Søgemaskiner og Århus lufthavn
Fra : Lars Bakmann

Dato : 23-01-09 11:56

Min kone og jeg rejser ca, en gang om året til Florianopolis i
Brasilien, og da vi bor tæt på Tirstrup fortrækker vi at starte rejsen
herfra.
Vi har i mange år brugt et fortrindeligt rejseselskab, men det burde
jo egentligt være en smal sag, at booke rejsen selv på nettet.
Det er det bare ikke. Ingen søgemaskiner kan finde en rejse fra Århus
til Florianopolis. ( heller ikke mormondo, som ellers er god ) Arhus -
Sao Paulo er ok. København - Florianopolis er OK. Billund -
Florianopolis er ok, men altså ikke fra Århus.
Man kan jo så bestille 2 seperate rejser, men det kan blive særdeles
farligt, hvis man f.eks. kommer forsent ud af Århus , ja så er den
oversøiske rejse bare tabt.

Er der nogen der ved hvorfor det hænger sammen som ovenfor beskrevet.

Min nabo forsøgte at booke en rejse fra Århus til Bangkok, men han løb
ind i de samme problemer.

Jeg tror nok at kilroy søgemaskinen engang har tilbudt en rejse ud af
Århus, men så bliver det til nogle åbenlyst urealistisk høje priser.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Lars, 8210 Århus V

Dato : 24-01-09 17:24

Lars Bakmann (slet F7IY0) wrote:
> [...]
>
> Jeg tror nok at kilroy søgemaskinen engang har tilbudt en rejse ud af
> Århus, men så bliver det til nogle åbenlyst urealistisk høje priser.

Det er svært at finde "eksotiske" flyafgange fra Århus - og du har ganske
ret i at de bliver meget dyre.
Jeg kender ikke killroy-søgemaskinen, og Københavnstrups lufthavn - drop den
helt den er alt for dyr.

Du bør istedet flyve fra Hamburg, så sparer du mange penge.

Lars

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-01-09 18:04

> Er der nogen der ved hvorfor det hænger sammen som ovenfor beskrevet.
>
> Min nabo forsøgte at booke en rejse fra Århus til Bangkok, men han løb
> ind i de samme problemer.

Det er kun SAS der flyver ud af AAR. Derfor kan du kun vælge mellem
StarAlliance selskaber. De er meget ringe på Sydamerika efter Varig gik
konkurs. Derfor bliver det meget dyrt.

Kennet