et rigtig dumt kryds for cykelister:(
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 22-01-09 23:02

Hvordan og hvor gør man opmærksom på et trafiksikkerhedsmæssigt (hvis
der er noget der hedder det) problem?

Jeg cykler hver morgen af Sydhavnsgade i retning mod Vesterbro. I
krydset: Sydhavnsgade - scandiagade

http://www.degulesider.dk/vbw/kort/resultat.do?maptype=map&level=2&x=722737.9729360006&y=6172959.239612003&PartnerID=kortlink

Skal jeg ligeud mod Enghavevej, og bliver derfor nødt til krydse Scaniagade.

I krydset er der pil for bilister der skal dreje ned af Scaniagade mod
Vasbygade/Fisketorvet. Når denne pil bliver rød bliver der efterfølgende
grøn pil for cykelister, så de kan krydse vejbanen for at kører imod
Enghavevej.

Det STORE problem er bare at der er rigtig meget fart på bilisterne på
Sydhavnsgade, og derfor er det ikke alle bilister der mener de er i
stand til at bremse for noget så ligegyldigt som en rød pil:(

Heldigvis er mange af mine med-cykelister også opmærksom på problemt, så
selv om cykel-pilen er skiftet til grøn, vender man lige hovedet og
venter for at se om bilerne rent faktisk stopper... og SÅ cykler man
over. Men jeg frygter at der en eller anden dag kommer en cykelist der
er ny på denne rute og ikke ved at man ikke bare kører over selv om der
er grønt!

Hvis ikke det er hver anden gang, så er det i hvert fald hver treide
gange jeg skal over det kryds at en bil, bus eller lasbil drøner over
for rødt... ikke "bare" gult, men så meget rødt at cykelpilen ER skiftet
til grøn.

Det ville være dejligt hvis vi snart kunne få sat nogle kameraer op
rundt omkring i lyskrydsene der kunne fange dem der kører over for rødt!
Det kommer jo nok ikke til at ske forløbigt, men så ville det være
dejligt hvis politiet kunne komme af og til og knalde de fjolser der
kører over for rødt!

Er der ikke en møde man kan gøre nogle opmærksomme på at der er et
problem i dette lyskryds?

Mvh
Anders - der håber det her gav mening

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-09 08:17

Anders T. Nielsen wrote:

> Er der ikke en møde man kan gøre nogle opmærksomme på at der er et
> problem i dette lyskryds?

Prøv kommunen - teknisk forvaltning eller hvad de kalder sig. Det lyder
som om det er en kommunal vej.

Jeg ville nu forvente at kommunen med deres sparekrav ovenfra ikke er i
stand til at løfte opgaven, medmindre der er lig på bordet. så det er
nok en god idé at tage fat i www.dcf.dk og evt. pressen hvis det skal batte.

--
vh
Torben

Fra : Søren

Dato : 23-01-09 08:42

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

Det giver god mening.

Jeg har næsten samme problem på kgs nytorv, nårjeg som cyklist skal over fra
nyhavn og ned af gothersgade. Dvs på tværs af bredgade.

Selvom der er lyskurv, så forsætter både cyklister og bilister over krydset.
Det er næsten dagligt ved at medføre ulykker.

Ikke alene kører de overfor gult, men rødt betragter de også som grønt lys.

Og skulle man være så dum at gøre dem opmærksom på det, så bliver man svinet
til, selvom det er dem der klart vælger at overtræde loven.

Jeg har prøvet at kontakte kbh's kommune's vejafdeling, men de mener ikke de
kan gøre noget, da der jo er sat lyskurv op, så de henviser mig til
politiet.

Politiet kan godt forstå problemet og har også et par gange sendt et par
mand ud til krydset. Men det hjælper kun en uge efter de har været der.

Mankan selvfølgelig sætte en stærekasse op , men det vil så kun være
bilisterne der bliver taget, cyklisterne vil så stadig køre overfor rødt.

Mit forslag er at man sætter nogle sømmåtter i vejen som kommer op når der
er rødt. Så alle der kører overfor rødt punkterer.

Hilsen Soren

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-09 13:26

> Mit forslag er at man sætter nogle sømmåtter i vejen som kommer op når der
> er rødt. Så alle der kører overfor rødt punkterer.

Det synes jeg tilgengæld er et lidt for konservativt forslag :p

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 05:28

On Jan 23, 1:25 pm, "Jean Pierre" <jp...@hotmail.com> wrote:

> Det synes jeg tilgengæld er et lidt for konservativt forslag :p

Mener du ikke radikalt ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 05:29

> Det synes jeg tilgengæld er et lidt for konservativt forslag :p

Konservativt, så skulle det vel være betonklodser ?

Fra : Søren Blom

Dato : 23-01-09 17:32

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

Konservativt, så skulle det vel være betonklodser ?

LOL

--
Venlig Hilsen

Søren Blom