Bruger du din fartpilot?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-01-09 11:36

Har du fartpilot - og bruger du den?

Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den konstant
og hele tiden.

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-09 12:10

> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

Det har jeg haft siden 2000 på nær en 1/2år - Det var den tid der gik fra vi
havde købt en uden til jeg havde fået en original eftermonteret ...

Og ja jeg bruger den hele tiden - I C5'en er der endda digital udlæsning af
den og med justering i step af 1km/t. Når man så kender sin fejlvisning er
der ikke nogen undskyldning for hastigheden. Den holder også hastigheden
mere præcist end i min forrige bil (fabia 1,2 benziner) men der skyldes
sikkert at den har kræfterne til det. Første bil med fartpilot var en mazda
626 2,2i. Den var fra 1990 og dengang kostede en org. fartpilot 7000kr extra

I c5'en hart fartpiloten også en alternativ stilling til at holde farten -
man kan lægge et maks ind. Meget anvendeligt i tæt trafik i byen. Så kommer
man ikke sådan lige til at køre stærkere end tiltænkt bare fordi man følger
trafikken.

Men jeg bruger nu oftest fartpiloten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 04:11

On Jan 23, 11:35 am, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
> Har du fartpilot - og bruger du den?

Ja og ja.

> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den konstant
> og hele tiden.

Har kun haft den i 4 år, men bruger den altid, næsten så snart der er
50 m hvor jeg regner med at køre det samme.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-09 12:37

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Har du fartpilot - og bruger du den?

Det er næsten "need to have" hvis det skal være en fornøjelse at køre bil

- Peter

Fra : Tom

Dato : 23-01-09 16:34

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fartpilot - og bruger du den?
>
> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

har ingen,da den jo passer dårligt til en performance-bil

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-09 16:50

On Fri, 23 Jan 2009 16:34:20 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

>har ingen,da den jo passer dårligt til en performance-bil

Hvor er du heldig med, alt jeg havde sat koppen på bordet....

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 16:55

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Har du fartpilot - og bruger du den?

Ja og ja (x2).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-01-09 17:08

On Fri, 23 Jan 2009 11:35:58 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>Har du fartpilot - og bruger du den?

Ja i den ene og ja, ofte. Ikke i tættere trafik, men den er meget
nyttig især i områder med 50/60/70 begrænsninger og selvfølgelig hvor
der er fri bane.

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 23-01-09 17:06

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fartpilot - og bruger du den?
>
> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

I mine sidste 2 biler (MB E300D Avantgarde, 1997 og nu Audi A6 2,4 Tiptr har
der været fartpilot og jeg bruger den også meget meget ofte. Derudover er
der spasser-gear i også (automatgear) og jeg fatter ikke jeg har kunnet leve
uden

Stephan Aller

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 23-01-09 17:10

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fartpilot - og bruger du den?

"Jeps" - og "så tit som muligt".

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Søren Blom

Dato : 23-01-09 17:25

nej, aldrig, på trods af, at jeg ofte køre lange stræk på motorveje. Grunden
til at jeg ikke bruger den, er at jeg ikke kan lide følelsen af ikke at have
kontrol over farten, min kone siger, at det er fordi jeg ikke har sat mig
ind i hvordan den fungere, hun har nok lidt ret

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Mogens

Dato : 23-01-09 18:44

> [...]
> ikke at have kontrol over farten, min kone siger, at det er fordi jeg ikke
> har sat mig ind i hvordan den fungere, hun har nok lidt ret

Jeg anvender en fartpilot så meget, at jeg kun lejer biler, der har piloten.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-01-09 17:34

> Har du fartpilot - og bruger du den?
>
> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

Bruger min sjældent, synes den er generende når der er tæt trafik med
varierende hastighed som på Sjælland hvor jeg bor, men på de jyske veje
ville den sikkert passe helt fint.

Mvh Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 17:45

On Fri, 23 Jan 2009 17:33:46 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Bruger min sjældent, synes den er generende når der er tæt trafik med
>varierende hastighed som på Sjælland hvor jeg bor, men på de jyske veje
>ville den sikkert passe helt fint.

>--

Uha nej.

I en anden tråd har jeg gang i noget med myldretid, og jeg kan
garantere dig for, at de har meget at slås med, derovre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 23-01-09 18:56

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Bruger min sjældent, synes den er generende når der er tæt trafik med
> varierende hastighed som på Sjælland hvor jeg bor, men på de jyske veje
> ville den sikkert passe helt fint.

Tænk - jeg bruger min hver eneste dag - trods at jeg bor på Sjælland!

Til tider bruger jeg også begrænsermuligheden i byen.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-01-09 11:41

> Tænk - jeg bruger min hver eneste dag - trods at jeg bor på Sjælland!
>
> Til tider bruger jeg også begrænsermuligheden i byen.

Så du slår den fra og til hele tiden, eller justerer hastighed op og ned på
fartpiloten?

Mvh Niels

Fra : KASO

Dato : 24-01-09 18:35

> Så du slår den fra og til hele tiden, eller justerer hastighed op og ned
> på fartpiloten?

Begge dele kan forekomme - men der findes da heldigvis også tidspunkter,
hvor man kan køre rimeligt "fri" på fartpiloten - uden at skulle ændre.
(Hvis man kører tidligt eller sent nok)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-01-09 18:22

Per Henneberg Kristensen:
> Har du fartpilot - og bruger du den?

Ja, og så tit som muligt.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-01-09 19:13

<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>Har du fartpilot - og bruger du den?
Ja, og ja, så meget som muligt.
Kan stadig huske da kablet til fartpiloten knækkede på vej hjem fra
Helsinki, det var en lang tur hjem med manuel regulering af farten,
aldrig har jeg været så ødelagt i bentøjet, og kørt så ujævnt i fart.

>Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den konstant
>og hele tiden.
Har haft siden 96, og kan stadig ikke fatte at jeg ikke fik det
monteret før.

/Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-01-09 19:26

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Har du fartpilot - og bruger du den?

Ja og ja.
Bruger den stort set hver eneste dag.

> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

Har først for nylig fået i min

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : -=JF=-

Dato : 23-01-09 21:31

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Har du fartpilot - og bruger du den?

Jeg tager motorvejen fra Ishøj til lufthavnen hver morgen og hver
eftermiddag, og på de ture bruger jeg ikke piloten da hastigheden er alt
for svingende. På småveje med lav hastighed bruger jeg den ofte, og
aften/nattekørsel på motorvej bruger jeg den konsekvent.
Den er også genial på de lange ture til Italien.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Nicolai

Dato : 23-01-09 22:05

> Har du fartpilot - og bruger du den?
>
> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

Ja og samme her.

Fra : TL

Dato : 24-01-09 06:36

On Jan 23, 7:35 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> Har du fartpilot - og bruger du den?

Ja, og stort set aldrig.
Hvor jeg kører mest er der typisk for meget trafik. Og når der ikke er
trafik, så skal de 300 heste have lov til at løbe (næsten) frit.

Fra : Leif Neland

Dato : 27-01-09 10:25

TL skrev:

> Ja, og stort set aldrig.
> Hvor jeg kører mest er der typisk for meget trafik. Og når der ikke er
> trafik, så skal de 300 heste have lov til at løbe (næsten) frit.

Næsten hele tiden.

I kombination med GPS'en.

80 på landevej, og 110 på motorvejen, præcist.

Der er næsten aldrig problemer med at indhente de forankørende

Fra : Kim

Dato : 25-01-09 13:45

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Har du fartpilot - og bruger du den?
>
> Jeg har haft fartpilot i alle mine biler siden 1987. Jeg bruger den
> konstant og hele tiden.

Jeg bruger den stort set aldrig, for på landevejene indhenter man jo
konstant nogen man skal sænke farten for indtil der bliver plads til at
komme udenom.
Jeg vil være ligeglad med om der er fartpilot i min næste bil når jeg engang
skal skifte, det eneste jeg vil kunne bruge det til, er at reklamere med at
den har det, den dag jeg igen skal sælge den igen

Kim

Fra : Mikael

Dato : 25-01-09 06:12

On 23 Jan., 11:35, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> Har du fartpilot - og bruger du den?

Nej deværre for det findes ikke som originalt udstyr til min Mazda.

På arbejdet bruger jeg den hele tiden, der er også afstandsradar på.
Det dur.

Men når man er vant til radar er det ikke fedt at komme over i en bil
der ikke har det.

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-01-09 16:43

wrote:
> [...]

Det dur.

Men når man er vant til radar er det ikke fedt at komme over i en bil

Forklar hvordan det virker, når du

- indhenter en,
- indhenter en, som du vil overhale med det samme
- den forankørende kører med varierende hastighed,

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 16:49

www.youtube.com/watch?v=GFOh-jvjRI8

Fra : Mikael

Dato : 25-01-09 14:27

On 25 Jan., 16:43, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> Forklar hvordan det virker, når du
>
> - indhenter en,

Bilen sænker stille og roligt farten, og holder en forudindstillet
afstand, denne afstand kan føreren indstille, i mit tilfælde i 3 trin
og den ændre sig med hastigheden, sådan at når hastigheden hæves
bliver afstanden større.

Det er klart at nærmere du dig en lastbil med 150km/t er det en
forholdsvis kraftig nedbremsning der bliver lavet.

> - indhenter en, som du vil overhale med det samme
> - den forankørende kører med varierende hastighed,

Jamen så trækker du bare ud og overhaler. Når du nærmer dig en foran
kørende er der et symbol der vises at radaren har registret en bil og
så er det tid til at skifte vognbane hvis du vil overhale.

Det kræver lidt tilvænning at bruge, mest fordi at man er tilbøjlig
til i dagligdagen uden radar, at komme for tæt på den forankørende
inden man overhaler.

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-01-09 15:42

Det er klart at nærmere du dig en lastbil med 150km/t er det en
forholdsvis kraftig nedbremsning der bliver lavet.

Så den bremser også?

Så´en en vil jeg ha´ ..... tungen langt ud af munden smiley :)

--
Per

Fra : Mikael

Dato : 26-01-09 09:55

On 26 Jan., 15:42, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:3ce5ecc5-f9bc-454a-8390-b64661df5f4e@g39g2000pri.googlegroups.com...
>
> Det er klart at nærmere du dig en lastbil med 150km/t er det en
> forholdsvis kraftig nedbremsning der bliver lavet.
>
> Så den bremser også?

Ja det gør den.

> Så´en en vil jeg ha´ ..... tungen langt ud af munden smiley :)

Mon ikke det som så meget andet dyrt udstyr kommer på de mindre biler
inden for en kort årrække?

Mikael