DSB meldt til politiet for forsinkelser
Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-09 13:09

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1114870.ece

Med hvilken lov kan man få politiet til at optage anmeldelse ved sådan en
problemstilling?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-09 13:13

Jean Pierre skrev:

> Med hvilken lov kan man få politiet til at optage anmeldelse ved sådan en
> problemstilling?

Janteloven?

--
Bertel

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-09 13:20

> Janteloven?

Hehe :) Jeg ville da tro det var markedsføringsloven, at DSB lover tog til
tiden men det sker ikke, men så er vi da ude i et civilt søgsmål. Historien
melder ikke om at Politiet har optaget anmeldelsen hvilket jeg ville blive
meget overrasket over hvis det er tilfældet.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 23-01-09 15:07

"Jean Pierre" <jpk09@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Historien melder ikke om at Politiet har optaget anmeldelsen hvilket jeg
> ville blive meget overrasket over hvis det er tilfældet.
Så var det da mere relevant at sagsøge flyselskaber der overbooker fly.

--
MVH.
Finni

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-01-09 13:33

> Så var det da mere relevant at sagsøge flyselskaber der overbooker fly.

Ja og de folk der booker en billet og ikke dukker op til afgangen.
Palle.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-09 16:34

Jean Pierre skrev:

> Hehe :) Jeg ville da tro det var markedsføringsloven, at DSB lover tog til
> tiden

Og hvad præcis ligger der i det løfte?

--
Bertel

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-09 21:49

> Og hvad præcis ligger der i det løfte?

At togene kommer og går til tiden. Hvad synes du da selv der ligger i det
løfte? Det er jo en konkret og målbar størrelse, så man kan jo sagtens finde
ud af om det passer eller ej.

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-01-09 22:00

Jean Pierre wrote:

> At togene kommer og går til tiden. Hvad synes du da selv der ligger i
> det løfte? Det er jo en konkret og målbar størrelse, så man kan jo
> sagtens finde ud af om det passer eller ej.

Rettidighed er ikke et absolut begreb. Trafikministeriets krav til
rettidighed af DSB's passagertog på fjernbanerne er 90 %.

http://www.dsb.dk/Om-DSB/Virksomheden/Togenes-rettidighed/

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-09 23:37

> Rettidighed er ikke et absolut begreb. Trafikministeriets krav til
> rettidighed af DSB's passagertog på fjernbanerne er 90 %.

Okay. Nu mente jeg så absolut heller ikke sagen var en klokkeklar vinder,
blot at det nok ikke var Politiets kop the men snarere et civilt søgsmål med
hjemmel i markedsføringsloven. Kan godt se at DSB kører som en drøm på de
tal, så de kan vel sagtens sige tog til tiden når det er godkendt af
ministeren selv ;)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-01-09 13:18

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in message

> Rettidighed er ikke et absolut begreb. Trafikministeriets krav til
> rettidighed af DSB's passagertog på fjernbanerne er 90 %.

Hvad Trafikministeriet kræver af DSB behøver ikke være det samme som DSB
lover kunderne. De to ting er faktisk helt uafhængige af hinanden.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 25-01-09 20:44

Erik Olsen wrote, On 1/23/09 9:59 PM:

> Rettidighed er ikke et absolut begreb. Trafikministeriets krav til
> rettidighed af DSB's passagertog på fjernbanerne er 90 %.
>
> http://www.dsb.dk/Om-DSB/Virksomheden/Togenes-rettidighed/

du har nok ikke helt forstået at der er mange ting, som der dømmes efter
som ikke er "absolute begreber". f.eks. er "rimelighed" heller ikke
"absolut begreb" og alligevel dømmes der.

men denne tråd er til grin og latterlig fordi artiklen i eb er jo bare
et råb om opmærksomhed fra en utilfreds passager der ikke kan gøre spor
og intet andet. sådan er livet ofte, man kan ikke anmelde alting der går
én imod, det er til grin og latterligt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-01-09 22:30

> At togene kommer og går til tiden. Hvad synes du da selv der ligger i det
> løfte? Det er jo en konkret og målbar størrelse, så man kan jo sagtens
> finde ud af om det passer eller ej.

Efter hvilket princip? Min, der siger at præcis er præcis på sekundet eller
kravet, hvor bare 90% af alle tog skal være mindre end 3 minutter forsinket
for at de er rettidige?

Mvh Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-09 13:42

Jean Pierre skrev:

> At togene kommer og går til tiden. Hvad synes du da selv der ligger i det
> løfte? Det er jo en konkret og målbar størrelse,

Hvor går grænsen mellem "til tiden" og "forsinket"?

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 23-01-09 19:21

"Jean Pierre" <jpk09@hotmail.com> wrote in message
>Historien melder ikke om at Politiet har optaget anmeldelsen
> hvilket jeg ville blive meget overrasket over hvis det er tilfældet.

Det ville nok have været emre fornuftigt at få hende tvangsindlagt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-01-09 20:38

> [...]
> Historien melder ikke om at Politiet har optaget anmeldelsen hvilket jeg
> ville blive meget overrasket over hvis det er tilfældet.

At optage en anmeldelse er ikke noget juridisk begreb.
En anmeldelse til politiet er juridisk set bare en meddelelse til politiet
om, at man mener der er foregået noget ulovligt, som de bør tage sig af.

Politiet kan nøjes med at kvittere for modtagelsen, og hvis deres egne
undersøgelser viser at anmeldelsen ikke rummer noget ulovligt, eller det
ikke vedrører et område, som politiet skal tage sig af, så kan de bare
stoppe deres arbejde med den sag.

/Per

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-09 21:46

> [...]
> undersøgelser viser at anmeldelsen ikke rummer noget ulovligt, eller det
> ikke vedrører et område, som politiet skal tage sig af, så kan de bare

Okay har bare læst i avisen og sikkert også her ala "Politiet vil ikke tage
imod min anmeldelse" for det meste fordi det som bliver anmeldt slet ikke er
noget Politiet tager sig af. Men det kan vel godt være de er blevet flinke
til at tage imod alle anmeldelser og så bare arkiverer de ting de ikke kan
gøre så meget ved.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 25-01-09 20:41

Jean Pierre wrote, On 1/23/09 1:08 PM:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1114870.ece
>
> Med hvilken lov kan man få politiet til at optage anmeldelse ved sådan
> en problemstilling?

rent til grin