Løst tastatur på IBook
Fra : Matthias Jarl Rasmus~

Dato : 27-07-01 19:22

Jeg er for nyligt blevet den lykkelige ejer af Apples nye IBook. Det har
indtil videre været et positivt bekendtskab, dog har jeg et enkelt
mellemværende - tastaturet gaber i forholdt til "underlaget" ved de
midterste taster, hvilket medfører en irriterende lyd, når disse taster
benyttes. Er der nogle der har oplevet samme problem og evt. ved hvordan
det kan løses?
Jeg har selv overvejet at placere et stykke filt eller lignende under
tasturet for at undgå, at det gaber, men håber der findes en bedre
løsning.

VH
Matthias Rasmussen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-01 20:08

Matthias Jarl Rasmussen <mjr@city.dk> wrote:

> Er der nogle der har oplevet samme problem og evt. ved hvordan
> det kan løses?

helt almindeligt.

tastaturet er ikke sat helt præcist, der sidder en "skrue" mellem F4 og
F5, lås den op!

dernæst er der to små "hasper" mellem esc og F1 samt F8 og F9, press dem
tilbage så tastaturet kan løsnes.

sæt derefter tastaturet præcist i, det kan være at du skal prøve nogen
gange før du opnår et tilfredsstillende resultat.

Hvis du har sat RAM eller Airport i, kan det være at du ikke har
placeret aiport bøjlen korrekt på plads - med det resultat at tastaturet
ikke kan komme langt nok ned.

NB. det er muligt at hasper og lås sidder mellem andre taster på den nye
iBook, jeg sidder selv med en 466'er.

I Mac Hjælp (æble+?) kan du finde en udemærket vejledning i at fjerne
tastaturet for at installere RAM og Airport.
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-07-01 06:42

Matthias Jarl Rasmussen <mjr@city.dk> wrote:

> Jeg har selv overvejet at placere et stykke filt eller lignende under
> tasturet for at undgå, at det gaber, men håber der findes en bedre
> løsning.

Min Pismo powerbook havde samme problem. Det blev dels løst ved at
"flekse" tastaturbunden så den ikke buede så meget, og dels ved at sætte
et par lag tape på undersiden af tastaturet det sted hvor den fortsat
larmede når man skrev. Det virker godt, men helt ærlig så synes jeg det
er for dårligt at dette problem overhovedet opstår.

/Martin