Føj, hvor ulækkert
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 24-01-09 16:28

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1114925.ece

Der er ikke noget at sige til at der er større og større mistro til den mad
vi kan købe. Og man kan åbenbart ikke vide sig sikker, selv om man vælger at
købe fra slagteren eller direkte ved leverandøren.

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Martin Bak

Dato : 24-01-09 20:19

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mad vi kan købe. Og man kan åbenbart ikke vide sig sikker, selv om man
> vælger at købe fra slagteren eller direkte ved leverandøren.

Større og større mistro... det er kun fordi forventnigerne bliver større. I
dit link kritiseres det at vinduerne var åbne. "der var pivåbent".
Jeg, en god bornholmer, kan da huske at det altid har været sådan på
fiskesalgsstederne. I røgerierne lod man sildene hænge på stativer udendørs
efter rygningen, og lúr mig om der ikke af og til er røget en mågeklat ved
siden af.

Ikke sådan at jeg synes man skal se stort på fødevaresikkerhed og hygiejne,
men man kan altså godt perspektivere det lidt. Og at sige at alting bliver
ringere skulle ovenstående vist også tydeligt dementere.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kirsten Marker

Dato : 26-01-09 12:14

Hørt !!! til Martin Bak.

mvh/kirsten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-01-09 15:16

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Ikke sådan at jeg synes man skal se stort på fødevaresikkerhed og
> hygiejne, men man kan altså godt perspektivere det lidt. Og at sige at
> alting bliver ringere skulle ovenstående vist også tydeligt dementere.

Jeg er da meget enig.

Men man skal overveje hvorfor der er mennesker der vælger at drive
forretning på den måde. Ganske ofte er det alene for egen vindings skyld,
og så ligger vægten næppe på kvalitet i produkterne.

Tillid er et nøgleord, og hvis man ikke kender den man handler med ganske
godt, foretrækker jeg at kontrol erstatter tillid. Ingen af delene er til
stede i trådens eksempel.

At EkstraBladet's sensationsstil ligger vægten et andet sted ændrer ikke på
det.

Fra : Max

Dato : 26-01-09 17:14

Hej Martin

> Større og større mistro... det er kun fordi forventnigerne bliver
> større. I dit link kritiseres det at vinduerne var åbne. "der var

Verden er vel som den altid har været, brådne kar har der jo
altid været. Hvem husker ikke den gamle danske film hvor de
indsamlede selvdøde kreature og lavede pølser af dem ? Og
de såkaldte gullashbaroner fik da også skyld for lidt af hvert.

--
Mvh Max