Oprørstilbud
Fra : Ralph Køster

Dato : 22-01-09 15:45

Så skilte med teksten "Oprørstilbud" i Helsingør bycenter i dag, i
forretningen "Marcus".

Jeg mener at det er forbudt med den slags skiltning, da den ligger for tæt
op ad "ophørstilbud" og dermed misvisning.

Er der en der ved det helt præcist???

Ralph.

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-01-09 16:56

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg mener at det er forbudt med den slags skiltning, da den ligger for tæt
> op ad "ophørstilbud" og dermed misvisning.

Det kan jo være det er ophørstilbud, og at han bare ikke kan stave.

Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-09 16:57

Ralph Køster skrev:

> [...]

> Jeg mener at det er forbudt med den slags skiltning, da den ligger for tæt
> op ad "ophørstilbud" og dermed misvisning.

Der er ikke noget præcist her. Markedsføringsloven siger i § 3
stk. 1:

§ 3. Der må ikke anvendes urigtige, vildledende eller urimeligt
    mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke
    efterspørgsel eller udbud af varer, fast ejendom og andre
    formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser.

Så det er et vurderingsspørgsmål om det er misvisende med
"oprørsudsalg".

--
Bertel

Fra : Ralph Køster

Dato : 22-01-09 17:14

Jeg mente bare at der for nogle år tilbage faldt dom i en sag magen til
denne.

Men det er jo det jeg har brug for at vide helt præcist

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-01-09 01:18

On Thu, 22 Jan 2009 15:44:42 +0100, "Ralph Køster" <Get@some.now>
wrote:

>Så skilte med teksten "Oprørstilbud" i Helsingør bycenter i dag, i
>forretningen "Marcus".
Der er "Marcus" butikker i andre byer og de benytter samme skiltning.

/Hans

Fra : battlefields

Dato : 23-01-09 14:05

> Der er "Marcus" butikker i andre byer og de benytter samme skiltning.
>
> /Hans

Hej
Og nu har Netto også "Oprørsudsalg" på mandag, det må være en ny "trend".
Hilsen Vibeke

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-01-09 14:32

http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1357#/page0/