Sådan, godt gået Volvo.....
Fra : Brian Sørup

Dato : 23-01-09 23:02

VOLVO'ER HAR FÅ FEJL
Volvo har færrest fejl i Applus+ Bilsyns nye synsstatistik, der omfatter
500.000 bilsyn foretaget i 2008. Asiatiske bilmærker glider ud af top 10
sammenlignet med i 2007. Volvo er det bilmærke med færrest fejl. Det er
resultatet af Applus+ Bilsyns netop offentliggjorte synsstatistik for
2008, som bygger på godt 500.000 bilsyn fra hele landet.
<http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2549&cid=newsletter4>
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-01-09 23:06

On Fri, 23 Jan 2009 23:02:19 +0100, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

> [...]
>resultatet af Applus+ Bilsyns netop offentliggjorte synsstatistik for
>2008, som bygger på godt 500.000 bilsyn fra hele landet.

Du glemmer at fortælle det kun er på næsten nye biler det gælder )
På de "gamle" er det stadig ikke helt godt - og når Valo-biler siges
at holde over 20 år må ejerne være tålmodige eller have en god
tegnebog ))

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-01-09 23:30

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> På de "gamle" er det stadig ikke helt godt - og når Valo-biler siges
> at holde over 20 år må ejerne være tålmodige eller have en god

Det ved jeg nu ikke... min gamle Völle fra 1998 har ikke været plaget af
fejl de 3½ år jeg har haft den, du kan få listen over de ting jeg har
lavet, og hvad det har kostet, her :
Skiftet pakdåse ved knastføler 100,-
Tændrør + kabler + rotor + dæksel - 1000,-
Tandrem, strammerulle og medløberrulle, vandpumpe(præventivt) - 2000,-
Forreste bærearme + styrekugler - 1500,-
Forhjulslejer + termostat - 1875,-
Køler - 1850,-

Det giver 8325,- på 3,5 år eller ~2375/år til rep. af en 11 år gammel
skærgårdstraktor.
Priserne er kun for stumper, jeg skruer selv.....
Dertil kommer alm. service så som, olieskift, luftfilter,
brændstoffilter, bremser.

Bilen har d.d kørt 160582 Miles, eller 258376Km
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 23:42

"Brian Sørup" skriver:

> Det giver 8325,- på 3,5 år eller ~2375/år til rep. af en 11 år gammel
> skærgårdstraktor.

Pyha, du bliver da nærmest ruineret.

Da jeg skiftede golfen den forrige ud, var den 8 år gammel og havde
gennem 7 år kostet mig en lyskontakt, en lydpotte bag og en ABS føler
til et baghjul. Derudover kom så service på bilen.

Den havde selvfølgelig også kun gået kanpt 180kkm

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : N/A

Dato : 25-01-09 08:51

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 02:29

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> På de "gamle" er det stadig ikke helt godt - og når Valo-biler siges
> at holde over 20 år må ejerne være tålmodige eller have en god
> tegnebog ))

Du har helt ret, for at køre Völle, skal tegnebogen være solid.

Har lige været til 320.000 km eftersyn.

Pris med tandtremme: 17.181,63 kr.

Jeg kører Mercedes ved næste udskiftning, da Volvo slet ikke kan leve op til
dette prisniveau ..!

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-09 09:33

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Pris med tandtremme: 17.181,63 kr.
>
> Jeg kører Mercedes ved næste udskiftning, da Volvo slet ikke kan leve op
> til dette prisniveau ..!

Nej, Mercedes er overraskende "billig" med visse sliddele. Til gengæld er
der så også stumper indimellem, som koster liiiiige vel til den forkerte
side.

Men intet at regne i forhold til f.eks. Chrysler! *Gyyyys*

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 13:47

KLIP

> Nej, Mercedes er overraskende "billig" med visse sliddele. Til gengæld er
> der så også stumper indimellem, som koster liiiiige vel til den forkerte
> side.

Anskaffelsesprisen for en Mercedes Benz i samme størrelse som S80, er stort
set ens.

Jeg er rent til grin i omgangskredsen af de som kører Mercedes.

De kender intet til sådanne vanvittige værkstedspriser ved alm. vedligehold.

Jeg er enig i at visse sliddele til MB koster spidsen af en jetjager, men
det det gør de også til en S80.

Jeg tror blot ikke, de samme sliddele er er lige elendige hos MB som ved
Volvo !

Volvo kan gå hen og få det endog meget svært i disse tider og årerne
fremover, hvor man vil se nøje på omkostningerne (i "bilafdelingen")

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-09 18:05

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er rent til grin i omgangskredsen af de som kører Mercedes.
>
> De kender intet til sådanne vanvittige værkstedspriser ved alm.
> vedligehold.

Nej, min personlige erfaring er også, at det generelt er noget godt kram,
samt at priserne ikke er så vanvittige.
Men du må jo give et praj, når den tid kommer. )

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 18:08

KLIP

> Men du må jo give et praj, når den tid kommer. )

Jep, dog skal jeg lige have noget for eftersynspengene...

De svarer rundt regnet til, hvad min svigerdatter giver i afdrag på hendes
Chevrolet Kalos om året..))

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-01-09 13:58

> [...]
>
> Pris med tandtremme: 17.181,63 kr.
>
> Jeg kører Mercedes ved næste udskiftning, da Volvo slet ikke kan leve op

Hvad indgik der i service ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:10

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad indgik der i service ?

Absolut intet ud over det, der normalt går til et serviceeftersyn samt
tandremsskrift...ikke en gang en ny gearkasse..

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-01-09 15:16

> [...]
>
> Absolut intet ud over det, der normalt går til et serviceeftersyn samt
> tandremsskrift...ikke en gang en ny gearkasse..

Okay ! , ingen bremsedele el.lign ?

Volvo er skrappe med værkstedspriser - de ville have 5500,- for
tandremsskift på min, jeg bestilte de org. dele hos www.spareparts.dk og
skiftede selv.
Jeg skiftede tandrem og vandpumpe på 4½ time og tjente således omkring
450,-/time - efter skat vel at mærke.....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:22

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay ! , ingen bremsedele el.lign ?

Nope (Jeg kører med Bremboskiver og specielle klodser hertil som jeg selv
henter i Holland), det var et rent eftersyn samt tandremsskift.

> [...]
> Jeg skiftede tandrem og vandpumpe på 4½ time og tjente således omkring
> 450,-/time - efter skat vel at mærke.....

Jeg har ikke rodet med biler siden jeg var en ung mand..

Som et kuriosum, så lød den oprindelige regning på 20.000 kr. minus et par
pakker cigaretter og tyggegummi.

Aldrig har jeg været så ophidset før og det samtid, da jeg havde i
hukommelse at konens ønske om et barksensor, havde koste i omegnen af
8.000,- kr. .... originalt monteret...;-(

mvh/Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-01-09 14:14

> [...]
>
> Pris med tandtremme: 17.181,63 kr.
>
> Jeg kører Mercedes ved næste udskiftning, da Volvo slet ikke kan leve op

Du skal begynde at prutte om prisen på service, præcis som du gør hvis du
køber bil.
Man tager ikke bare det første tilbud man bliver præsenteret for.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:12

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du skal begynde at prutte om prisen på service, præcis som du gør hvis du
> køber bil.

Man kan ikke prutte om et fastprissystem !

> Man tager ikke bare det første tilbud man bliver præsenteret for.

Det er også slut.

2 stk. Volvo bliver nu serviceret i Flensborg for eftertiden.

Senere bliver de udskiftet til 2 stk. Mercedes Benz.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 15:17

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke prutte om et fastprissystem !

He he...

> 2 stk. Volvo bliver nu serviceret i Flensborg for eftertiden.

Jep - og så lidt "flydende" med hjem

> Senere bliver de udskiftet til 2 stk. Mercedes Benz.

Må vi høre, hvilke modeller man funderer på?

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:24

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Må vi høre, hvilke modeller man funderer på?

'En selv vil kigge på C-klassen gerne med benzin, 272 Hk. og naturligvis
tomatgear.

Jeg er gået bort fra AMG. Jeg kører ikke så meget i udlandet mere..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 15:29

> 'En selv vil kigge på C-klassen gerne med benzin, 272 Hk. og naturligvis
> tomatgear.

Kender een, der lige har afhændet sin E350 med samme motor. Den var han ret
glad for, idet bilen er hurtig, komfortabel (bilen havde ALT i udstyr) samt
tilmed økonomisk - den kørte ca 11 km/l. Nu har han så købt sig en BMW 535d
og ikke til at skyde igennem. Som han siger - den 535d skulle han have købt
sig forlængst -> lynhurtig motorvejsexpress, unschlagbar i
mellemaccelerationerne.

> Jeg er gået bort fra AMG. Jeg kører ikke så meget i udlandet mere..

He he - men du har jo stadig interessen. En tidligere kunde i DK har netop
købt sig en MB SL 60 AMG - der findes blot 300 stk in the world...

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:37

> [...]

> BMW 535d og ikke til at skyde igennem. Som han siger - den 535d skulle han
> have købt sig forlængst -> lynhurtig motorvejsexpress, unschlagbar i

Jeg har prøvet en 535d hos vor lokale racerkørerbilsælger.

Den siger mig nada...må jeg desværre indrømme, men ellers et udmærket
kørertøj.

> He he - men du har jo stadig interessen. En tidligere kunde i DK har netop
> købt sig en MB SL 60 AMG - der findes blot 300 stk in the world...

Jow, men i disse nye tider, skal man passe på, hvad man signalerer..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 15:42

> [...]

> Jeg har prøvet en 535d hos vor lokale racerkørerbilsælger.
> Den siger mig nada...må jeg desværre indrømme, men ellers et udmærket

OK, har jeg så ikke hørt før. Jeg har ikke prøvet een (gider ikke køre rundt
mere), men junior har, og han er vildt begejstret.

> Jow, men i disse nye tider, skal man passe på, hvad man signalerer..

Absolut -

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-01-09 15:30

> [...]
>
> KLIP

> 'En selv vil kigge på C-klassen gerne med benzin, 272 Hk. og naturligvis

Vil det sige du mener C-klassen og S80 er samme klasse ?

Jeg vil mene at C-klasse / S60 , og E-klasse / S80 er det korrekte match.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:40

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vil det sige du mener C-klassen og S80 er samme klasse ?
>
> Jeg vil mene at C-klasse / S60 , og E-klasse / S80 er det korrekte match.

Sådan er vi så forskellige.

En ting er i hvert fald sikkert, Volvo når ikke MB til sokkeholderne, når
det gælder udstråling af soliditet....mere.

Volvo tror det eller også *vil* de gerne tro det.

Jeg ser mærket som uddøende grundet deres vildfarne prissætning hele vejen
igennem og det kan nye alt for dyre bilhuse ikke rette op på..

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-01-09 15:54

> [...]

> Jeg ser mærket som uddøende grundet deres vildfarne prissætning hele vejen
> igennem og det kan nye alt for dyre bilhuse ikke rette op på..

Det er ikke kun hos Volvo de nye forchromede bilhuse giver huller i
likviditeten.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:59

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ikke kun hos Volvo de nye forchromede bilhuse giver huller i
> likviditeten.....

Bare de ikke lader deres blærerøvsbegrundede griskhed skinne igennem i nogen
af deres prissætninger, så er det fint med mig.....

PS: Økonomer eller *bogholdere* som jeg ynder at kalde dem, kan ikke *drive*
virksomhed, men blot købe og sælge sig til vækst. For dem er er *organisk
vækst* blot et (fancy) ord, hvor det hele så blot handler om at få den
"prestigebetonede og succesvisende" Audi A6 !

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-09 23:04

BJ skriver:

> [...]
> vækst* blot et (fancy) ord, hvor det hele så blot handler om at få den
> "prestigebetonede og succesvisende" Audi A6 !

Mage til kedelig slæde skal man da lede længe efter.....

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 08:52

> Mage til kedelig slæde skal man da lede længe efter.....

Ah den er da okay med V8

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 08:56

Mogens skriver:

> Ah den er da okay med V8

Køremæssigt, måske, men udseendet er jævnt kedeligt. Forenden er fin
nok, men bagenden af en avant ligner jo nærmest at den er træt.

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 09:00

> Køremæssigt, måske, men udseendet er jævnt kedeligt. Forenden er fin
> nok, men bagenden af en avant ligner jo nærmest at den er træt.

Smag og behag er forskellig - de fleste jeg kender fremhæver netop Avantens
bagende som værende helt kanon. Især diodebaglygterne tænder folk...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 09:06

Mogens skriver:

> Smag og behag er forskellig

Heldigvis.

> de fleste jeg kender fremhæver netop Avantens
> bagende som værende helt kanon. Især diodebaglygterne tænder folk...

Bagenden ser ud til at den hænger nedad og er alt for stor og kluntet
til resten af bilen. Diodebaglygter er blot til at genere dem bagved med
sit blinkeri. De har da heldigvis undladt at bruge det skrammel på den
ny Golf. Jeg får flip at sådan nogle blinkende lygter.

http://www.automedia.com/NewCarBuyersGuide2008/photos/2008/Audi/A6%20Avant/Wagon/2008_Audi_A6_ext_1.jpg

Konenes svoger har sådan en - men har er jo også "bogholder" (revisor).

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 09:57

> http://www.automedia.com/NewCarBuyersGuide2008/photos/2008/Audi/A6%20Avant/Wagon/2008_Audi_A6_ext_1.jpg

JA der er et styk vej op til en BMW Touring :)

> Konenes svoger har sådan en - men har er jo også "bogholder" (revisor).

Konens svoger?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 10:19

Mogens skriver:

> Konens svoger?

Konens, søsters mand....

Konens søster har en "Fuckus"

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 10:25

> Konens, søsters mand....
>
> Konens søster har en "Fuckus"

Øøøhhhh...fisk!?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 10:27

"Henrik B." skriver:

> Øøøhhhh...fisk!?

Fårdwoun.....

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 10:50

> Fårdwoun.....

Sæ'fø'li'.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 10:23

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Konens svoger?

Konens søsters mand...! )

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 10:34

> Konens søsters mand...!

Jep, og det er også Klaus' svoger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 10:42

Mogens skriver:

> Jep, og det er også Klaus' svoger

Det er min søsters mand....

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 10:51

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, og det er også Klaus' svoger

Forstår nu godt at Klaus ikke vil familierelateres til manden - han kører jo
Eque Ekvipage.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-09 10:53

"Henrik B." skriver:

> Forstår nu godt at Klaus ikke vil familierelateres til manden - han kører jo
> Eque Ekvipage.

Kun når konen har nuppet Audien.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-09 10:24

> Smag og behag er forskellig - de fleste jeg kender fremhæver netop
> Avantens bagende som værende helt kanon. Især diodebaglygterne tænder
> folk...

Tjah, så'n har jeg det...

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 10:33

> Tjah, så'n har jeg det...

Same to me :)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-01-09 17:15

> Man kan ikke prutte om et fastprissystem !

Jo, kan nævne et eksempel. Den ene uge vil Volvo have ca. 6500 for et
tandremsskift på en S70, 2 uger efter kan man få samme opgave lavet for ca.
4000 kr. Så priserne er ikke mere faste end den kan justeres.
Men man skal selvfølgelig indgå prisaftalen før man får lavet opgaven.

> Det er også slut.
>
> 2 stk. Volvo bliver nu serviceret i Flensborg for eftertiden.
>
> Senere bliver de udskiftet til 2 stk. Mercedes Benz.

Det er nok bedste mulighed. Gider forhandleren, man får tilbud på opgaven af
ikke lytte, så finder man en anden. Fik selv et tilbud på 17.000 for skift
af fordanmper i mit klimaanlæg, sagde det var helt i hampen, da samme
opgaven koster ca. 8500 Skr i Sverige. Den loakle Volvo biks, kunne ikke se
det mærkelige i det. Endte dog med jeg lavede det selv for ca. 3000 kr i
dele og en større arbejdsindsats.

Hvis værkstede er fyldt op af fuldprisunder kan man måske ikke prutte, men
det ændrer sig i disse tider.

En anden ting jeg har bemærket. Hvis du kigger hos Volvo i Sverige har de
Nice Price på service på ældre modeller, dvs. kraftigt reducerede priser på
timer og reservedele. Noget lignende kan jeg se eks. MLA kører med på BMW,
Porsche og hvad han nu ellers laver, 20-40% nedsat timepris hvis bilen er
over 4 år gammel.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 17:20

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> på timer og reservedele. Noget lignende kan jeg se eks. MLA kører med på
> BMW, Porsche og hvad han nu ellers laver, 20-40% nedsat timepris hvis

Jeg har i hvert fald fået en opgave i så henseende.

Min S80 passer da også fint ind i kategorien på en ældre model.

Den fylder 10 år den 2. januar 2009.....så jeg har ikke belastet miljøet
og CO2-udslippet med 3 nye biler i den periode..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 14:54

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret, for at køre Völle, skal tegnebogen være solid.

Nu er der jo rimelig forskel på, om du kører i den nedre kategori C30 eller
det modsatte S80. De store modeller er altid dyrere i vedligehold/service
end de små - gså hos Mercedes.

> Har lige været til 320.000 km eftersyn.

Den skal da vist snart skiftes ud?

> Pris med tandtremme: 17.181,63 kr.

Vil jeg gerne tro...

> Jeg kører Mercedes ved næste udskiftning, da Volvo slet ikke kan leve op
> til dette prisniveau ..!

Nej en Mercedes har ofte kæde, og når den springer, er det HELT andre
priser, der er tale om.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 15:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej en Mercedes har ofte kæde, og når den springer, er det HELT andre
> priser, der er tale om.

Det vil jeg godt tro.

Når en tandremmene til min S80 springer, så koster en ny short block i
omegnen af 100.000 kr. i alt og det er da fundet for de penge.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-09 18:11

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Når en tandremmene til min S80 springer, så koster en ny short block i
> omegnen af 100.000 kr. i alt og det er da fundet for de penge.

Uhf! Det kan med 250% sikkerhed gøres billigere!

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 18:16

KLIP

> Uhf! Det kan med 250% sikkerhed gøres billigere!

Det er der slet ingen tvivl om, men så bliver det ikke hos et autoriseret
Volvo-bilhus i Danmark.

(Det er vel derfor de tager spidsen af jetjager for udskiftningen, man er jo
ræd for lortet knækker..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-09 18:52

> Det er der slet ingen tvivl om, men så bliver det ikke hos et autoriseret
> Volvo-bilhus i Danmark.

Godt der ikke er så langt til Sverige. )

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-09 16:20

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Nej en Mercedes har ofte kæde, og når den springer, er det HELT andre
>priser, der er tale om.

Måske , måske - men har du overhovedet nogensinde hørt om nogen, hvor
kæden .... øehhh, det rigtige ord må vel være: er hoppet af ?

Om det er en rem, eller en kæde, der driver værket - betyder vist ikke
meget for omfanget af skaderne

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 16:27

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Måske , måske - men har du overhovedet nogensinde hørt om nogen, hvor
> kæden .... øehhh, det rigtige ord må vel være: er hoppet af ?

Jep - de 24 ventilede maskiner er ømme på det punkt, Jan S
F.eks. 300E-24 / E320

> Om det er en rem, eller en kæde, der driver værket - betyder vist ikke
> meget for omfanget af skaderne

Kender ikke "prisen"

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-09 18:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Nej en Mercedes har ofte kæde, og når den springer, er det HELT andre
> priser, der er tale om.

Kæde der springer?
Hmmm, i de 25 år jeg har været i Saab-kredse, har jeg aldrig hørt om en
sprungen kæde! Ja, tiltagende støj, og slidte tandhjul og kæsestrammere, men
aldrig sprungne kæder. Saab havde problemer med dårlige kædehjul på
balanceakslerne på 2,3-motoren i årene '89 - '92, men det betød intet for
kæderne, hverken til knast- eller balanceaksler.

Jeg vil da for sjov skyld høre på værkstedet i morgen, hvordan MB har det
med kæderne, men jeg tvivler på problemer...

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 18:20

> men jeg tvivler på problemer...

Jeg ville have været overrasket over det modsatte :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 23:22

"Brian Sørup" skriver:

> Volvo er det bilmærke med færrest fejl.

På 4 år gamlle biler. Men det er sku med at komme af med dem, inden de
bliver 6 år gamle. Der er V70 på 21. pladsen, S40 på 26. plads og S60 på
35. pladsen.

Tal er taknemlige....

Fra : .J.S...

Dato : 23-01-09 23:56

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> resultatet af Applus+ Bilsyns netop offentliggjorte synsstatistik for
> 2008, som bygger på godt 500.000 bilsyn fra hele landet.

jow jow, men det er jo ikke vejservice eller en liste over hvor mange gange
ejerne skulle på værksted.
Fejl ved syn siger måske mere om ejerne end bilen ?
Nyere Voller ejes af folk med røven fuld af penge som blot siger til
værkstedet at tingene skal laves, hvor koreabiler mere er en discount
vare....

mvh/JS

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 23-01-09 16:44

On 23 Jan., 23:42, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> til et baghjul. Derudover kom så service på bilen.
>
> Den havde selvfølgelig også kun gået kanpt 180kkm

Hvor mange gange sku den så forbi VW forhandleren som ny inden at den
var færdigsamlet?

Benny

Fra : N/A

Dato : 25-01-09 08:51

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-09 08:49

hojvaelde@gmail.com skriver:

0

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 21:38

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> VOLVO'ER HAR FÅ FEJL

Ja, prisen fejler ikke noget: '05 S60 R, 300 hk, 29.000 km og alt i udstyr
til 19.880 euro (op til 3 års brugtvognsgaranti oven i købet),
www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lpckvbv2qxve

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 21:47

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, prisen fejler ikke noget: '05 S60 R, 300 hk, 29.000 km og alt i udstyr
> til 19.880 euro (op til 3 års brugtvognsgaranti oven i købet),
> www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lpckvbv2qxve

Nu står der *mulighed for*, så jeg tror du skal betale for en sådan ekstra
garanti.

Desuden er det i Tyskland, så mon det kan overføres til Danmark ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 21:58

> Nu står der *mulighed for*, så jeg tror du skal betale for en sådan ekstra
> garanti.

På forhandlerens web står der, den er inkl.
www.car-copy.com/carcopy/show2.php?CSI=bagdced7ebut2ncc5grfq40r2u1cji97¶m=NTQxMTU3MDA0Mz1saWF0ZWQ7MD1zb3A7az1zcnA7MDE9cm9mIzgyMGFhNTY=

> Desuden er det i Tyskland, så mon det kan overføres til Danmark ?

Tja' - det er nok tvivlsomt...

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 22:03

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> På forhandlerens web står der, den er inkl.
> www.car-copy.com/carcopy/show2.php?CSI=bagdced7ebut2ncc5grfq40r2u1cji97¶m=NTQxMTU3MDA0Mz1saWF0ZWQ7MD1zb3A7az1zcnA7MDE9cm9mIzgyMGFhNTY=

Jeg kan ikke se åremålet på den opgivne brugtvognsgarant ?

Mon ikke den medfølgende brugtvognsgaranti blot en den tyske lovbefalede ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 22:05

> Jeg kan ikke se åremålet på den opgivne brugtvognsgarant ?

Nej, der er lidt divergerende oplysninger, må man sige

> Mon ikke den medfølgende brugtvognsgaranti blot en den tyske lovbefalede ?

Hvor lamg er mon den - ved du det?

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 22:15

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor lamg er mon den - ved du det?

Jeg havde på fornemmelse, du ville spørge..

Nej, det ved jeg ikke, men den er næppe 3 år.

Jeg har fundet dette, dog uden paragrafhenvisning:

"Zu einer Garantie ist er nicht verpflichtet, kann dafür also auch einen
Aufpreis verlangen. Sofern es sich aber um einen Verbrauchsgüterkauf handelt
(Kunde ist Verbraucher, nutzt den Wagen für private Zwecke) ist er an eine
Gewährleistung von mindestens einem Jahr gebunden, die auch nicht
vertraglich abbedungen werden kann, und haftet daraus auch für Mängel am
Fahrzeug."

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 22:22

> [...]

> vertraglich abbedungen werden kann, und haftet daraus auch für Mängel am

Som jeg læser og forstår det:

I Tyskland er som i Danmark ved et forbrugerkøb reklamationsret og ikke
garanti.

En garanti kan tilkøbes som så skal stille forbrugeren væsentlig bedre end
reklamationsretten.

Den tyske reklamationsret ser ud til at være 1 år.

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 22:32

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Så fandt jeg det og desuden også for andre EU-lande.

Den tyske ligner vores til forveksling:

http://www.vz-berlin.de/mediabig/24742A.pdf

Så læren må være, også de tyske brugtvognsforhandlere har meget at lære
omkring annoncering og forbrugerrettigheder..

mvh/Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-01-09 15:35

On Sat, 24 Jan 2009 21:05:23 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, der er lidt divergerende oplysninger, må man sige

>Hvor lamg er mon den - ved du det?

Som i DK er der 2 år reklamationsret - der er her tale om en EU-regel.
Dog kan man i DE ved brugtbilkøb fravige denne regel og kun give 1 års
reklamationsret.

Fly

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-01-09 14:48

On 24 Jan., 08:48, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> hojvae...@gmail.com skriver:

> 0

Imponerende. Min families 2 Passater (købt nye til over 400 kkr stk)
skulle ellers forbi VW en del gange (for til sidst at blive opgivet ef
den lokale forhandler). En lokal std. mekker fik det til at virke til
sidst.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-09 23:00

hojvaelde@gmail.com skriver:

> Imponerende.

Well den nuværende har da også en løs forbindelse i bagklappen, ellers
ikke noget der over de 90kkm jeg har haft den.

> [...]
> skulle ellers forbi VW en del gange (for til sidst at blive opgivet ef
> den lokale forhandler). En lokal std. mekker fik det til at virke til

Hvad siger det mest om, bilens kvalitet, eller størstedelen af VW's
autoriserede værksteder?

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 08:51

> Hvad siger det mest om, bilens kvalitet, eller størstedelen af VW's
> autoriserede værksteder?

Begge dele - nuvel, jeg finder min VAG skruet rimelig godt sammen :)

Fra : N/A

Dato : 25-01-09 08:51

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-09 12:14

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> VOLVO'ER HAR FÅ FEJL
> Volvo har færrest fejl i Applus+ Bilsyns nye synsstatistik, der omfatter

"Topplaceringerne tilhører i 2008 - udover Volvo - modeller som Audi A 6 og
Audi A 3, Ford Mondeo, Ford C-Max"

2 Forder..,o)
OG Ford ejer Volvo.
Så det er en god dag: