Hjælp til at finde billige flyrejser til U~
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 23-01-09 16:41

Hej NG
Jeg har aldrig været i USA - og fik den tankte - at det måske skulle
være nu, hvor dollaren er lav - og der er gang i krisen

Helt overordnet plan:
Flyve til USA - "et eller andet i øst"
leje en MC - "køre på route 66"
(http://da.wikipedia.org/wiki/Route_66)
flyve hjem fra "vest".

Men hvor finder man de billige billetter - jeg har googlet en del -
men det er da ikke de billige priser man læser om....
Hjælp og forslag modtages gerne.
mvh
Jørn

Fra : blue

Dato : 23-01-09 17:00

https://www.travelmarket.dk/fly_udvidet.cfm

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-01-09 17:10

"> Men hvor finder man de billige billetter - jeg har googlet en del -
> men det er da ikke de billige priser man læser om....
> [...]

Det vanskelige er, at finde steder hvor man kan have forskellige ud og
hjemrejselufthavne. Det kan ikke alle søgemaskiner (f.eks. ikke momondo),
men prøve f.eks. www.expedia.dk

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : bosol

Dato : 23-01-09 09:56

On 23 Jan., 17:41, Jørn N. Andersen <j...@JND71c.dk> (slet JND71)
wrote:
> [...]
>
> Men hvor finder man de billige billetter - jeg har googlet en del -
> men det er da ikke de billige priser man læser om....

HUSK at du senest 72 timer før SKAL have indrejsetilladelse hos
Afdelingen for Homeland Security er på vej med en hjemmeside, hvor man
kan registrere sin ankomst og få indrejsen godkendt. Man skal svare på
en række spørgsmål, der svarer til dem, der normalt optræder på en
blanket i flyet.
Læs mere her: http://jp.dk/indland/article1401272.ece

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-01-09 12:59

On Jan 23, 7:41 am, Jørn N. Andersen <j...@JND71c.dk> (slet JND71)
wrote:

> Men hvor finder man de billige billetter - jeg har googlet en del -
> men det er da ikke de billige priser man læser om....

Når jeg skal finde en flyrejse, bruger jeg altid Google. Hvis du
f.eks. vil fra Frankfurt til San Francisco, kan du google "flight FRA
SFO". På siden med søgeresultater

http://www.google.com/search?hl=en&q=flight+FRA+SFO&btnG=Google+Search&aq=f&oq=

vil du øverst kunne indtaste foretrukne rejsedage og derfter klikke
videre til diverse "rejse-søgemaskiner".

--
Michael Knudsen

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-01-09 14:19

On 23 Jan 2009 15:41:25 GMT, Jørn N. Andersen <jna@JND71c.dk> (slet
JND71) wrote:

>Hej NG
>Jeg har aldrig været i USA - og fik den tankte - at det måske skulle
>være nu, hvor dollaren er lav - og der er gang i krisen

Hvordan kommer du frem til at dolaren er lav ??

Kursen idag er 5,75 og normal kusen er 5,8, til gengæld er flyrejserne
billige på grund af finanskrisen

Steen
Som rejser derover om 3 uger

Fra : blue

Dato : 24-01-09 14:34

"Steen Hansen" <test@test.dk> skrev i en meddelelse

> Kursen idag er 5,75 og normal kusen er 5,8

Normalkursen - hvordan kommer du frem til den?

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-01-09 22:52

On Sat, 24 Jan 2009 14:33:37 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:

>"Steen Hansen" <test@test.dk> skrev i en meddelelse

>Normalkursen - hvordan kommer du frem til den?

Et ca gennemsnit af kursen det sidste årstid.

Steen

Fra : blue

Dato : 25-01-09 09:01

"Steen Hansen" <test@> skrev i en meddelelse

> Et ca gennemsnit af kursen det sidste årstid.

Aha, så lærte jeg også noget i dag! Men den person, der har regnet kursen
ud, skal vist lige have kalibreret sin lommeregner.

PS Ejer du i øvrigt domænet test.dk?

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-01-09 09:47

On Sun, 25 Jan 2009 09:01:00 +0100, "blue" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>"Steen Hansen" <test@> skrev i en meddelelse

>Aha, så lærte jeg også noget i dag! Men den person, der har regnet kursen
>ud, skal vist lige have kalibreret sin lommeregner.
>
>PS Ejer du i øvrigt domænet test.dk?

Jeg ønsker bare ikke min email adresse liggende til offentlig skue, så
derfor denne adresse.

Steen

Fra : blue

Dato : 25-01-09 12:45

"Steen Hansen" <test@dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ønsker bare ikke min email adresse liggende til offentlig skue, så
> derfor denne adresse.

Og i stedet benytter du en andens e-mail-adresse?

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-01-09 14:12

On Sun, 25 Jan 2009 12:45:16 +0100, "blue" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>"Steen Hansen" <test@dk> skrev i en meddelelse

>Og i stedet benytter du en andens e-mail-adresse?

Øhh ja, den havde jeg ikke lige overvejet, men jo du har ret, og det
vil blive ændret

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 31-01-09 21:27

ØHH - undskyld - men - helt ærlig - det var jo ikke
dollarkurser - eller andet **** som jeg spurgte til - men -
billige rejser til usa (mm).
Tak til i øvrige - jeg tjeker
ps flere forslag modtages gerne - fx. hvilke byer der er
billigst at rejse til
mvh
Jørn

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-02-09 11:33

On 31 Jan 2009 20:26:52 GMT, Jørn N. Andersen <jna@JR1ASc.dk> (slet
JR1AS) wrote:

> [...]
>billige rejser til usa (mm).
>Tak til i øvrige - jeg tjeker
>ps flere forslag modtages gerne - fx. hvilke byer der er

Hvorfor læser du så den del af tråden der omhandler kurser ??

Eller lider du af den vildfarelse at fordi du har startet tråden er
det din og kun du bestemmer hvad der må diskuters ??

Steen

Fra : Armand

Dato : 26-01-09 23:49

Steen Hansen skrev:

> Hvordan kommer du frem til at dolaren er lav ??
> Kursen idag er 5,75 og normal kusen er 5,8, til gengæld er flyrejserne
> billige på grund af finanskrisen

Fordi den har været højere, men de sidste fire års tid har ligget på
omtrent nuværende niveau - Men kursen gør alligevel US-ferier til at
betale derved at priser for overnatning, forplejning og shopping ikke er
"rettet til". Kun bensinpriserne er slemme (i amerikanernes øjen)
eftersom vi hidtil har været sparet for de egentlige forhøjelser af
olieprisen, eftersom at olie handles i dollars og dén som sagt er faldet
i værdi samtidig med oliens stigning - Hvilket amerikanerne selvsagt
ikke har nogen nytte af!

--
Armand.
(der i '08 gik shopping-besærk på mærkevaretøj under "labourday-udsalget" )

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-01-09 19:40

On Jan 24, 1:52 pm, Steen Hansen <t...@test.dk> wrote:

> Et ca gennemsnit af kursen det sidste årstid.

Kilk på "1y" for at se kursen det seneste år:

http://finance.google.com/finance?q=USDDKK

Lige nu er kursen på noget nær sit højeste i denne periode, så
gennemsnitskursen er da i hvert fald under 5,8 kroner for en dollar.

--
Michael Knudsen

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-01-09 10:38

On Sat, 24 Jan 2009 18:39:57 -0800 (PST), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Lige nu er kursen på noget nær sit højeste i denne periode, så
>gennemsnitskursen er da i hvert fald under 5,8 kroner for en dollar.

Du har ret, da jeg planlagde vores tur for ca 1 år siden var den
opgivet gennesnits kurs 5.8 som jeg så har brugt til at beregne hvad
denne ferie skulle koste, men jeg kan godt se at finanskrisen har
været hård ved dollaren, men kursen er nu igen der oppe ved knap 6 kr.
for en dollar, men set med mine øjne må den da gerne falde igen

Steen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-01-09 12:09

On Jan 25, 1:37 am, Steen Hansen <t...@test.dk> wrote:

> kursen er nu igen der oppe ved knap 6 kr.
> for en dollar, men set med mine øjne må den da gerne falde igen

Det så jeg også gerne. Jeg bor i USA, men jeg får min løn udbetalt i
Danmark, så jeg holder skarpt øje med kursen. Desværre ankom jeg få
uger for sent til få glæde af den noget nær rekordlave kurs

--
Michael Knudsen

Fra : Rikke

Dato : 25-01-09 18:40

Hej

Fik mail fra KLM i sidste uge, de har rejser til NYC til omkring 2800
kr her i foråret,( fra cph-amsterdam-NY) faktisk indtil juni mener
jeg, kiggede kun lige hurtigt på det og kun på NY, da det var det mest
relevante for mig.
Ellers er der www.wasteel.dk - et godt rejse bureau med normalt
billige priser, og ellers finder man også noget godt på www.kayak.com,
men ja, det er vanskeligt at finde gode tilbud, når ankomst og afrejse
ikke er det samme sted, men hvad med at flyve tilbage indenrigs. Det
er en mulighed, sikkert IKKE en SMART mulighed, men den findes hvis
man lige falder over noget super billigt. Selvom det sikkert ikke
bliver billigere i længden.

//Rikke