Overtrædelse af gulplade-regler
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-01-09 11:35

Har du monteret sæder i din gulpladebil - og kører du til Frankrig, så
risikerer du både fængsel og kæmpestor bøde.

30 dages i skyggen, 95.000 i bøde og betaling af resterende afgift (190.000)

http://www.fyens.dk/article/1166712:Business-Fyn--Fynbo-koerte-paa-ulovlig-ferie-i-gulpladebil

Be careful out there - it´s a jungle.

Jeg ville finde det meget passende at indføre slige bødestørrelser i
voldsdomme.

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-09 12:14

> Har du monteret sæder i din gulpladebil - og kører du til Frankrig, så
> risikerer du både fængsel og kæmpestor bøde.

Synes ikke beskrivelsen er helt klar.
Var sæderne på noget tidspunkt monteret mens bilen var i danmark ?
Eller var det ligegyldigt for dommen ?

Har hørt hans forsvar før og kender også en der har praktiseret det engang.
Altså have sæderne løst med i varerrummet og køre syd for grænsen. Der
montere sæder og tage ekstra passagerer op.

/A

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 13:39

Anders Majland skrev:

> [...]
> engang. Altså have sæderne løst med i varerrummet og køre syd for
> grænsen. Der montere sæder og tage ekstra passagerer op.

Han skal jo være taget med fingrene i fedtefadet et sted, og dét er
næppe en fransk provins-gendarm der har gennemskuet forholdene og
efterfølgende bragt sagen for dommer i DK :-/
Mon ikke han uanset ud-turens gennemførelse, har vænnet sig så meget til
at køre med familien i vognen igennem ferien at han har glemt at han
ikke skulle køre helt hjem i den, hhv. blot taget chancen ved grænsen -
Og så er nappet af en for en gangs skyld tilstedeværende grænse-tolder :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-09 12:21

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ville finde det meget passende at indføre slige bødestørrelser i
> voldsdomme.

Jeg ville finde det _mere_ passende at indføre slige bødestørrelser i
voldsdomme.

/Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-01-09 12:29

On Fri, 23 Jan 2009 11:34:48 +0100, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg ville finde det meget passende at indføre slige bødestørrelser i
> voldsdomme.

Sanktion for den slags er nødt til at stå i et rimeligt forhold til
gevinsten, så bøden skulle faktisk være større. Jeg bryder mig ikke om at
blive snydt for næsten 200.000 kr. af en medborger, men det er måske i
orden med dig? Eller du går ind for systemet, hvor alle render rundt og
snyder hinanden? Og dem der snyder mest får størst gevinst?

--
Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-09 12:54

> [...]
> orden med dig? Eller du går ind for systemet, hvor alle render rundt og
> snyder hinanden? Og dem der snyder mest får størst gevinst?

Tror du alternativet til en luksusbil på gule plader havde været at købe den
samme på hvide ? Han havde formentligt købt en hvidplade bil for omtrendt
det samme istedet. Dvs at tabet i afgift ville have været væsenligt mindre

Min grundholdning er at lovene skal holdes og der der bryder dem skal
straffes efter samme.

Men der er langt derfra og så til at mene at fordi en køber en gulplade
landrover istedet for en hvidplade at men så har snydt i afgift.

Men desuden synes jeg at det er en temmelig hård straf med 30dages fængsel
hvis det kun er en engangsforteelse ... Afaik så er der mulighed for at give
en bøde på samme størrelse som afgiften, men jeg har kun hørt om den brugt
ved folk der kosekvent kørte rundt i DK . F.eks en der havde to identiske
mercedeser og der kun var betalt afgift af den ene men begge kørte rundt i
danmark med samme nummerplader.

Udlændinge kan få lov at betale afgiften "drøpvis" hvis du kun lejlighedsvis
kører i danmark. Er det ikke med 1% om måneden de bruger bilen ?

Fra : Klaus G.

Dato : 23-01-09 13:40

> [...]
> orden med dig? Eller du går ind for systemet, hvor alle render rundt og
> snyder hinanden? Og dem der snyder mest får størst gevinst?
Eller måske menes der at denne straf er fin nok, men at straffen for vold er
alt alt for lille.

Så længe man bare slår en person ned, sker der ikke det vilde. Nej slår man
en person ned OG nupper hans tegnedreng, så skal jeg fandme love for at der
sker noget...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 05:12

On Jan 23, 11:34 am, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
> Har du monteret sæder i din gulpladebil - og kører du til Frankrig, så
> risikerer du både fængsel og kæmpestor bøde.
>
> 30 dages i skyggen, 95.000 i bøde og betaling af resterende afgift (190..000)

Bøden og afgiften er fuldt ud rimeligt, han kan ikke have været
uvidende om lovligheden af det siden han overhovedet ville gøre det.
Fængselsstraffen er nok lige voldsomt nok.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 13:35

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
>
> Be careful out there - it´s a jungle.
>
> Jeg ville finde det meget passende at indføre slige bødestørrelser i

SKAT'efar er the bad boy of the neighbourhood at lege med! :-|

Som mototcyklist kender jeg fra omgangskredsen til fristelsen af at
bygge en langt nyere hhv. større model på et gammelt stel.
Og derfra kender jeg til kravet om øjeblikkelig indregistrering (á
indbetaling af afgift), men har også hørt bødestørrelse á afgiftens
størrelse. Så hvad angår bøden er pågældende Landrover-ejer sluppet
billigt efter min opfattelse

Ubetinget fængsel får man ikke uden at være i den sorte bog med en
lignende sag!

--
Armand.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-01-09 13:45

On Fri, 23 Jan 2009 12:54:10 +0100, Anders Majland wrote:

> [...]
>
> Men der er langt derfra og så til at mene at fordi en køber en gulplade
> landrover istedet for en hvidplade at men så har snydt i afgift.

Jeg synes så det er ligemeget hvad manden ellers havde købt. Konkret har
han snydt dig og mig for 190.000 kr.

Straffen for den form for kriminalitet er ret hård af generalpræventive
hensyn. De fleste af os har en vis modstand imod mord og vold, som vi
ikke uden videre begår, men kunne vi uden særlige omkostninger spare
200.000 kr. vil vi da overveje det.

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-01-09 14:07

On Fri, 23 Jan 2009 13:40:04 +0100, Klaus G. wrote:

> Så længe man bare slår en person ned, sker der ikke det vilde. Nej slår
> man en person ned OG nupper hans tegnedreng, så skal jeg fandme love for
> at der sker noget...

Nu snakker vi jo om biler her, men der er da også fanden til forskel på
motiverne til at slå på folk, og det usleste er da at løbe med tegnebogen.

--
Niels

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 23-01-09 08:09

On 23 Jan., 11:34, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Manden er jo ikke blevet platfodet af studenterhuen.
Måske skat, ved samme lejlighed, skulle gennemgå hans virksomheds
regnskaber.

CHR IV

Fra : Knut

Dato : 23-01-09 16:42

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message
> [...]
>
> Be careful out there - it´s a jungle.
>
> Jeg ville finde det meget passende at indføre slige bødestørrelser i

Det er dejligt at vide SKAT bare engang imellem får fat i de platugler, som
tror de har ret til at køre på andre vilkår end resten af befolkningen.

Knut

Fra : KASO

Dato : 23-01-09 19:08

> Det er dejligt at vide SKAT bare engang imellem får fat i de platugler,
> som tror de har ret til at køre på andre vilkår end resten af
> befolkningen.
>
> Knut

Jeps - enig!

Det sjove er, at de samme typer typisk hyler op om "misundelsesafgift" fordi
de skal betale en merforureningsafgift for privat brug af gulpladebil

Fra : Thore Jensen

Dato : 25-01-09 02:53

KASO skrev:
> Jeps - enig!
>
> Det sjove er, at de samme typer typisk hyler op om "misundelsesafgift"
> fordi de skal betale en merforureningsafgift for privat brug af
> gulpladebil

???

Sviner gulpladebiler mere end biler med hvide plader. For der er da ikke
nogen som tror på at den ekstra kapacitet i biler på hvide plader
generelt bliver udnyttet eller?

Thore

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-01-09 17:12

On Fri, 23 Jan 2009 15:56:02 +0100, Anders Majland wrote:

> Vi har ikke lidt et tab på 190000kr da det er lidet sandsynligt at han
> ville have købt den bil på hvide plader.
>
> En parallel er musikbranchens krav ved piratkopiering. De har hidtil
> hævdet at er en sang blevet downloaded ulovligt 1000gange har de lidt et
> tab svarende til 1000 lovlige køb. Det er der i usa lige været en
> domsafgørelse imod da de færreste af dem der downloader musik ville have
> købt den samme mængde musik til fuld pris hvis de havde stjålet den.

Det kan du mene. Jeg er tilfreds med at manden bliver straffet.

--
Niels

Fra : Thore Jensen

Dato : 25-01-09 02:47

> [...]
>

> Be careful out there - it´s a jungle.
>
> Jeg ville finde det meget passende at indføre slige bødestørrelser i

Jeg har en bekendt som er MC-betjent.
Han stoppede en Audi Q7 på gule plader, hvor der også var monteret
bagsæde i.. Den blev også lidt dyr

Thore

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 01:37

On Jan 25, 2:52 am, Thore Jensen <th...@snaps.dk> wrote:

> ???
>
> Sviner gulpladebiler mere end biler med hvide plader.

Næppe.

> For der er da ikke
> nogen som tror på at den ekstra kapacitet i biler på hvide plader
> generelt bliver udnyttet eller?

Jeg ser ellers tit bagsæder der bliver brugt, endda tit af 2
personager foruden fører og passager

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-09 01:37