Jyskerne har det godt......sådan da.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 13:42

I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.

Der er godt nok god plads.

Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

OK, det er jo ikke paradis alt sammen.

Der er godt nok mange vindmøller! Findes der en tønde land ubebygget
grund, så ligger der vindmølledele der, hvis de ikke er ude at køre
med særtransporter.

Og de satans bønder!!!

Kører rundt til hvad som helst iført John Deere og gummivogn.
Gerne lange stræk, der ikke rigtigt har noget med kørsel fra gård til
mark at gøre.

Det kunne have noget med farvet billig brændstof at gøre.

Iøvrigt kan jeg bekræfte en kendt fordom om Jylland. Det er helt
korrekt når der tales om det mørke Jylland. Det er så mørkt, at en GPS
med de sidste nye opdateringer ikke engang kan finde rundt derovre.

Men det er den landsdel hvor det er nemmest at opgive et korrekt
ankomsttidspunkt, uden at skulle tage forbehold for alle mulige
trafikale hindringer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 05:49

On Jan 23, 1:42 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.
>
> Der er godt nok god plads.
>
> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

Ahhh.
Forskellen er nok mere at når der endelig kommer en ulykke på
motorvejen så kommer køen der lynhurtigt da vores march hastighed
morgen og eftermiddag typisk er omkring 110-130 km/t

> Der er godt nok mange vindmøller! Findes der en tønde land ubebygget
> grund, så ligger der vindmølledele der, hvis de ikke er ude at køre
> med særtransporter.

Ja, ufatteligt at de SKAL køres i myldretiden.

> Og de satans bønder!!!
>
> Kører rundt til hvad som helst iført John Deere og gummivogn.
> Gerne lange stræk, der ikke rigtigt har noget med kørsel fra gård til
> mark at gøre.

Det er fordi der er så store afstande mellem vores jordbesiddelser

> Det kunne have noget med farvet billig brændstof at gøre.

Intet, absolut intet, og sig det ikke til nogen...................

Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 13:59

On Fri, 23 Jan 2009 04:49:02 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>motorvejen så kommer køen der lynhurtigt da vores march hastighed
>morgen og eftermiddag typisk er omkring 110-130 km/t

Det kan der ingen steder gøres noget ved. Er der en ulykke, så er der
en kø. Uanset hvor i verden man befinder sig.

>--

>Ja, ufatteligt at de SKAL køres i myldretiden.

>--

Den myldretid der ikke eksisterer. Men du mener nok på det
tidspunkt du skal til og fra arbejde.

>-

>Det er fordi der er så store afstande mellem vores jordbesiddelser

>--

Jaja.

>--

>Intet, absolut intet, og sig det ikke til nogen...................

>--

Det kunne aldrig falde mig ind. Har man fundet en god fidus, skal man
holde den for sig selv.

Å de' er ikk' engång løwn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-01-09 14:55

Fri, 23 Jan 2009 13:58:40 +0100, skrev Folmer Rasmussen, på 74 linier,
i <cffjn41hkaip3aq1idu1oov5i64p8tirk3@4ax.com>, :

>Den myldretid der ikke eksisterer. Men du mener nok på det
>tidspunkt du skal til og fra arbejde.

Pjat nogle af landets mest trafikerede 2 spors veje er i Jylland.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-01-09 21:48

Karsten Andersen skrev:
> Fri, 23 Jan 2009 13:58:40 +0100, skrev Folmer Rasmussen, på 74 linier,
> i <cffjn41hkaip3aq1idu1oov5i64p8tirk3@4ax.com>, :

> Pjat nogle af landets mest trafikerede 2 spors veje er i Jylland.

Tror kun Folmer har motorvejene i sin GPS.

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-09 17:11

> Den myldretid der ikke eksisterer. Men du mener nok på det
> tidspunkt du skal til og fra arbejde.

Når 57km tager 65-70min så er der dømt mylder ... Det samme når man ikke
kan holde 80 (i snit) på landevejene ...

--
/A Midtjyde men arbejdsramt i kbh og har også boet 6år fast i kbh så kender
godt foskellen i de trafikale forhold.

Fra : Klaus G.

Dato : 23-01-09 14:02

> Der er godt nok god plads.
Ja, det er satme gur!

> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.
Jow, der er lidt hver morgen kl ~8 og eftermiddag kl ~16 ca. :)

> OK, det er jo ikke paradis alt sammen.
Nånå :)

> Der er godt nok mange vindmøller! Findes der en tønde land ubebygget
> grund, så ligger der vindmølledele der, hvis de ikke er ude at køre
> med særtransporter.
Ja, de særtransporter burde kun køre fra 18 til 06 om morgen. Så laver de
ikke så meget kø...

> [...]
> mark at gøre.
>
> Det kunne have noget med farvet billig brændstof at gøre.
Så mange traktorere er der heller ikke... Vent bare til der snart skal køres
gylle ud!!

> Iøvrigt kan jeg bekræfte en kendt fordom om Jylland. Det er helt
> korrekt når der tales om det mørke Jylland. Det er så mørkt, at en GPS
> med de sidste nye opdateringer ikke engang kan finde rundt derovre.

Det er rigtigt. Der er poppet en del omfartsveje op, samt en pokkers masse
ubrugelige rundkørsler. Men bruger man sin sunde fornuft, så går det alt
sammen :D

> Men det er den landsdel hvor det er nemmest at opgive et korrekt
> ankomsttidspunkt, uden at skulle tage forbehold for alle mulige
> trafikale hindringer.
Jeps, man behøvre faktisk slet ikke automatgear i jylland, det er bare i
højste gear og så skal der ikke røres mere ved det! Eller, sådan var det
inden alle de rundkørsler. Nu skal man lige ned i 3. eller 4. gear for at
komme gennem dem.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:01

On Fri, 23 Jan 2009 14:01:31 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ubrugelige rundkørsler. Men bruger man sin sunde fornuft, så går det alt

Jaja, vist går det.

> [...]

>inden alle de rundkørsler. Nu skal man lige ned i 3. eller 4. gear for at

Du har helt ret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 14:17

"Folmer Rasmussen" skrev

> I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.

Det er da også på tide med en tur til Hovedlandet :)

> Der er godt nok god plads.
> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

Du har ikke været på Vejlefjord endnu?

> Der er godt nok mange vindmøller! Findes der en tønde land ubebygget
> grund, så ligger der vindmølledele der, hvis de ikke er ude at køre
> med særtransporter.

Nogen skal jo holde gang i Danmark :)

> Og de satans bønder!!!
>
> Kører rundt til hvad som helst iført John Deere og gummivogn.
> Gerne lange stræk, der ikke rigtigt har noget med kørsel fra gård til
> mark at gøre.

Du skal være glad for at du ikke futterede nede på Lolland da roekørslen var
på sit højeste

> Iøvrigt kan jeg bekræfte en kendt fordom om Jylland. Det er helt
> korrekt når der tales om det mørke Jylland. Det er så mørkt, at en GPS
> med de sidste nye opdateringer ikke engang kan finde rundt derovre.

Du skal have fat i et kort over Danmark ikke Sverige :)

- Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:05

On Fri, 23 Jan 2009 14:17:10 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>Det er da også på tide med en tur til Hovedlandet :)

>--

Intet skal være uprøvet.

>--

>Du har ikke været på Vejlefjord endnu?

>--

Har du været i Storkøbenhavn?

>--

>Nogen skal jo holde gang i Danmark :)

>--

Der må findes andre metoder.

>--

>Du skal være glad for at du ikke futterede nede på Lolland da roekørslen var
>på sit højeste

>--

Jeg har været nede hos roekuleklapperne!

Hvilken færge tror du vi anvender, når vi skal til Polen?

>--

>Du skal have fat i et kort over Danmark ikke Sverige :)

>--

Det er beklageligvis ikke tilstrækkeligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 16:57

Peter Lykkegaard skriver:

> Du skal være glad for at du ikke futterede nede på Lolland da roekørslen var
> på sit højeste

Da roekørslen var på sit højeste var det kun en brøkdel af trafikken der
var på vejen - resten klaredes på jernbane....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 17:07

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Da roekørslen var på sit højeste var det kun en brøkdel af trafikken der
> var på vejen - resten klaredes på jernbane....

Der var altså lagt jernbanespor ud til hver eneste roemark?
Nahh roerne blev vel transporteret fra marken og til banen

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 17:25

Peter Lykkegaard skriver:

> Der var altså lagt jernbanespor ud til hver eneste roemark?

Omtrent.

> Nahh roerne blev vel transporteret fra marken og til banen

Banen var ført ud til marken.....

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 14:18

Folmer Rasmussen skrev:
> I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.

á Ølgod og omegn!?

> Der er godt nok god plads.
> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

"Overhovedet" er et tungt ord som mange der sidder på indfaldsvejen til
sikkert alle østkystbyer i rushhour ikke vil kunne bifalde :-|

> [...]
> Kører rundt til hvad som helst iført John Deere og gummivogn.
> Gerne lange stræk, der ikke rigtigt har noget med kørsel fra gård til

Det ér jo Ølgod og omkringliggende mørke(!) Jylland at du taler om :-|
Kig lidt på kortet: der er altså også byer af en vis størrelse i Jylland
og dém tager du vist ikke i ed hér :-|

> Iøvrigt kan jeg bekræfte en kendt fordom om Jylland. Det er helt
> korrekt når der tales om det mørke Jylland. Det er så mørkt, at en GPS
> med de sidste nye opdateringer ikke engang kan finde rundt derovre.

Det skulleda lige være fordi der er blevet etableret nye veje, og dét er
ikek hvad der sker mest af derude :-|
GPS'en virker fint, ellers havde pløjekalene ingen gadget at trække
streger i mulden efter

> Men det er den landsdel hvor det er nemmest at opgive et korrekt
> ankomsttidspunkt, uden at skulle tage forbehold for alle mulige
> trafikale hindringer.

Andet end at forlyset springer så man ikke kan finde frem i "mørket"

Jeg er forøvrigt glad på dine vegne over at du tilsyneladende virkeligt
får udvidet dine horisonter!

--
Armand.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:00

On Fri, 23 Jan 2009 14:18:14 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>á Ølgod og omegn!?

>--

Hvis Skjern kan snige sig ind under omegnen af Ølgod, så var jeg der i
går.

>--

>"Overhovedet" er et tungt ord som mange der sidder på indfaldsvejen til
>sikkert alle østkystbyer i rushhour ikke vil kunne bifalde :-|

>--

Jeg er nødt til at sammenligne med hvad jeg bliver udsat for andre
steder. Gør jeg det, findes der ikke reel myldretidstrafik i
Midtjylland.

> [...]

>Det ér jo Ølgod og omkringliggende mørke(!) Jylland at du taler om :-|
>Kig lidt på kortet: der er altså også byer af en vis størrelse i Jylland

Jeg kørte ind til Viby J. i går kl. 17:15, og derfra igen kl 17:50, og
jeg måtte lægge bånd på mig selv, for ikke at overskride både den ene
og den anden fartgrænse..........i lastbil!

>--

>Det skulleda lige være fordi der er blevet etableret nye veje, og dét er
>ikek hvad der sker mest af derude :-|

>--

Det kniber ellers gevaldigt med nøjagtigheden omkring Den Midtjyske
Motorvej, og rundkørsler deromkring.

>--

>GPS'en virker fint, ellers havde pløjekalene ingen gadget at trække
>streger i mulden efter

>--

Véd en pløjeka'l hvad en gadget er??

>--

>Andet end at forlyset springer så man ikke kan finde frem i "mørket"

>--

Det ville være meget uheldigt, hvis det skulle ske......derovre.

>--

>Jeg er forøvrigt glad på dine vegne over at du tilsyneladende virkeligt
>får udvidet dine horisonter!

>--

Man kommer jo lidt omkring mellem år og dag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 23-01-09 15:05

> Hvis Skjern kan snige sig ind under omegnen af Ølgod, så var jeg der i
> går.

Det kan det vel godt, der er ikke længere end at det kan køres i en
John Deere

> Jeg er nødt til at sammenligne med hvad jeg bliver udsat for andre
> steder. Gør jeg det, findes der ikke reel myldretidstrafik i
> Midtjylland.

Skjern er ikke Midtjylland, det er Vestjylland.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:10

On 23 Jan 2009 14:05:00 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Det kan det vel godt, der er ikke længere end at det kan køres i en
>John Deere

>Skjern er ikke Midtjylland, det er Vestjylland.

>--

Og det har en reel betydning for det emne der tales om?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 23-01-09 15:13

Folmer Rasmussen wrote:

> Og det har en reel betydning for det emne der tales om?

Næh, ikke hvis du accepterer at hele den del af Danmark, som vi der
kommer vestfra skal betale entre for at besøge - den kalder vi
Kjøwenhaun ...

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-09 15:19

On Fri, 23 Jan 2009 15:09:43 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Og det har en reel betydning for det emne der tales om?

Yup. I Vest findes ingen rigtig myldretidstrafik. Der skal man mere ind
midt på.

Fly

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 15:16

Folmer Rasmussen skrev:

> Véd en pløjeka'l hvad en gadget er??

Udvid dine horisonter (endnu mere) og prøv at tage til DM i pløjning et
efterår, og se hvad de mest tossede har af seriøst stuff blot for at
vende jord

--
Armand.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:23

On Fri, 23 Jan 2009 15:15:46 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Udvid dine horisonter (endnu mere) og prøv at tage til DM i pløjning et
>efterår, og se hvad de mest tossede har af seriøst stuff blot for at
>vende jord

>--

Det kommer ikke på tale!!

Jeg har jo for fa'en mit omdømme at tænke på!

Tænk, hvis man skulle blive set ved et sligt arrangement.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-01-09 22:10

> Det kommer ikke på tale!!
>
> Jeg har jo for fa'en mit omdømme at tænke på!
>
> Tænk, hvis man skulle blive set ved et sligt arrangement.

Hvis det er dit ry og rygte du er bekymret for, vil et pløje-stævne kun
kunne højne dit nuværende niveau :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 22:18

On Sat, 31 Jan 2009 22:09:30 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Hvis det er dit ry og rygte du er bekymret for, vil et pløje-stævne kun
>kunne højne dit nuværende niveau :-\

>--

Og det har du naturligvis de helt rigtige forudsætninger for at vide?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-01-09 19:12

Fri, 23 Jan 2009 14:59:33 +0100, skrev Folmer Rasmussen, på 94 linier,
i <gpijn4d4n4jo2hk6ssighh2sttjl2bgmp4@4ax.com>, :

>Det kniber ellers gevaldigt med nøjagtigheden omkring Den Midtjyske
>Motorvej, og rundkørsler deromkring.

Hvis GPS'en er opdateret, er det da kun de nyeste veje der ikke er
med.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-09 17:15

> Véd en pløjeka'l hvad en gadget er??

Du har vist ikke kigget i en traktor fornyligt - de mangler vist ingen af de
bekvemligheder du er vant til. De mest moderne kan nøjes med at lave endnu
mindre. Når de arbejder på marken sætter de cruisen til og kan tage en lur
til de er nede i den anden ende af marken og "manuelt" må til at vende
traktoren ...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 01:50

On Jan 23, 2:59 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Jeg er nødt til at sammenligne med hvad jeg bliver udsat for andre
> steder. Gør jeg det, findes der ikke reel myldretidstrafik i
> Midtjylland.

Hvilke tidspunkter er du på indfaldsvejene ?

> Jeg kørte ind til Viby J. i går kl. 17:15, og derfra igen kl 17:50, og
> jeg måtte lægge bånd på mig selv, for ikke at overskride både den ene
> og den anden fartgrænse..........i lastbil!

Så tag turen ind ad Genvejen 7.45-8.00 eller køre fra afkørsl 46 Århus
N sydfar og ind ad Søftenvej ind mod Ikea om morgenen eller ud af
Randersvej om eftermiddagen.
Og der er helt sikkert andre eksempler.

De tidspunkter du skrev har folk jo fået fri længe før.

> Véd en pløjeka'l hvad en gadget er??

Det kan du være sikker på, i hvert fald når der er tale om de nye
traktorer og mejetærskere, hvor brugen af GPS er meget udbredt, både
ved såning, gødning og høst.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 01:52

On Jan 23, 3:09 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Og det har en reel betydning for det emne der tales om?

Ja, jeg vil godt tro der ikke er trafikprop og køer (jo, men det er
dem som der er mælkekvoter til) på vejene omkring Skjern, men der er
stor forskel på Århus, Vejle eller andre stjyske byer og så
Vestjyllandnår vi taler om trafikmængde.

Fra : Tau

Dato : 23-01-09 14:59

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Men det er den landsdel hvor det er nemmest at opgive et korrekt
> ankomsttidspunkt, uden at skulle tage forbehold for alle mulige

Heldigvis for os jyder har vi vores køer på markerne, medens andre har
deres på landevejen.
Livet er for kort til at sidde i kø, på de sjællandske motorveje.

vh
Poul

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:13

On Fri, 23 Jan 2009 14:58:41 +0100, "Tau" <craner@craner.dk> wrote:

>Heldigvis for os jyder har vi vores køer på markerne, medens andre har
>deres på landevejen.
>Livet er for kort til at sidde i kø, på de sjællandske motorveje.

>--

Mht. markerne, så er de flinke til at slæbe dele af dem (markerne),
med ud på vejen. Følger køerne så med?

Kan man lære en traktor at tørre fødderne af, inden den kører ud på
offentlig vej?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 01:57

On Jan 23, 3:13 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Mht. markerne, så er de flinke til at slæbe dele af dem (markerne),
> med ud på vejen. Følger køerne så med?
>
> Kan man lære en traktor at tørre fødderne af, inden den kører ud på
> offentlig vej?

Kan man lære en lastbilanhænger at fjerne sit islag på taget inden den
kører ud ?

Fra : Leonard

Dato : 23-01-09 15:02

Folmer Rasmussen wrote:

> I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.

Det er altid en fornøjelse når du er hjemme fra en udflugt.

Mht. GPS, så troede jeg en del af uddannelsen til at måtte føre vogntog
i embedsmedfør indebar at kunne finde vej i eget land, evt. hjulpet af
et lille foldeud-kort

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:18

On 23 Jan 2009 14:02:17 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Det er altid en fornøjelse når du er hjemme fra en udflugt.

>--

Jeg er også selv glad for det.

> [...]

>Mht. GPS, så troede jeg en del af uddannelsen til at måtte føre vogntog
>i embedsmedfør indebar at kunne finde vej i eget land, evt. hjulpet af

Jeg finder det jeg skal, på den ene eller den anden måde, men når nu
den GPS-dims er der, ville det jo være rart hvis man kunne bruge den
til noget fornuftigt.

Det eneste stifindingssystem der ikke kan bruges som i gamle dage, er
den der med at smutte ind på den lokale tank. Det er fanneme utroligt
at de unge mennesker overhovedet er i stand til at finde hjem efter
endt arbejdstid.

De ve' ikk' en ski'.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 23-01-09 15:29

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg finder det jeg skal, på den ene eller den anden måde, men når nu
> den GPS-dims er der, ville det jo være rart hvis man kunne bruge den
> til noget fornuftigt.

Jeg bruger kun GPS når jeg søger udfordringer
- den viser altid ad en rute jeg ikke har kørt før, ikke den korteste,
ikke den hurtigste, næh, bare en jeg ikke har kørt før.
Og det er faktisk utroligt så god den er til at finde på en ny rute
hvergang.

Jeg kan forestille mig, at det kan være et mareridt i en erhvervsbil
som din, hvor GPSen vel også kan finde på at dirigere ekvipagen ind på
veje, der i bedste fald eksisterer, men slet ikke er egnede til
køretøjets størrelse.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:37

On 23 Jan 2009 14:28:38 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

> [...]
>som din, hvor GPSen vel også kan finde på at dirigere ekvipagen ind på
>veje, der i bedste fald eksisterer, men slet ikke er egnede til

Der er det så, at erfaringen kommer ind i billedet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-01-09 21:56

Leonard skrev:

> Mht. GPS, så troede jeg en del af uddannelsen til at måtte føre vogntog
> i embedsmedfør indebar at kunne finde vej i eget land, evt. hjulpet af
> et lille foldeud-kort

Måske bliver Folmer fortabt når der ikke længere er skiltet mod
København på motorvejen? Der MÅ være en grund.

Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-09 15:05

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.

Aha.

> Der er godt nok god plads.

Ok

> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

Not true

> Der er godt nok mange vindmøller! Findes der en tønde land ubebygget
> grund, så ligger der vindmølledele der, hvis de ikke er ude at køre
> med særtransporter.

Heller ikke sandt, men tror vist godt vi kan blive enige om at vindmøller er
af det gode. Ikke mindst i denne tid, hvor mange arbejdsplader holdes i
live, grundet dansk ekspertise på området, og vor rolle som leverandør til
hele verden.

> Og de satans bønder!!!
>
> Kører rundt til hvad som helst iført John Deere og gummivogn.
> Gerne lange stræk, der ikke rigtigt har noget med kørsel fra gård til
> mark at gøre.

Ok, og det ved du bare sådan?

> Iøvrigt kan jeg bekræfte en kendt fordom om Jylland. Det er helt
> korrekt når der tales om det mørke Jylland. Det er så mørkt, at en GPS
> med de sidste nye opdateringer ikke engang kan finde rundt derovre.

Yeps, og det sker nemlig _kun_ i jylland - _KUN_ :)

> Men det er den landsdel hvor det er nemmest at opgive et korrekt
> ankomsttidspunkt, uden at skulle tage forbehold for alle mulige
> trafikale hindringer.

OK.

Jeg synes du er gevaldigt generel i dit indlæg, og jeg fatter ikke helt
pointen med det. Trolling? Keder du dig for meget? Så vidt jeg husker, er du
selv fra Jylland, oss?

/Niels Munk

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-09 15:17

On Fri, 23 Jan 2009 15:04:38 +0100, "Niels Munk"
<spamfilter@sejeniels.dk> wrote:

[snip]

> [...]
>pointen med det. Trolling? Keder du dig for meget? Så vidt jeg husker, er du

Hvis du husker, at Folmer selv er fra den rigtige side af begge bælter,
så burde du også kende hans stil.
Sarkasme og ironi er svære på tekst, men Folmer gør flittigt brug af
smilies.
Du skal altså ikke tillægge indlæggene alt for meget alvorlig alvor.

Fly

Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-09 15:24

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Du skal altså ikke tillægge indlæggene alt for meget alvorlig alvor.

Nej, det er jeg klar over at "man" vil påstå. Nu er det dog ikke første gang
at folmer lufter de ironiske fordomme overfor jyderne. Jeg må ærligt talt
indrømme at jeg ikke helt forstår pointen med den slags. Det virker mere og
mere som om at der luftes reélle fordomme, skjult bag smileys. Korrigér mig
endelig, om jeg tager fejl.

/Niels Munk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:43

On Fri, 23 Jan 2009 15:24:17 +0100, "Niels Munk"
> [...]

>mere som om at der luftes reélle fordomme, skjult bag smileys. Korrigér mig

Vil det hjælpe nævneværdigt at korrigere dig?

Jeg kan finde på at komme efter både svenskere, tyskere, italienere og
alle mulige andre, hvis jeg finder det morsomt, men jeg tror bare ikke
at vi to sender på samme frekvens.

Det må vi nok lære at leve med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 16:13

"Niels Munk" skrev

> [...]
> mere og mere som om at der luftes reélle fordomme, skjult bag smileys.
> Korrigér mig endelig, om jeg tager fejl.

Folmer har fordomme overfor alt der er værd at have fordomme overfor
Du kan evt filtrere Folmer og alle der deltager i Folmers debatter fra hvis
du skulle føle dig stødt på kofangeren :)

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 17:52

Peter Lykkegaard skrev:
> Folmer har fordomme overfor alt der er værd at have fordomme overfor
> Du kan evt filtrere Folmer og alle der deltager i Folmers debatter fra hvis
> du skulle føle dig stødt på kofangeren :)

For det første en lille rettelse; Det er ikke "alt der er værd at have
fordomme overfor" men "alt man kan have fordomme overfor".

For det andet vil dit forslag give en noget tam nyhedsgruppe for den der
følger det.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 19:13

"Finn Guldmann" skrev

> For det andet vil dit forslag give en noget tam nyhedsgruppe for den der
> følger det.

Det lyder da til at Niels gerne vil have en mere tam NG?

- Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:35

Du har set lyset.
--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-09 16:41

On Fri, 23 Jan 2009 15:34:57 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du har set lyset.

Det skal der tændes en del af i denne tid.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 15:34

On Fri, 23 Jan 2009 15:04:38 +0100, "Niels Munk"
> [...]

Som jeg har nævnt i et andet indlæg, så er det i sammenligning
med..........

> [...]

>live, grundet dansk ekspertise på området, og vor rolle som leverandør til

Jeg mener ikke at have udtrykt min mening hverken for eller imod
vindmøller. Kun konstateret at der er mange af dem.

>--

>Ok, og det ved du bare sådan?

>--

Véd og véd! Når man har kørt bagefter sådan et arrangement en 7-8
kilometer, og bondekonen springer ud af førerhuset foran byens
manufakturhandler, og bondemanden fortsætter hen til kroen, så er det
i min verden en indikation på, at kørslen ikke er relateret
nævneværdigt til det landbrugsfaglige.

>--

>Yeps, og det sker nemlig _kun_ i jylland - _KUN_ :)

>--

Naturligvis. )

> [...]

>pointen med det. Trolling? Keder du dig for meget? Så vidt jeg husker, er du

Må jeg være fri!! Vendsyssel, om jeg må be'!!

Og det er lige netop det der gør, at jeg véd at I er rimeligt nemme at
hidse op, når det kommer til det hjemstavnsmæssige.

Jeg aner allerede små dampskyer komme ud af dine ører.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-09 15:43

> Og det er lige netop det der gør, at jeg véd at I er rimeligt nemme at
> hidse op, når det kommer til det hjemstavnsmæssige.

"I" ? Du betragter dig altså ikke som jyde, eller?

> Jeg aner allerede små dampskyer komme ud af dine ører.

Jeg må indrømme at den slags indlæg irriterer mig, uanset afsender og
antallet af div. smileys. Jeg ville ønske at de ikke gjorde, men det gør de.
Forfatter du dem, for at få min slags op af stolen, og skabe en diskussion
uden ende, og egentligt formål?

/Niels Munk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 16:15

"Niels Munk" skrev

> Forfatter du dem, for at få min slags op af stolen, og skabe en diskussion
> uden ende, og egentligt formål?

Har du aldrig være på den lokale (og eneste) kro en sen lørdag aften?
Det er sgu da en folkesport og burde tages på programmet til Olympiaden - så
kan det være der var noget ved at se OL ...

- peter

Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-09 19:14

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

> Har du aldrig være på den lokale (og eneste) kro en sen lørdag aften?

Antyder du at Folmer er småfuld? ;)

/Niels Munk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 19:32

On Fri, 23 Jan 2009 19:14:11 +0100, "Niels Munk"
<spamfilter@sejeniels.dk> wrote:

>"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

>Antyder du at Folmer er småfuld? ;)

>--

Der var ingen der anede at han drak, før en dag hvor han mødte ædru på
jobbet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 22:36

Folmer Rasmussen skrev:
> Der var ingen der anede at han drak, før en dag hvor han mødte ædru på
> jobbet.

Ligesom den buschauffør det blev anmeldt og stoppet for sprit. Da de
kiggede efter fandt de ud af at det vist var længe siden han havde haft
et kørekort.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 16:20

On Fri, 23 Jan 2009 15:42:33 +0100, "Niels Munk"
<spamfilter@sejeniels.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>"I" ? Du betragter dig altså ikke som jyde, eller?

>--

Jeg er helt klar over, at det nærmer sig landsforrædderi, men jeg har
boet i Hovedstaden siden 1970. og har vænnet mig til det. Jeg mener
dog ikke at have glemt mine rødder.

> [...]

>Forfatter du dem, for at få min slags op af stolen, og skabe en diskussion

Næh, formålet var bare at få en lille snak om, hvorledes
myldretidstrafik bliver opfattet forskellige steder.

Sådan ligesom for at give nogle et lille hint om, at de ikke er så
hårdt ramt som de tror.

Det er s'gu ikke mig der har opfundet begrebet "Det mørke Jylland",
ligesom det heller ikke er mig der har fundet på at kalde Sjælland for
"Djævleøen".

Det er ikke sådan med den humor. Ikke altid lige nem at forstå osv.

Jeg har da engang tilbudt en italiensk politibetjent at køre over en
høne, hvis han skulle få brug for at reparere hatten der hørte til
hans gallauniform. Det syntes han heller ikke umiddelbart var morsomt,
men der var da enkelte omkringstående, der ikke var italienske
politibetjente, der trak en anelse på mundvigene.

Nu kommer jeg også en del i Finland, og til min store forbavselse
viser det sig, at de ikke allesammen går med kniv. Det skal ikke
afholde mig fra at få det flettet ind i sammenhængen, hvis vi på et
tidspunkt kommer til at debattere finner og finske forhold.

Forstår du det bedre nu, eller......?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Munk

Dato : 23-01-09 19:35

> Næh, formålet var bare at få en lille snak om, hvorledes
> myldretidstrafik bliver opfattet forskellige steder.

Ok. Jeg synes så at du indleder debatten på en uheldig måde, men det er jo
bare mig.

> Sådan ligesom for at give nogle et lille hint om, at de ikke er så
> hårdt ramt som de tror.

Jeg har selv boet i hovedstaden et par år, og ikke mindst kørt meget bil i
området. Så jeg kender godt til forskellene i trafikforholdene. Om jeg så
havde været en tur i New York, ville jeg ikke tage hjem og pege fingre af
folk i myldretiden i kbh, og sige at de _ingen_ trafikale problemer har.
(Overdrivelse, sådan for at sætte det lidt i perspektiv...)

> Forstår du det bedre nu, eller......?

Jeg forstår dig, og er kølet lidt af igen ;) Dine lettere nedgørende
kommentarer om alt hvad der hører Jylland til, går bare under huden på mig
hver gang. Smiley'er eller ej... Cant't help it.

/Niels Munk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 11:49

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nu kommer jeg også en del i Finland, og til min store forbavselse
> viser det sig, at de ikke allesammen går med kniv.

Det er nok kun dem der spiller "Jokke" der går med kniv.
Spilleregler:
To mænd drikker en flaske træsprit hver og tager derefter en stor kniv med
ind i et lille rum.
Man slås derefter med knivene og den der bliver stukket ned, han er Jokke.
Spillet kan også spilles af kun én mand, dette kræver dog mere sprit.
Frit efter hukommelsen fra en gammel Eddie Skoller joke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 28-01-09 00:24

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> Spillet kan også spilles af kun én mand, dette kræver dog mere sprit.
> Frit efter hukommelsen fra en gammel Eddie Skoller joke

- - - - á "skal gætte hvem der gik ud mens lyset var slukket"

--
Armand.

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-09 16:43

On Fri, 23 Jan 2009 15:33:43 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>manufakturhandler, og bondemanden fortsætter hen til kroen, så er det
>i min verden en indikation på, at kørslen ikke er relateret

Deri tager du ganske fejl. Manufakturen er lavet af huder fra døde
landbrugs dyr, eller af hår fra slige. På kroen er drikkene lavet af
kartofler.

Fly

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 02:19

On Jan 23, 4:19 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Nu kommer jeg også en del i Finland, og til min store forbavselse
> viser det sig, at de ikke allesammen går med kniv.

Nej, mange går også med skydevåben.....

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-09 16:18

>I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.
>
> Der er godt nok god plads.

Næ egentligt ikke, jeg kan faktisk kun lige komme i tanken om et par enkelte
steder hvor der er 6-sporet motorvej (3 hver retning), alle andre steder er
der kun 4 (2) og det er ikke altid nok..!

Nåja og så de små sideveje, puha når en af vores chauffører ringer fra lars
tyndskidsmark efter at være kørt 2 km på grusvej med trækker-trailer læsset
med 25 tons stål og så adressen er forkert... Eller GPS'en har fundet en sær
vej... Så kan der indimellem godt komme et ukvems ord eller to! ;)

> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

Helt tilfældig rækkefølge... Vejlefjord broen, afkørsel kolding syd INDEN de
fik bygget den om, Horsens C, Århus C (stort set altid) og Aalborg C (har
ikke været der, men har chauffører der oppe indimellem så jeg hører lidt)...

Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 16:30

On Fri, 23 Jan 2009 16:17:41 +0100, "Brian Lund"
<brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

> [...]
>steder hvor der er 6-sporet motorvej (3 hver retning), alle andre steder er
>der kun 4 (2) og det er ikke altid nok..!

I forhold til hvad?

> [...]

>med 25 tons stål og så adressen er forkert... Eller GPS'en har fundet en sær
>vej... Så kan der indimellem godt komme et ukvems ord eller to! ;)

Jeg tror ikke at Niels Munk bliver glad for din kunde, Lars Tyndskid.
Han vil formentlig tro, at Lars er bosat i Jylland.

> [...]

>ikke været der, men har chauffører der oppe indimellem så jeg hører lidt)...

Det er jo ikke et spørgsmål om, at måtte sænke farten med 20-30 km/t.

Det handler om, hvor meget spildtid der bruges på at holde i køerne,
og det er min faste overbevisning at der spildes kollossalt meget mere
tid på den slags i Storkøbenhavn, end i Provinsen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-09 16:54

> I forhold til hvad?

Trafikken på visse steder kl. 7-9 og 15-17!
(Det er især galt her på fyn, men det er jo lige en bro galt fra at være
jylland)

> Jeg tror ikke at Niels Munk bliver glad for din kunde, Lars Tyndskid.
> Han vil formentlig tro, at Lars er bosat i Jylland.

Det er han som regel også! Nogle gange på fyn eller langeland! ;)

> [...]
> og det er min faste overbevisning at der spildes kollossalt meget mere
> tid på den slags i Storkøbenhavn, end i Provinsen.

Selvfølgelig er det især galt "over there", men i er altså ikke helt
alene...

Jeg snakker heller ikke kun om 20-30 km/t! På Vejlefjord broen er der ofte
stillestående trafik, ofte uden nogen grund... Jeg ved ikke hvad der er
galt, det kan være vi jyder lider af udpræget højdeskræk!
Og når der så er et uheld så skal alle folk gennem Vejle by!
I byerne er der meget stor forskel på om man kommer igennem kl 6 eller 8...
Her i Odense f.eks. tager det mig 20-25 minutter længere at komme hjem kl.
08 end kl 06! Godt jeg ikke skal igennem Århus på samme tidspunkt...

Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 17:30

Folmer Rasmussen skriver:

> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

Du kommer ike over Veljefjord fredag ved 15:30 tiden?

> Der er godt nok mange vindmøller! Findes der en tønde land ubebygget
> grund, så ligger der vindmølledele der, hvis de ikke er ude at køre
> med særtransporter.

Du har nok været ude omkring Give - Ølgod i det vestjyske.....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 17:42

On Fri, 23 Jan 2009 17:30:15 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Du har nok været ude omkring Give - Ølgod i det vestjyske.....

>--

Give, ja - og Hammelev nede ved Haderslev. De er alle vegne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-09 17:56

> Give, ja - og Hammelev nede ved Haderslev. De er alle vegne.

LM glasfiber?

Men nu er Give og jylland syd for Kolding ikke så tæt trafikeret, kommer
selv fra dén kant af, ikke så langt fra Hammelev endda!

Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 18:50

Folmer Rasmussen skriver:

> Give, ja - og Hammelev nede ved Haderslev. De er alle vegne.

Viborg, Randers, Esbjerg, Ålborg, Ringkøbing.......og mange flere
steder. De mener at de kan lave penge på dem

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-01-09 20:04

Randers, . De mener at de kan lave penge på dem

Ja jeg kan da se 31 fra tagryggen

Stef

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 20:08

On Fri, 23 Jan 2009 20:03:52 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

> Randers, . De mener at de kan lave penge på dem
>>
>Ja jeg kan da se 31 fra tagryggen

>--

Er det ikke en lidt kølig fornøjelse at stå oppe på tagryggen for at
kigge på snurrebasser?

>--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 20:15

"Folmer Rasmussen"

> Er det ikke en lidt kølig fornøjelse at stå oppe på tagryggen for at
> kigge på snurrebasser?

Pjat med dig
For en rigtig jyde er det næsten sommerlige temperaturer i øjeblikket :)

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 22:38

Peter Lykkegaard skrev:
> Pjat med dig
> For en rigtig jyde er det næsten sommerlige temperaturer i øjeblikket :)

Det er vikinger du tænker på. Og det er ikke specielt jyder.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-01-09 23:49

> Er det ikke en lidt kølig fornøjelse at stå oppe på tagryggen for at
> kigge på snurrebasser?

Sommeren er jo lige begyndt Eller som vi siger herovre "Vist blæser't"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 23:12

Stefan Jacobsen skriver:

> Ja jeg kan da se 31 fra tagryggen

Så bor du oppe nord for byen.....

Men den ham den ældre trucker taler om er vidst mest dem der ikke er
over 6 meter høje, men til gengæld meget brede ned ved
jordoverfladen.....

Vil du se dem der snurrer rundt med propellen og se mange af dem, så
smut en tur ned til Rejsby Hede, eller oppe i området omkring
Bøvlingbjerg, elelr i sydenden af Ringkøbing Fjord.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-01-09 23:50

> Så bor du oppe nord for byen.....

Nej øst for Randers

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-09 00:10

Stefan Jacobsen skriver:

> Nej øst for Randers

31?

Du kan nok se Hollandsbjerg så (10 stk NM64/1500) langs Grund fjord.
4 ved østsiden af Assentoft.
2x5 nord og nordvest for Albæk
3 stik syd for Assentoft
3 ved Askildrup

Eller?
Kan du ikke se Alsvej (møllen ved Vestas) og de 3 ved Tebbestrup?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-01-09 23:08

> Du kan nok se Hollandsbjerg så (10 stk NM64/1500) langs Grund fjord.
> 4 ved østsiden af Assentoft.
> 2x5 nord og nordvest for Albæk
> 3 stik syd for Assentoft
> 3 ved Askildrup

Placering af de forskellige møller skal jeg ikke udtale mig om, men det er
fra toppen at Tinget mellem Gimming og Linde. Der er ihvertfald nogle ovre
omkring Assentoft og ellers står de spred med rundhånd hele vejen rundt
En skam der er for meget turbulensvind på marken bag ved huset ellers stod
der også en der

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-09 23:27

Stefan Jacobsen skriver:

> Placering af de forskellige møller skal jeg ikke udtale mig om, men det er
> fra toppen at Tinget mellem Gimming og Linde.

Du skrev _øst_ det der er nod-øst for Randers....

> Der er ihvertfald nogle ovre
> omkring Assentoft og ellers står de spred med rundhånd hele vejen rundt

Ja, der nordpå er der både store og så i spredt fægtning.

> En skam der er for meget turbulensvind på marken bag ved huset ellers stod
> der også en der

108 meter tårn kan gøre meget ved den lave turbolæns

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-01-09 18:35

On Fri, 23 Jan 2009 15:18:19 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> den der med at smutte ind på den lokale tank. Det er fanneme utroligt at
> de unge mennesker overhovedet er i stand til at finde hjem efter endt

Det' på Fyn.

Do mener a di æj we jen jenle bette skij...

Fra : HB

Dato : 23-01-09 19:08

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>I embeds medfør er jeg begyndt at trille lidt rundt i det jyske.
>
> Der er godt nok god plads.
>
> Ingen myldretidstrafik, overhovedet.

<KLIP>

> Men det er den landsdel hvor det er nemmest at opgive et korrekt
> ankomsttidspunkt, uden at skulle tage forbehold for alle mulige
> trafikale hindringer.

He he. Jeg kører mellem Aalborg og Hjørring hver dag. En tur på 57 km hver
vej både gennem by og på motorvej. Turen tager lige så lang tid som hvis jeg
skulle tage bussen fra den ene ende af Aalborg til den anden - 36min +/- 2
min _hver_ dag! Ser ikke skyggen af trafikale problemer overhovedet.

--
/HB