Fjerne brændeovn
Fra : Larsen

Dato : 24-01-09 23:36

Vi har en stor brændeovn som vi ikke rigtigt bruger, den fylder en del i
hjørnet af stuen.
Hvis sådan en skal fjernes, hvem får man bedst til det, mht. skorsten, tag
osv?

Larsen

Fra : -=JF=-

Dato : 24-01-09 23:45

Larsen skrev:

> Hvis sådan en skal fjernes, hvem får man bedst til det, mht. skorsten,
> tag osv?

Jeg kunne forestille mig at en murer vil kunne klare det.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : CC

Dato : 25-01-09 03:52

"Larsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> hjørnet af stuen.
> Hvis sådan en skal fjernes, hvem får man bedst til det, mht. skorsten, tag

Hvis det er en muret skorsten, så vil jeg som JF forslår, få fat en en mure.
Hvis det er en stålskorsten igennem et tegltag, så vil jeg også anbefale en
mure.
Hvis det er en stålskorsten igennem et tag af tagplader fx. eternit, så vil
jeg anbefale en tømre

Fra : Larsen

Dato : 25-01-09 11:37

Ja, jeg burde jo have skrevet at det er en stålskorsten, og eternitplader.
Tak for svarene.

Larsen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-01-09 11:46

"Larsen" <jb_larsen@remove_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjørnet af stuen.
> Hvis sådan en skal fjernes, hvem får man bedst til det, mht. skorsten, tag

Hvorfor ikke gøre det selv?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-01-09 15:09

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> "Larsen" <jb_larsen@remove_hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ikke gøre det selv?

Det er også mit forslag, men man skal være opmærksom på, at en skorsten kan
være med som en bærende del i et hus.
Mvh Aksel.

Fra : Rene Efternavn

Dato : 25-01-09 15:24

Aksel Pedersen <akselp@hotmail.com> skrev:

(SNIP)

(...)men man skal
>være opmærksom på, at en skorsten kan
>være med som en bærende del i et hus.
>Mvh Aksel.

Jeg tvivler stærkt på at en stålskorsten indgår som bærende
konstruktion.
Men bortset fra det, grunden til at få en håndværker til at gøre
det kunne jo bunde i en erkendelse af at man ikke selv besidder
de fornødne evner til at gøre det på forsvarlig vis.
Det kræver sin mand at erkende den slags, og jeg har fuld
respekt for folk som kan det.

Rene
(som sommetider ikke har denne evne.....)