Hvad indeholder letigen ?
Fra : Rikke og Per

Dato : 27-07-01 19:01

Ja det er spørgsmålet kort og godt.

Min læge vil udskrive dem til mig, men jeg er usikker på, hvad det er, og
hvad de gør ved kroppen.

Kan I svare på det, hører jeg gerne fra jer.

Rikke

Fra : Frank Hahn

Dato : 27-07-01 19:26

Efedrin - 20 mg - Virker appetitnedsættende
Koffein - 200 mg - Hamrer stofskiftet op...

Meget kort fortalt.
Det er forskelligt hvad det gør ved forskellige personer.
Alt fra ingenting -> svimmelhed og andre gener (hjertebanken).

/frank

Fra : Katjastrofen

Dato : 28-07-01 17:55

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er forskelligt hvad det gør ved forskellige personer.
> Alt fra ingenting -> svimmelhed og andre gener (hjertebanken).

og faktisk helt til dødsfald.. - mener jeg læste hos doktormanden at der var
3 i danmark som var døde pga letigen!

Katja

Fra : Frank Hahn

Dato : 28-07-01 18:08

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> wrote in message

> "Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> og faktisk helt til dødsfald.. - mener jeg læste hos doktormanden at der
var
> 3 i danmark som var døde pga letigen!

Yep.. Specielt folk, med et BMI på under 30, og som aldrig skulle
ha' haft adgang til skidtet.

/Frank

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-07-01 22:13

> var
>
> Yep.. Specielt folk, med et BMI på under 30, og som aldrig skulle
> ha' haft adgang til skidtet.

Næ, ikke nødvendigvis slanke mennesker, men mennesker, som ikke kan forstå
at når der står max 3 om dagen, så menes der MAX 3 om dagen. Blodtrykket
stiger, og kan altså godt stige så meget, at man dør af det.

Mvh Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 28-07-01 18:17

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> wrote in message

> og faktisk helt til dødsfald.. - mener jeg læste hos doktormanden at
der var
> 3 i danmark som var døde pga letigen!

Hvis tre personer i DK var døde på grund af letigen, så fandtes det
sandsynligvis ikke længere på markedet, så det kan man tro på, eller
lade være...

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Christian

Dato : 29-07-01 22:57

On Sat, 28 Jul 2001 19:17:22 +0200, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@worldonline.dk> wrote:

>Hvis tre personer i DK var døde på grund af letigen, så fandtes det
>sandsynligvis ikke længere på markedet, så det kan man tro på, eller
>lade være...

Jeg læste godt rapporterne om dødsfaldene og det skal måske nævnes at
en af de afdøde var et foster, så "personer" er måske ikke helt
dækkende.

/Christian

Fra : ghosT

Dato : 02-08-01 11:44

Hvis jeg drak 100 øl og på den måde tog livet af mig selv; ville øl vel ikke
blive ulovligt.......

Letigen bliver vel først ulovligt når det er skyld i dødsfald ved
moderat/normalt brug....
/Lars

Fra : Stroyer

Dato : 30-07-01 07:56

Effedrineren går også ind og på virker din levet, og kan gi frygtelige lem
smærter..
Jeg bruge det en over gang til træning for at kunne yde mere på effedriner..
jeg fik bumser, fik smærter i lem i ryg, kun p.g.a en pille der fik mig til
at tabe mig.. føj.
Nu har ejg lagt min kost om er har en fedt % på 23,7 Jeg er 164 og vejer
57.3 kg. så det er et pænt resultat.
Stine

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 30-07-01 15:54

"Stroyer" <stroyer@stroyer.dk> wrote in message
> Effedrineren går også ind og på virker din levet, og kan gi
frygtelige lem
> smærter..

Den fik jeg ikke lige fat i... hvad er det du skriver?

> [...]
effedriner..
> jeg fik bumser, fik smærter i lem i ryg, kun p.g.a en pille der fik

Med al respekt, så tror jeg ikke der er nogen sammenhæng mellem
efedrinen og de problemer du nævner her...

Mikkel

Fra : Stroyer

Dato : 31-07-01 07:40

Sorry for mine små slå fejl Jeg mente at jeg jeg fik ondt i len og det
nederste af ryggen. Det er leveren der går ind og påvirker der, fordi den
ikke kan klare effedrinerne så mange dage af gangen. Og jo det er derfor..
*S* har spurt fagfolk til råds :0)
Stine

Fra : Modesty

Dato : 01-08-01 07:00

On Tue, 31 Jul 2001 08:40:28 +0200, "Stroyer" <stroyer@stroyer.dk>
wrote:

> [...]
>ikke kan klare effedrinerne så mange dage af gangen. Og jo det er derfor..

Hi Stine
Det lyder ikke særligt rart med de bivirkninger du har oplevet. Det
lyder næsten som om du har været forgiftet af det. Det er ikke
symptomer jeg har hørt om, men det lyder ikke som om du har haft det
godt med at indtage dem. Har du haft problemer med leveren eller
nyrerne før?

De kendte bivirkninger er: Svimmelhed, hovedpine, kvalme og
opkastninger, svedudbrud, tremor, ekstrasystoler, rastløshed,
søvnløshed, rastløshed, mundtørhed, hjertebanken og vandledningsbesvær
p g a blæreparalyse.
En forgiftning kan give: Temperaturstigning, takykardi (øget puls),
hypertension (højt blodtryk). I svære tilfælde kredsløbskollaps, koma
og kramper.

Venlig hilsen
Maria

"Confidence never comes from having all the answers; it comes from
being open to all the questions."

- Earl Gray Stevens

Fra : Modesty

Dato : 01-08-01 07:12

On Wed, 01 Aug 2001 07:59:58 +0200, Modesty <Notme@onthe.net> wrote:

Snip

> vandledningsbesvær
>p g a blæreparalyse.

Hmmmm ja.... den er jeg ikke sikker på jeg kan stå inde for i
længden... *LOL*
Der skulle have stået vandladningsbesvær. Og så er rastløshed muligvis
noget der optræder flere gange.... *S*

>Venlig hilsen
>Maria
>
>"Confidence never comes from having all the answers; it comes from
>being open to all the questions."
>
> - Earl Gray Stevens

"It is easy to sit up and take notice. What is difficult is getting up and taking action."

- Al Batt

Fra : Stroyer

Dato : 01-08-01 07:10

Hej Maria
Nej jeg har ikke haft problemer før, er meget sund og rask :0) , men skulle
bare prøve at få det kick af pillerne, selv om jeg godt viste at det ikke
var det bedste for kroppen.
Mine bivirkninger var altså at jeg blev forgiftet... i over 1½ måned efter
havde jeg meget sværd hjerten banken som om jeg havde løbet langt og det
bare bankede der ud af.. jeg tager dem aldrig igen, føj for det :0(

Stine

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 28-07-01 18:03

det er jo en mere naturlig vej til at slanke sig .....

mad foreksempel ... *S* no joke...

Kasper

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 28-07-01 18:19

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
> det er jo en mere naturlig vej til at slanke sig .....

Men, farmaka kan være en god hjælp, ikke mindst til at komme i gang og
nå over de første vanskelige kilo.

Mikkel

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 28-07-01 21:23

jeg er uenig ............. 100%

kasper

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-07-01 08:24

> jeg er uenig ............. 100%

Argumenter?

Faktum er, at folk taber sig, når de bruger de omtalte medikamenter.

Faktum er også, at det er monstersvært at motionere, når man vejer 150
kilo - men kommer man blot ned i nærheden af 120 er det meget lettere.
Det er blandt andet her piller kan være formålstjenelige.

En ensidig liden på medicin for at tabe sig virker naturligvis ikke -
det er naturligvis meget vigtigt, at der kigges på kost og motion i
samspil med behandlingen.

Mikkel

Fra : Modesty

Dato : 01-08-01 07:00

On Sun, 29 Jul 2001 09:24:18 +0200, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@worldonline.dk> wrote:

>"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
>
>Argumenter?
>
>Faktum er, at folk taber sig, når de bruger de omtalte medikamenter.

Faktum er at folk med den rigtige kost og moderat bevægelse taber
sig, medmindre der er en patologisk grund til at de ikke gør og det er
sjældent.
Det er ikke naturligt at medicinere, med mindre der er en patologisk
indikation for det og det ikke hjælper at ændre kost og motionere. Jeg
er ikke sikker på at dovenskab tæller i den forbindelse.

>Faktum er også, at det er monstersvært at motionere, når man vejer 150
>kilo - men kommer man blot ned i nærheden af 120 er det meget lettere.
>Det er blandt andet her piller kan være formålstjenelige.

Nu ved jeg ikke om du taler af personlige erfaringer, jeg har ikke
selv vejet hverken 150 eller 120, men har snakket med folk, der har
vejet mere.
Det er ikke svært at starte med at gå småture til en start og gøre dem
længere, eller supplere med let træning, efterhånden som kroppen
tillader det. Motion er ikke det samme som at løbe eller cykle i vildt
tempo, der er mange meget mere skånsomme og underholdende
motionsformer.
Det, der er det svære, er at få fingeren ud og tage skridtet og
beslutte sig for at gennemføre omlægningen til et liv på første
klasse, istedet for det langsomme selvmord, det er for nogle.

>En ensidig liden på medicin for at tabe sig virker naturligvis ikke -
>det er naturligvis meget vigtigt, at der kigges på kost og motion i
>samspil med behandlingen.

Den primære behandling af adipositas er altid indskrænkning af
kalorieindtaget og forøgelse af fysisk aktivitet.
Kun en øget morbiditetsrisiko (diabetis, artroser, inkompenseret
morbus cordis, hypertension) vil, efter min mening, kunne indikere
behandling med anoreksikum som fx letigen. Ikke bare at det er
nemmere.

Venlig hilsen
Maria

Fra : Søren Zoëga

Dato : 01-08-01 10:55

"Modesty" <Notme@onthe.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> morbus cordis, hypertension) vil, efter min mening, kunne indikere
> behandling med anoreksikum som fx letigen. Ikke bare at det er

Folk bør selvfølgelig have en regulær oplysning om risici ved behandlingen,
men
du må ikke undervurdere den umiddelbare belønning der følger med et
hurtigere vægttab.
Hvis man generelt kun skulle medicinere ved "en øget morbiditetsrisiko " så
skulle
behandling med bl.a. smertestillende midler også stoppe - der er jo også
bivirkninger ved den
håndkøbsmedicin der er på markedet - og narkose er jo heller ikke ufarlig.

Hvis vægttab kun var et spørgsmål om mere eller mindre "nemmere"
behandling - så var
overvægt nok ikke så stort et problem - glem ikke alle de succesfyldte
vægttab der er hjulpet
på vej med bl.a. Letigen.

Søren

Fra : Modesty

Dato : 01-08-01 17:23

On Wed, 1 Aug 2001 11:55:24 +0200, "Søren Zoëga" <szoega@mail.dk>
wrote:

SNIP

> [...]
>bivirkninger ved den
>håndkøbsmedicin der er på markedet - og narkose er jo heller ikke ufarlig.

Nu betragter jeg fedme mere som en forkert livsstil, der kan ændres på
under de rette betingelser, end som en sygdom, der skal medicineres.
Den er hos enkelte patologisk, men ikke hos den
gennemsnitsovervægtige, hvis en sådan findes. Dagligdagen er ændret
til en mere stillesiddende for mange, men kosten og motionen er ikke
fulgt med. Folk sidder stille og roligt og tager 20-30 kg på, uden
nødvendigvis at have levet af lagkage med cola til.
Ja regnestykket går selvfølgeligt ikke op, at indtag af mad skal være
højst dækkende for behovet, for folk glemmer at stofskiftet ændrer sig
med aktiviteten, både den ene vej og den anden vej, så det
selvfølgeligt kan bringes til at stige igen, ved fysisk aktivitet,
eller medicin. Derfor kan folk sagtens blive småfede af helt
almindeligt mad.
Jeg forstår godt den glæde et hurtigt vægttab kan give, jeg har selv
følt den engang jeg tabte 10 kg på en måned. Det kunne lade sig gøre,
fordi jeg bandt meget vand i kroppen og i og med at jeg begyndt at
træne målrettet og spise sundt, kunne jeg udover alm vægttabt bedre
drænere den overflødige væske jeg bandt. Det var da bestemt herligt og
jeg havde nemt ved at fortsætte træning og sund livsstil.
Men..... derfra og til at medicinere sig til den, uden at have direkte
fysiologisk behov.... der er langt, efter min mening.
Jeg vil heller ikke sammenligne det med smertestillende medicin,
hverken den folk har behov for på recept, fordi de har store smerter,
eller håndkøbsmedicin, som jeg selvfølgeligt ikke synes man bare skal
tage, uden at have behov for dem.
Og ja, selv håndkøbsmedicin er farligt, hvis det er brugt forkert. Der
er en grund til at der er anført maxgrænser for indtaget, for
overskrides de, med ikke særligt meget, kan folk komme ud for at
leveren står af og ja..... man kan dø af det. Derfor debatten om brug
og salg indimellem.
Nej narkose er heller ikke ufarlig. Derfor er det dygtige fagfolk, der
beskæftiger sig med det.

> [...]
>behandling - så var
>overvægt nok ikke så stort et problem - glem ikke alle de succesfyldte

Jeg kender ikke så mange succesfyldte vægttabs-historier, der har
været hjulpet på vej af Letigen, der ikke kan opvejes af flere, der
har ændret livsstil uden den kickstart, men det er jo i bund og grund
et holdningsspørgsmål.
Jeg hører nok selv til dem, der ikke vil visualisere en smertefuld
hovedpine væk, istedet for at tage en håndkøbspille, but then
again..... jeg hører ikke til de kvinder der får hovedpine i tide og
utide, så det er hypotetisk anyway.

Venlig hilsen
Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-08-01 23:17

"Modesty" <Notme@onthe.net> wrote in message

> Nu betragter jeg fedme mere som en forkert livsstil, der kan ændres

> under de rette betingelser, end som en sygdom, der skal medicineres.

I så fald er der et par ting mere, der ikke skal behandles medicinsk:
Hjerte-karsygdomme, idrætsskader, færdselsuheld, rygerlunger,
hjernetumorer som følge af mobiltlf. etc.

Jeg finder det tåbeligt, at undlade at bruge et medikament, når det
virker - naturligvis under hensyntagen til bivirkningerne. Det er et
resultat af den almene medicinforskrækkelse, der skyldes en manglende
forståelse af, hvad medicin egentlig er. Medicin er ikke noget
overnaturligt - det er kemiske stoffer der griber ind i kroppen kemi
på en ofte særdeles velkarakteriseret måde - men det ved du uden
tvivl.

> Men..... derfra og til at medicinere sig til den, uden at have
direkte
> fysiologisk behov.... der er langt, efter min mening.

Hvis man er overvægtig, så er der vel et fysiologisk behov for at
medicinere mod overvægt - det er vel nærmest definitionen på behov...

> Jeg kender ikke så mange succesfyldte vægttabs-historier, der har
> været hjulpet på vej af Letigen, der ikke kan opvejes af flere, der
> har ændret livsstil uden den kickstart,

Det ene udelukker vel ikke det andet? fordi nogle (mange) er hjulpet
uden letigen betyder det ikke, at alle skal være foruden... (eller
omvendt!)

> again..... jeg hører ikke til de kvinder der får hovedpine i tide og
> utide, så det er hypotetisk anyway.

Det er der sikkert en, der er glad for

> "It is easy to sit up and take notice. What is difficult is getting
up and taking action."

Du skirver det selv her! nemt nok at se problemet, men hold kæft hvor
er det svært at komme ud af stolen og igang! (elegant formuleret
iøvrigt - hvor er det fra? og hvem er "Al Batt"?)

Mikkel

Fra : Modesty

Dato : 02-08-01 22:04

On Thu, 2 Aug 2001 00:16:47 +0200, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>Hjerte-karsygdomme, idrætsskader, færdselsuheld, rygerlunger,
>hjernetumorer som følge af mobiltlf. etc.

Kommer jo netop an på om du kalder det for en sygdom.... a la hjerte-/
karsygdomme, eller rygerlunger, eller tumorer (det er da kun nogle
mobi mærker der giverhjernetumor . Det er jo sygdomme. Det mener
jeg grundlæggende ikke at fedme er, men det kan ende med at blive det.
Ja nogle af de sygdomme du nævner kan være udløst af forkert livsstil
og sygdom som følge af fedme kan godt gå hen og blive
behandlingskrævende. Så langt så godt, men at vende situationen om og
sammenligne det med fedme...... fedme er jo netop i de fleste tilfælde
reversibel, det kan du ikke sige om fx rygerlunger.
Jeg har vist i øvrigt ikke plæderet for at man ikke skal bruge medicin
under nogen forhold. Jeg vil da nødigt se nogen med ulidelige smerter
ikke få dem lindret.... eller bare have hovedpine, uden at kunne
fjerne den.

> [...]
>overnaturligt - det er kemiske stoffer der griber ind i kroppen kemi
>på en ofte særdeles velkarakteriseret måde - men det ved du uden

Jep, det ved jeg meget om. Jeg ved ikke om folk er så
medicinforskrækkede, måske bare skeptiske og forsigtige. Vi kan såmænd
alle leve meget anderledes hvis vi tilsætter lidt kemi, men der er da
andre måder at leve på. Hvor smart er det at falde i søvn på medicin
og blive vågen på noget andet, bare fordi man kan. Det er der
virkeligt folk der gør.

>direkte
>
>Hvis man er overvægtig, så er der vel et fysiologisk behov for at
>medicinere mod overvægt - det er vel nærmest definitionen på behov...

Men det fysiologiske behov kan du jo netop rokke ved uden medicin, men
det er jo i bund og grund et spørgsmål om holdning til det.

>Det ene udelukker vel ikke det andet? fordi nogle (mange) er hjulpet
>uden letigen betyder det ikke, at alle skal være foruden... (eller
>omvendt!)

Klart.... det ideelle vil, i mine øjne, bare være en metode der virker
uden medicin, netop fordi Letigen ikke bare er et harmløst
håndkøbspræparat.

>Det er der sikkert en, der er glad for

Jep... Det er der!

> [...]
>er det svært at komme ud af stolen og igang! (elegant formuleret
>iøvrigt - hvor er det fra? og hvem er "Al Batt"?)

Ja den er god nok, den minder mig om en anden, jeg bruger ind i
mellem, fra Matrix:
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999
Men hvem pokker er det nu Al Batt er? Den har du tilgode.

Venlig hilsen
Maria

"People with goals succeed because they know where they're going."

- Earl Nightingale

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 03-08-01 14:37

> Klart.... det ideelle vil, i mine øjne, bare være en metode der
virker
> uden medicin, netop fordi Letigen ikke bare er et harmløst
> håndkøbspræparat.

Jeg tror den fundamentale forskel er, at jeg mener, at man ikke altid
kan klare sig på viljens kraft... I bund og grund er jeg enig i, at
det er rimelig simpelt: spis mindre - og motioner mere! Men min
holdning er, at det kan gøre det nemmere for nogle - og der er det
fuldt berettiget.

Mikkel

Fra : Modesty

Dato : 04-08-01 20:06

On Fri, 3 Aug 2001 15:37:14 +0200, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>det er rimelig simpelt: spis mindre - og motioner mere! Men min
>holdning er, at det kan gøre det nemmere for nogle - og der er det

Yo Mikkel
Måske har du ret , ihvertfald vil jeg til enhver tid respektere folks
forskelligheder og indfaldvinkler, selv når jeg ikke er enig ....
Jeg tror i bund og grund at man er nødt til at have viljen og virkelig
lysten til at ændre sit liv, for at det skal holde og ikke bare blive
en ny elevatortur med vægten, der ender en etage højere, end man var
på før. Motivationen er nøgleordet til at ændre livsstilen. Er den
ikke tilstede, tror jeg det er bedøvende ligegyldigt i længden, om man
bruger piller, pulvere eller grøntsager.

Venlig hilsen
Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-08-01 07:21

> [...]

> Faktum er at folk med den rigtige kost og moderat bevægelse taber
> sig, medmindre der er en patologisk grund til at de ikke gør og det

Det er korrekt

> [...]
Jeg
> er ikke sikker på at dovenskab tæller i den forbindelse.

Er det ikke lidt "helligt" at mene, at medicinering er unaturligt i en
hverdag, hvor panodil og vitaminpiller er en naturlig del af den
daglige kost på lige fod med salt og peber? Ikke sådan at forstå, at
man skal spise piller, som var der slik - men der er vel ikke noget i
vejen med at bruge medicinsk hjælp på dette område, når man gør det på
alle andre felter.

> Nu ved jeg ikke om du taler af personlige erfaringer, jeg har ikke
> selv vejet hverken 150 eller 120, men har snakket med folk, der har
> vejet mere.

Jeg har vejet 120 kg - og der var det fandme ikke sjovt, at komme
afsted - når man puster og stønner bare man kører stille og roligt på
cykel, så...

> Det er ikke svært at starte med at gå småture til en start og gøre
dem
> længere, eller supplere med let træning, efterhånden som kroppen
> tillader det.

[snip]

> Det, der er det svære, er at få fingeren ud og tage skridtet og
> beslutte sig for at gennemføre omlægningen til et liv på første
> klasse, istedet for det langsomme selvmord, det er for nogle.

Det er nemlig fuldstændig rigtigt, men det er også en uoverstigelig
hindring for mange - og det er netop det, der er min pointe! hvis det
kan lette starten, hvorfor fa'en skulle man så ikke gøre det? alt
andet er da lodret latterligt!

> Den primære behandling af adipositas er altid indskrænkning af
> kalorieindtaget og forøgelse af fysisk aktivitet.

Som jeg hele tiden har sagt, så er medicin kun en hjælp til at komme i
gang - jeg har aldrig påstået, at medicin alene kunne bruges tli noget
som helst i denne sammenhæng. Iøvrigt mener jeg også, at man altid
skal prøve det kostomlægning og motion før noget andet.

Så er letigen vist ikke nok...

Mikkel

Fra : Modesty

Dato : 02-08-01 22:04

On Wed, 1 Aug 2001 08:20:51 +0200, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@worldonline.dk> wrote:

SNIP

> [...]
>man skal spise piller, som var der slik - men der er vel ikke noget i
>vejen med at bruge medicinsk hjælp på dette område, når man gør det på

Jeg håber seriøst ikke at vi er derude, hvor folk bare hælder hverken
Panodil eller vitaminpiller i sig, som et andet krydderi.
Vitaminpiller kan endda gå, for de er jo næsten harmløse, hvis
dagdosis ikke overskrides. Og jeg havde nær sagt virkningsløse, men så
vidt vil jeg dog ikke gå.... Iøvrigt har de fleste ikke brug for
ekstra tilskud af vitaminer, hvis de spiser en sund kost.

>Jeg har vejet 120 kg - og der var det fandme ikke sjovt, at komme
>afsted - når man puster og stønner bare man kører stille og roligt på
>cykel, så...

Nej jeg ved det godt, jeg har selv været oppe på 110 kg, og bare en
hurtig gåtur kunne tage pusten fra mig. Med en idealvægt på 70 (i
veltrænet stand) er det altså ozze en god ekstra oppakning.
Men det kan lade sig gøre, man skal bare igang. Det er det, der er det
svære. Og så at fortsætte.

SNIP

> [...]
>som helst i denne sammenhæng. Iøvrigt mener jeg også, at man altid
>skal prøve det kostomlægning og motion før noget andet.

Jamen så er vi jo næsten enige.

>Så er letigen vist ikke nok...

Sandt nok.

Venlig hilsen
Maria

Fra : Kirsten

Dato : 28-07-01 21:33

Hej

Jeg har fået Letigen , og har ingen bivirkninger haft, tværtimod, jeg tabte
25 kg, så fint så godt, MEN efter 2 år har jeg desværre taget 30 kg på altså
5 kg mere end jeg tabte. Så spørger jeg bare hvad er der så ved det?

mvh
Kirsten

Fra : John Sahl

Dato : 28-07-01 21:40

"Kirsten" <kfoged@post12.tele.dk> wrote in message news:9jv7d3$q38$1@sunsite.dk...
> [...]
> 25 kg, så fint så godt, MEN efter 2 år har jeg desværre taget 30 kg på altså
> 5 kg mere end jeg tabte. Så spørger jeg bare hvad er der så ved det?

Der er det ved det, at DU burde have udnyttet chancen til at omlægge din kost
og dyrke mere motion.. Uden at være sikker tror jeg at de 30kg du har taget
på er din egen fejl.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-01 21:58

> [...]
altså
> 5 kg mere end jeg tabte. Så spørger jeg bare hvad er der så ved det?

det er jo meningen at man sammen med letigen skal ændre sine vaner.... nu
har jeg været på dem i omkring 6 mdr og har tabt henved 10 kg i det
tidsrum... alt i alt måske ikke imponerende men jeg har i samme proces
arbejdet på at lægge mine kostvaner om og få et "sundere" liv....
også selvom min årsag til vægtforøgelsen ikke var decideret forkerte
kostvaner men medicin ( prednisolon nærmere bestemt)
jeg tror det er vigtigt at man arbejder med psyken samtidig med at man
arbejder med kroppen... ellers er det nemlig man ender som en yoyo...

mange vil måske sige at letigen ikke er vejen... og for letigen alene vil
jeg godt give disse mennesker ret...
men med den rette indstilling... hjælp.. og viljestyrke kan det sagtens lade
sig gøre at tage de kilo man sætter sig for og beholde dem af....

jeg har tilgængæld også en lidt anden indgangsvinkel til letigen.... jeg har
i samråd med min læge selv styret mit indtag af disse piller.... startede på
½ pille om dagen indtil jeg ikke længere kunne mærke virkningen af den....
så trappede jeg op og ventede igen på at påvirkningen fortog sig..... sdan
arbejdede jeg mig op til jeg var på 3 piller om dagen.... så trappede jeg
ned til en og nu er jeg igen på vej op for at tabe de sidste kilo......
herefter vil jeg trappe ned igen.....
jeg har også planer om at fortsætte i længere tid på en pille om dagen.....
simpelthen for at bibeholde en let påvirkning indtil jeg er helt fastlagt i
mine nye vaner....
når jeg føler mig sikker på at jeg kan holde det, vil jeg så trappe helt ud
af pillerne i løbet af 14 dage - 3 uger......

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Søren Pedersen

Dato : 29-07-01 05:35

Dem prøvede jeg også.
Bivirkningerne var overraskende, Søvnproblemer, hidsighed, uopmærksomhed f
eks ved bilkørsel.

Der er kun een sikker vej til varrigt vægttab:Kostændring¨, vel at mærke
varrig kostændring

Jeg troede jeg kunne motionere mig ud af min overvægt, men blev klogere. Da
jeg lagde kosten om fra alminelig dansk mad (og masser af den) tabte jeg
mig.
Store ændringer? Nej, det jeg gjorde var:
Ingen salt, ingen sukker, ingen mælkeprodukter, frisk frugt til morgenmad
(ingen brød) og derefter almindelig dansk mad uden at overdrive mængden.
F.eks kun 2 frikadeller ikke 8 som jeg plejede, resten af måltiet var så
kartofler, salat etc.
Ca 2-3 liter ganske almindeligt vand fra vandhanen i løbet af dagen.
Vægttab ca 750 g pr uge.
Selvfølgelig holdt jeg ikke op med at motionere.
Jeg startede på 118 kg og landede på 103. Her 2 år senere er jeg på 111.
Gu' er det svært
( 54 år 184 cm)

VH
søren

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 29-07-01 19:58

Hvorfor droppede du salten, sukkeret og brød ?
Har ikke så megen forstand på det ?

Fra : Søren Pedersen

Dato : 30-07-01 06:47

Hej
Jeg droppede ikke at spise brød, jeg spiste bare ikke noget før til frokost,
altså ikke noget med ristet brød, ost og marmelade til morgenmad, det kunne
jeg ellers godt li'.
Salt binder vand i kroppen og specielt for mænd er meget salt ikke godt for
blodtrykket. Der er iøvrigt masser af salt i almindelig mad, så der er ingen
grund til at hælde mere på.
Sukker: her underforstod jeg almindeligt hvidt strøsukker. Det er tomme
kalorier så det dropede jeg. Det var faktisk det sværeste af det hele.
Sukker er et meget vanedannende stof. Det er vel også derfor at der er så
meget skat på det.

VH
søren

Fra : Modesty

Dato : 01-08-01 18:03

On Mon, 30 Jul 2001 07:46:51 +0200, "Søren Pedersen"
<pedersensoeren@hotmail.com> wrote:

> [...]
>altså ikke noget med ristet brød, ost og marmelade til morgenmad, det kunne

Det er nok slet ikke nogen dårlig taktik, for de fleste har behov for
et mere robust morgenmåltid, da den største forbrænding sker efter det
tidspunkt. Du kender måske nok den med at skulle spise som en kejser
til morgenmad, en konge til frokost og som en tigger til
aftensmad..... eller hvo'n er det nu det er?.....
Jeg hører til dem, der helst skal have både en skål morgenmadsprodukt
med mælk eller en skål yoghurt og så et par lækre nybagte boller med
ost og helst ingefærmarmelade oven på en skæreost, og så et stort glas
juice til sammen med kaffen..... så er min dag madmæssigt startet
godt....
Til gengæld har jeg ikke noget problem med at spise grøntsager og
frugt i stor stil resten af dagen..... ja og så det obligatorisk
proteinprodukt..... kød, fisk eller vegetarisk......
Men det handler jo om at finde sin egen stil og ikke bare andres.
Frugt frem til forkosttid er slet ikke så tosset, for du får en god
energi af frugten.

>Salt binder vand i kroppen og specielt for mænd er meget salt ikke godt for
>blodtrykket.

Hmmm...... ja. Det er en sandhed med modifikationer. Ja salt binder
væske og det er der mange andre faktorer der gør. Salt er ikke noget
problem, med mindre man lider af hypertension, og det er noget både
mænd og kvinder kan lide af, oftest stressfremkaldt.

>Der er iøvrigt masser af salt i almindelig mad, så der er ingen
>grund til at hælde mere på.

Helt enig! Salt er bare en vane, men mad der mangler lige et eller
andet, har godt af et strejf salt. *S*
Andre smagsstoffer kan nu sagtens benyttes, hvis man foretrækker at
undgå salt.

> [...]
>kalorier så det dropede jeg. Det var faktisk det sværeste af det hele.
>Sukker er et meget vanedannende stof. Det er vel også derfor at der er så

Ja de tjener sq godt på os, de lømler..... *S*
Men ja, sødmen er en vane. Jeg er fx vild med en smule rosiner på min,
ellers temmeligt sunde grøntsagssalat, fordi det giver det det strejf
af sødme, midt mellem alle de andre smagsoplevelser, jeg dyrker at
komme i salaten. Og mad må gerne være en oplevelse, selv om den er
hammersund.

Fra : Tine Hallen

Dato : 30-07-01 19:34

Hej med jer!
Letigen indeholder COFFEIN og EFEDRIN!
De virker, men kan give: svimmelhed,hovedpine,kvalme,opkastninger,rysten
,søvnløshed osv. Som I kan se er bivirkningerne mange, (kan være). Der er
kun en ting, der virker og det er:: kostomlægning og motion!!Håber det
lykkes for dig!
Tine
Rikke og Per <NOSPAMperikke@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20i87.213$k57.22376@news.get2net.dk...