boligerne) . I øjeblikket overvejer jeg om
sommeres projekt skal være at opsætte en carport så garagen frigives til
cykler, børnenes legtøj mv. Til den side hvor vores garage ligger taler vi
desværre ikke med naboen, han er sure på os og noget som hverken vi eller
andre naboer forstår ? måske handler det om andet? nå pyt med det! Summu
sumarum vil jeg gerne være lidt sikker inden jeg overvejer carport ang. hvad
jeg må og ikke må.

Min ide er at lave Carporten - den vil så støde helt op til vores skel.
Umiddelbart kunne jeg tænke mig at carpoten opbygges med planker/brædder op
til 1,80 m. som jeg kan forstå er maksimum i skel - har jeg forstået det
korrekt ? Vil nemlig nødig lave den 1,80 og så skulle pille det ned igen.

Vh

onix

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-09 12:11

"Onix" wrote

> [...]
> op til 1,80 m. som jeg kan forstå er maksimum i skel - har jeg forstået
> det korrekt ? Vil nemlig nødig lave den 1,80 og så skulle pille det ned

Der er flere hensyn du skal tage bla taget på din carport og afledning af
vand
Ikke mindst bør du undersøge om der er lokalplaner, servitutter etc der
regulerer bebyggelsen og hvad der må ændres
Nogen steder må der ikke være plankeværk, men der skal være levende hegn etc

- Peter

Fra : bosol

Dato : 24-01-09 05:53

On 24 Jan., 13:00, "Onix" <vedi...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> korrekt ? Vil nemlig nødig lave den 1,80  og så skulle pille det ned igen.

Kommunen indhenter altid nabohøring når der skal opføres noget
"byggeri" i skel, så du kan ligesågodt få en snak med din nabo nu
ellers siger han kun nej !

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-01-09 00:01

"Onix" <vedikke@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> op til 1,80 m. som jeg kan forstå er maksimum i skel - har jeg forstået
> det korrekt ? Vil nemlig nødig lave den 1,80 og så skulle pille det ned

Du har vist fået blandet højden på hegn ind i dit byggeri. Det er ikke det
der er gældende ved carporte. Der må man bygge op til 2,5 m. Du kan læse
mere om forskellige regler og hensyn her:
http://boligtorvet.dk/Home/Inspiration/Regler+for+opf%C3%B8relse+af+en+carport.aspx?articleid=%7B16226DC1-0A70-441C-AA88-CCC82D25BC57%7D

Kurt

Fra : bai

Dato : 26-01-09 09:44

On 24 Jan., 13:52, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:

> [...]
> "byggeri" i skel, så du kan ligesågodt få en snak med din nabo nu
> ellers siger han kun nej !- Skjul tekst i anførselstegn -

Ja men selv om naboen siger nej, kan det meget vel være at man
alligevel får lov, det er ikke naboen der bestemmer om du må bygge,
men der imod kommunen. Og hvis det er en carport er det vist også mere
en byggeanmeldelse du skal sende og ikke en ansøgning. Men det bedste
at gøre er at gå ned til kommunen og høre teknisk forvaltning hvordan
du griber det an, de kan også fortælle dig om der er nogle servituter
som gør at du slet ikke må bygge noget som helst.
Og for øvrigt er det 2,5m i skel der er max højde.